Varaždin bi trebao dobiti još jednu istočnu obilaznicu tj. postojeći nadvožnjak od rotora kod Bauhausa prema rotoru kod velikog Kitroa trebao bi se proširiti za još dvije trake, najavio je, između ostalog, član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić nakon današnjeg radnog sastanka s varaždinskim županom Anđelkom Stričakom. Projekt je u fazi izrade projektne dokumentacije, a natječaj bi trebao biti raspisan sljedeće godine.
- Imamo ogromne gužve na nadvožnjaku kod Bauhausa i Hrvatske su ceste krenule intenzivno u realizaciju navedene dvije trake kolnika. Novi nadvožnjak će biti skoro istih gabarita i završavamo kod rotora "Kišiček" - najavio je Leverić.
Župan je naglasio da se u županiji nikad nije toliko radilo u cestogradnji i da će se samo preko Hrvatskih cesta u Varaždinsku županiju u razdoblju od 2021. do 2027. godine sliti više od 100 milijuna eura investicija. Izgradnja brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina, dionica Varaždin – Ivanec – Lepoglava, rekonstrukcija postojećeg kolnika i objekta, te dogradnja drugog kolnika istočne obilaznice Grada Varaždina u duljini od 2,1 kilometra, rekonstrukcija raskrižja državnih cesta DC2 i DC35 s Ulicom braće Radića u Gojancu te rekonstrukcija raskrižja državnih cesta DC2 i DC35 s Optujskom ulicom u Hrašćici – bile su glavne teme sastanka. Na sastanku su sudjelovali i resorni županijski pročelnici, gradonačelnik Grada Varaždina Neven Bosilj, te načelnici općina Maruševec Mario Klapša i Gornjeg Kneginca Goran Kaniški na čijim se područjima grade i uređuju prometnice.
- Rotor Motičnjak je završen, a u Knegincu je pred završetkom. Uskoro počinje izgradnja rotora u Bednji, a u pripremi je i natječaj za rekonstrukciju rotora u Hrašćici i potom u Gojancu, završava se istočna obilaznica Novog Marofa i u pripremi je izgradnja istočne varaždinske obilaznice - rekao je župan Stričak, a govorilo se i o izgradnji brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina tj. prvoj fazi koja se odnosi na izgradnju sjevernog kolnika brze ceste na dionici od čvorišta Varaždin do čvorišta Cerje Tužno.
- Natječaj je raspisan i do kraja godine znat ćemo izvođača i sklopit će se ugovor za izvođenje radova. Razgovarali smo i o nastavku te ceste te smo se složili da je najbolje da od Lepoglave ide prema Bednji i dalje prema Krapini. Bilo je riječi i o Podravskoj magistrali - rekao je župan.
Alen Leverić naglasio je da su prezentirali nekoliko bitnih projekata koji su u zadnjoj fazi izvođenja. Za izgradnju brze ceste Varaždin - Ivanec - Krapina također je rekao da su ponude otvorene i da ih je pristiglo nekoliko.
- Danas smo prezentirali nekoliko bitnih projekata koji su u posljednjoj fazi realizacije. To je brza cesta Varaždin-Ivanec-Lepoglava i kasnije studija pokazuje da se ide prema Bednji, Jesenje, Krapini i Đurmanec. Očekujemo da će prva faza stajati oko 25 milijuna eura bez PDV-a. Nekoliko ponuda izvođača je stiglo, otvorene su i sada su na stručnim službama. Rok za prvu fazu bi bio 18 mjeseci. Druga faza brze ceste stajala bi između 14 i 17 milijuna eura – rekao je Alen Leverić.
Naglasio je da su Hrvatske ceste jedan od najvećih naručitelja radova u Hrvatskoj kroz javnu nabavu te da se gradi širom zemlje. Za svaki projekt pristiže opsežna dokumentacija koja se mora detaljno proučiti kako bi Uprava donijela odluku o odabiru. Na pitanje novinara imaju li pritužbe ugostiteljskih objekata koji ne mogu raditi tijekom izvođenja radova, rekao je da do sada nije bilo prigovora i da za to postoje stručne službe tj. da se svaki predmet mora zasebno pogledati.
- Zahvalan sam županiji na suradnji. Svim ovim projektima podići ćemo razinu sigurnosti prometa. Idu i dva zahtjevna projekta koja će biti raspisana do kraja godine. To su izgradnja rotora u Gojancu koji će biti prvi turbo rotor u Varaždinskoj županiji, ujedno drugi u Hrvatskoj, u vrijednosti oko milijun eura, dok se drugi rotor planira u Hrašćici. Ujedno danas su na temelju odluke o odabiru Hrvatske ceste potpisale ugovor o izvođenju radova na rotoru u Bednji, vrijedan preko milijun eura. Razgovaralo se i o zaobilaznici Sračinec i Petrijanec, a za iduću godinu u planu je projekt izgradnje rotora u Selniku. Nakon prvog, u pripremi je i drugi rotor u Knegincu, prema Marofu. To su dvije crne točke u županiji i time smo rasteretili promet oko Kneginca. Uskoro se otvara i obilaznica Novog Marofa. Taj je projekt od 80-ih godina stajao u ladici i sad je konačno izvađen iz ladice i realiziran - ističe Leverić navodeći i druge projekte.
- Razgovaralo se i o zaobilaznici Sračinec i Petrijanec, a za iduću godinu u planu je projekt izgradnje rotora u Selniku. Time ćemo pokriti i ludbreški dio te će se intenzivirati sva signalizacija na području državnih cesta D35, prema Lepoglavi i dio od Cestice do Ludbrega. Zadnji projekt kod kojeg će isto tako ubrzo započeti radovi je raskrižje u Cestici, Školska ulica na glavnu državnu cestu gdje je vrlo teško regulirati promet. Hrvatske ceste su u rekonstrukciju tog raskrižja uložile više od 300 tisuća eura – najavio je Leverić zamolivši u narednom razdoblju sve sudionike u prometu za strpljenje, dok će Hrvatske ceste osigurati nesmetan protok prometa i poštivanje zadanih rokova.
Također je spomenuto riješavanje raskrižja Međimurske i Koprivničke ulice u Varaždinu kao i projekt Kućanske rampe tj. prolaz kroz Wissertovu, za što Grad Varaždin treba riješiti potrebnu dokumentaciju dok su Hrvatske ceste u svojim projektima osigurale spoj na državnu cestu, ističu u Varaždinskoj županiji i Hrvatskim cestama.
- Mi s tom (istočnom) obilaznicom riješavamo i promet grada Varaždina. Mi smo sa svoje strane sve pripremili i na Gradu (misli se na Wissertovu ulicu) je da se uključi što prije. Župan je inzistirao da i grad Varaždin bude na to priključen i tako smo u projektu napravili. Kad se to spoji i riješi i raskrižje kod carine će izgledati drugačije - pojasnio je Leverić.