Nekoliko čitatelja upozorilo nas je da su im računi kod Tele2 porasli zbog korištenja iMessage usluge. Stoga smo kod spomenutog operatera mobilnih usluga provjerili smo je li tako, odnosno o čemu se radi kod iMessage usluge kojom korisnici iPhone-a, iPad-a ili iPod Touch-a šalju poruke drugim korisnicima Apple proizvoda.
- Budući da se sama usluga oslanja na podatkovni promet, naplata iMessage-a kao SMS poruke od strane operatera nije moguća. Drugim riječima, ova usluga se ne naplaćuje kao tekstualna poruka/SMS, već kao količina podatkovnog prometa. Iz navedenog razloga, Tele2 nije niti mogao naplatiti korisnicima razmjenu poruka putem navedene usluge, objašnjavaju nam u Tele2.
Međutim, skreću pozornost da je Apple u iPhone uređaje ugradio software koji pri registraciji iMessage ili Facetime usluge generira običnu SMS poruku na određene brojeve u Velikoj Britaniji, a koja služi za potvrdu aktivacije.
- Uobičajeno je da se pri prvom pokušaju registracije iMessage usluge na iPhone uređaju prikaže i sistemska poruka, koja korisnika obavještava da postoji mogućnost da će poruka biti naplaćena od strane vašeg operatera. Potvrdom da to korisnik prihvaća poruka se pošalje aktivacijskom centru u Velikoj Britaniji te se u velikoj većini slučajeva usluga aktivira, uz u prošlosti manje izuzetke vezane uglavnom uz nadogradnju iOS software-a, navode u Tele2.
Posebno naglašavaju da aktivacijske poruke nisu vidljive korisnicima jer su poslane od strane samog uređaja, a ne od strane korisnika ili operatera. Isto tako ukazuju da je za određene Apple korisnike početkom drugog mjeseca ove godine takav način registracije prestao funkcionirati te su korisnički Apple uređaji nastavili periodički slati SMS poruke na registracijske brojeve u Velikoj Britaniji.
- S obzirom da se radi o SMS porukama prema inozemstvu, navedene poruke su naplaćene po važećem cjeniku. Napominjemo kako navedena situacija nije uzrokovana od strane korisnika ili Tele2 već, prema trenutno dostupnim informacijama, greškom u 'komunikaciji' između Apple software-a i aktivacijskih centara koji su definirani od strane Apple-a te nažalost nemamo direktan utjecaj na rješavanje iste. Unatoč tome što navedena situacija nije bila uzrokovana našom greškom Tele2 je, čim su uočene nepravilnosti, proaktivno i promptno reagirao te smo pokrenuli postupak obavještavanja korisnika, kao i umanjivanja računa i refundacije sredstava korisnicima bonova za iznos koji im je naplaćen za slanje navedenih SMS poruka, najavljuju u Tele2.