Vijećnici jednoglasno usvojili opće uvjete o javnom prijevozu busekima Čistoće

VV | 1.10.2021. u 08:04h | Objavljeno u Aktualno

Na jučerašnjoj raspravi o usvajanju općih uvjeta komunalne usluge javnog prijevoza koju će od sada provoditi Čistoća, usvojena je jednoglasno s 18 glasova za od 18 vijećnika, ali kao i do sada u novom sazivu Gradskog vijeća, nije prošla bez podulje rasprave. Bivši gradonačelnik Ivan Čehok ustvrdio je da se ne znaju sve relevantne činjenice i da je ova sjednica trebala raspravljati o svemu vezano za javni prijevoz pa i cijena, iako je neće donositi Grad već samo komunalno poduzeće Čistoća.

- Naši građani će krenuti na buseke popularne, međutim oni neće znati ništa. To je naša odgovornost, tj. prije svega gradonačelnika koji nije napravio sve na vrijeme, ali jednako tako i vas predsjednice te nas vijećnika da nam se to više ne dogodi da mi donosimo opće uvjete u kojima stoji da će se cijenik donijeti nakon toga, a da vijeće nema blagog pojma koja će biti cijena i koliko će nas to koštati. Nama se može dogoditi jer je Čistoća nelikvidna, nema novaca, dati cijenik bez da znamo koliko će to stajati Varaždin. Je li nama cilj uništiti Čistoću, ako neće krenuti dobro - objasnio je Čehok te smatra da su se trebala obnoviti autobusna stajališta.

- Vi sada lamentirate nešto što nema veze s općim uvjetima. Cijenik karata postoji i objavljen je. Zna se kolika je jednokratna karta, kolika je mjesečna karta, a ja sad ovime nastavljam ono što ste vi započeli. Raskinuli se koncesiju s dosadašnjim koncesionarom i dali ste to Čistoći. Vi mi sad predbacujete da će Čistoća propasti zbog toga - objasnio je Bosilj.

- Takvu opstrukciju kakvu radi on (Ivan Čehok) u ova tri mjeseca, a mi se ne želimo baviti njim jer je izborni gubitnik, a ne može shvatiti da je izgubio i da treba pustiti ljude da rade svoj posao i da pokušaju napraviti od ovog grada što je trebao biti, a nije upravo zahvaljajući bivšem gradonačelniku koji je 20 godina vladao željeznom čizmom, a vani je izigravao finjaka i gospodina, a ustvari nije bio ni g od gospodina. Farbaju se autobusna stajališta, a možda bi se i nešto asfaltiralo da vi niste potrošila svaka kuna prije izbora. Ovoj vlasti niste ostavili niti kune da nešto obnovi - objasnio je Miroslav Marković, zamjenik gradonačelnika.

Nakon toga, rasprava je krenula na osobnu razinu u Čehokovom odgovoru Markoviću.

- Izbori se mogu izgubiti i vi ste ih izgubili (Miroslav Marković). Niste uspjeli u sabor ući. SDP je izgubio izbore, raspadate se. Je li netko brani Grbinu da svakodnevno govori. Vi mislite da zato što sam izgubio izbore da vi meni možete zabraniti da govorim stvari o kojima nemate pojma. Gospodine Markoviću, o vašem poštenju najbolje govore svi koji su s vama radili. Ja sam čovjek normalnog uobičajenog poštenja, ali nisam kockar, a vi se pitajte što ste zakockali poslije. Ja nisam ništa uništavao u ovom gradu, obnovio sam šest vrtića, ne samo izvana, nego i iznutra, a Marković nije sposoban obnoviti jedan WC i neće mi takav kockar objašnjavati o tome da nešto uništavamo - rekao je Čehok.

Vijećnik platforme Budimo grad Hrvoje Petrić nezadovoljan je načinom na koji će se krenuti u projekt javnog prijevoza, od voznih linija do financijske isplativosti.

- Za očekivati je pad kvalitete usluge uz činjenicu da su autobusi koje smo do sada imali oko 150 tisuća pređenih kilometara, a buseve koje smo nabavili imaju i po 800 ili 900 tisuća kilometara. U svakoj normalnoj državi se takva vozila voze na otpad, a ne u javni prijevoz. Saznali smo da će biti manje vožnji nego do sada i da će vozne linije ostati jednoko bedaste kao do sada. Ako moj sin hoće ići doma busekom mora se voziti umjesto po Zagrebačkoj do Brezja, mora voziti kroz Gojanec, Vidovec, Beretinec, Črešnjevo i ne znam kud sve ne sat vremena, umjesto pet minuta. Čistoća je morala zaposliti nove vozače kojima će biti jedina funkcija odraditi nekoliko vožnji, što je potpuno neracionalno - objasnio je Petrić i naglasio administrativne troškove koje će Čistoća imati vezano za to.

Ipak, najviše je uzburkalo raspravu komentar Miroslava Markovića koji je nabavljene buseve za javni gradski prijevoz nazvao "šrotom".

- Sigurno je da ovi buseki nisu "šrot" jer su kupljeni po javnoj nabavi i provjereni su te vjerujem da će oni to, Čistoća kao provoditelj komunalne djelatnosti, dobro raditi - rekao je Zlatan Avar, vijećnik NL Ivana Čehoka. 

- Naravno da su ispravni i prošli su tehnički pregled, ali prošli su jako, jako puno kilometara. Vidjet ćemo kako će dugo voziti i u kojoj mjeri ćemo ih moći što prije zamijeniti i neka se građani ne brinu, ali sigurno nisu optimalno rješenje za ono što smo mi htjeli ako smo išli u ozbiljnu priču o javnom prijevozu. Mislim da su se mogli nabaviti malo mlađi (busevi), makar malo više novaca dali za to, nego da kupujemo nekakva groblja po Europi i uvjeravamo ljude da su super jer vjerujem da smo mogli bolje - istaknuo je Marković.

- Mislim da je to još jedan dokaz o kakvoj bahatosti, neodgovornosti i nezrelosti kada je ova vlast u pitanju. Ako je to doista istina i ako su ti autobusi šrot i groblje, onda su to trebali jasno utvrditi i odbiti. Jer sada ispada da će se ljudi voziti ne samo neprimjerenim vozilima, nego u vozilima koji netko naziva šrot i groblje - objasnio je Čehok.