Vezano uz nagodbu između Grada Varaždina i T&H Investa koja će se u četvrtak naći na sjednici varaždinskog Gradskog vijeća, danas su svoja stajališta iznijeli čelnici varaždinskog SDP-a odnosno gradonačelnik i njegov zamjenik Neven Bosilj i Miroslav Marković.
- Sama nagodba ima nekoliko dimenzija: povijesnu, političku, etičku, ekonomsku i financijsku. Svaka od tih razina, odnosno dimenzija ima po nekoliko slojeva problema. Ako govorimo o povijesnoj onda govorimo o vremenskoj dimenziji, a problemi traju predugo i opterećuju kolektivnu svijest naših građanki i građana. Istovremeno dogovor o nagodbi ima i svoju povijesni značaj jer prestaje biti opterećujući crv u kolektivnoj svijesti. Politička se dimenzija očituje iz nekoliko pravaca. Recimo, sve pobjede i porazi na izborima izvirali su značajno iz ovoga izvora; političke su stranke u gradu imale ozbiljnih unutarnjih problema koji su nastajali upravo na ovoj temi; sklapana su i razvrgavana politička savezništva na Brezju i oko Brezja. Ne treba skrivati da svatko od nas u Varaždinu, u politici ili izvan nje, pa tako i u Gradskom vijeću, imamo moralne dileme o nagodbi. Jer, budimo iskreni, svaka nagodba je na pola puta između nezadovoljstva i zadovoljstva. U svakoj pravednoj nagodbi obje strane istovremeno i dobivaju ali i gube. Iz tog etičkog sudišta svakog pojedinca proizlazi stav o svim ovim slučajevima koji su pred met nagodbe. Siguran sam da će biti mnoštvo onih koji će prigovarati i iznositi samo one argumente koji su brana dogovoru o nagodbi. Uostalom, i sam ih mogu tucet nabrojati i stalno ponavljati. Istovremeno, iz vlastite odgovornosti prema javnom interesu i interesu razvoja našega Varaždina u prvi ću plan gurnuti one argumente koji umanjuju moju moralnu dilemu i daju mi hrabrosti da donesem ovakvu odluku o nagodbi koja je prošla test vlastitog etičkog sudišta u ime budućnosti i razvoja - rekao je uvodno Neven Bosilj.
- Upravo je ekonomski potencijal razvoja u području oko kojega se sporimo jedan od temeljnih razloga koji me je kao osobu, kao gradonačelnika Varaždina pokrenula u smjeru dogovarao nagodbi, unatoč svih ovih dilema i prepreka s
kojima sam se susretao svih ovih mjeseci u gradonačelničkim cipelama. Proširenje poduzetničkih potencijala u gospodarskoj zoni Brezje je ogroman ekonomski potencijal o kojemu će nešto više reći kolega Marković, moj vrijedni neumorni zamjenik. zadnja, ali nikako ne i najmanje važna dimenzija je ona financijska. Dugotrajni
sudski procesi i sudska praksa je takva da nitko ne može sa sigurnošću odgovoriti na sljedeća pitanja: koliko će još dugo trajati ova sudska trakavica, a svjedoci smo nekih slučajeva koji u našoj zemlji traju i po pola stoljeća; i drugo, kolika je vjerojatnost za pozitivni ishod sudskog procesa za grad i naš proračun. Imate s jedne strane mač nad glavom težak 140 milijuna kuna i brojne zemljišne prijepore, rascjepkanost zemljišnih parcela koji dalje ostaju takvima ili nagodbu koja je višestruko manjeg financijskog opterećenja u iznosu od 16,8 mil. kuna i razriješene gordijske čvorove sa zemljištima. I kad na vagu odgovornosti i moralnih dilema postavite ova dva utega, ne treba biti dileme u tome da će svatko od nas, svatko odgovoran u Gradskom vijeću donijeti ispravniju odluku od dvije koje obje nose svoju težinu argumenata i protuargumenata, a ta je prihvatiti nagodbu - rekao je Bosilj.
- Pri kraju, mogu samo ponoviti da se zahvaljujem svima koji su sudjelovali u pronalaženju puta prema nagodbi, a to nije bilo ni malo lak niti jednostavan posao. Zahvaljujem se i svojoj stranci koja je prepoznala važnost ove nagodbe za
dalji razvoj našega grada. Zahvaljujem već danas svim gradskim vijećnicima koji će, prilično sam uvjeren, stati iza ove odluke o nagodbi i uz sve ove dileme koje i sam imam ipak na kraju prihvatiti odluku i podržati razvoj našega grada, i biti na strani budućnosti - zaključio je Bosilj.
- Ovo je, rekao bih, prekretnica za Varaždin. Ovo je prvi od tri koraka koji su temelj budućnosti razvoja našeg grada. Ovo je sporazum s kojim nikada nijedna strana nije zadovoljna, ali ipak je nešto što se nužno mora napraviti. Drugi korak nakon ovog bitnog je rješavanje problema bala, kojemu smo kao gradska uprava, gradonačelnik i ja daleko odmakli i napravljen je sanacijski program te se sada ishodi građevinska dozvola te ta priča oko bala bi mogla imati svoj epilog krajem godine kada bi se trebao raspisati novi natječaj zbrinjavanja bala. I treća, nekima ne manje bitna stvar, sigurno je integracija samog grada, a to je novi podvožnjak kod Supilove gdje se dovršava idejni projekt koji bi trebao biti dovršen do kraja svibnja, a nakon toga se ide na ishođenje građevinske dozvole koja bi također morala biti gotova do Nove godine. To su tri ključne stvari koje smo si mi zadali kao veliko breme zadali u ulozi nove uprave koja nema ni većine u gradskom vijeću, što je možda i dobro jer nas tjera da budemo što bolji - rekao je zamjenik gradonačelnika, Miroslav Marković.
Naglasio je da će se nagodbom pokrenuti kompletna zona u ulicama Vilka Novaka i Koblenzovoj gdje se planiraju iskoristiti zemljišta u vlasništvu Grada, a na kojima se prema riječima Markovića planira izgraditi novi vrtić, tj. projekt integralne škole s vrtićem s obzirom na to da je taj dio grada prometno odsječen, a razvija se intenzivno i rastu potrebe stanovništva u tom kvartu.
- Podvožnjakom bi se riješila prometna odsječenost, rade se nove zgrade, a tamo bi i mi radili zgrade za mlade i još neke zgrade za stanovanje, a izmjenom UPU-a će se još zgrada raditi na tom dijelu te smatramo da se dobro promisli da li može jedna mala škola s vrtićem, moderna škola s od 250 do 300 učenika s vrtićem koji bi bio zalog za razvoj tog cijelog kvarta, a koji bi se kada ga jednom integriramo prometno postao jedan potpuno novi prekrasan kvart u gradu Varaždinu - objasnio je Marković.
Spomenuo je i parcelizaciju zemljišta u Jalkovcu gdje je T&H Invest dozvolio da se oslobodi dio zemljišta spajanje na jugozapadnu obilaznicu Varaždina.
- Znate da mještani Biškupca, Jalkovca i Poljane Biškupečke godinama vape za izlazom iz gospodarske zone Jalkovec jer im teretna vozila tutnje po ulicama i parcelizacijom bi se stvorili preduvjeti spajanja s prilazom na obilaznicu gdje bi se na čvoru Gojanec gdje se 2024. planira napraviti rotor i gdje bi se svi mogli priključivati na obilaznicu i kasnije ići u svim smjerovima. To je jedan problem koji nas sve tišti već dulji niz godina - istaknuo je Marković.
Također je istaknuo da će oslobađanjem sredstava iz obveznica, koje neće biti iskorištene za nagodbu, biti iskorištene za polupodzemne spremnike čime bi se individualizirala potrošnja odbacivanja otpada gdje bi se odvoz otpada naplaćivao prema tome koliko tko koristi te spremnike, a isto tako se otkupom farmi od Veterinarske stanice u Brezju otvaraju novi prostori za investitore u gospodarskoj zoni.
- Ovim načinom se konačno rješavaju svi dugovi iz prošlosti, a preostaje nam samo da riješimo bale s grupacijom C.I.O.S. T&H Invest izlazi iz svih procesa, a grad počinje ponovno disati. To su četiri ključne stvari i to je jedan psihološki moment gdje se konačno grad može konačno normalno razvijati. Iskreno se nadam, bez obzira tko je na kojoj strani, da će podržati ovo što je u ovom trenutku najbolje za grad. Znamo genezu ovog problema. Do ovog nikada nije trebalo doći i grad će biti ono što je trebao biti davno, ali tu smo gdje jesmo i preuzeli smo odgovornost, ne bježimo od toga i ne skrivamo se te smo predložili ono što je za nas najbolji način da se krene u rješavanje ovog problema u dva ključna koraka - rekao je Marković te naglasio da ako se ne izglasa nagodba da se nastavljaju sudski sporovi s T&H Investa i troškovi, a šansa za dobivanje spora je vrlo mala.