Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine predstavilo je u Varaždinu projekt "Informacijski sustav prostornoga uređenja (ISPU) i njegovi moduli".
- Informacijski sustav prostornog uređenja ključan je alat svih građana Republike Hrvatske za brz i jednostavan uvid u prostorno uređenje u Republici Hrvatskoj, jer sadrži sve podatke o prostoru i objektima koji nas okružuju. U sklopu ovog sustava nadograđuje se cijeli niz postojećih e-usluga poput eNekretnine, eKatalog, ePlanovi, eDozvola, eArhiv, eKonferencija, eInspekcija, eInvesticije i eEnergetski certifikat. Cilj ovih usluga je osigurati još veću dostupnost javnih usluga građanima, smanjiti administrativni teret i troškove za građane te postići veću ekonomičnost i učinkovitost u radu javne uprave - priopćili su iz Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine.
Na konferenciji je nešto više o modulima sustava ISPU-a rekao Alen Grabar, načelnik Sektora za razvoj informacijskog sustava prostornog uređenja i državne imovine, dok je Danijel Meštrić, ravnatelj Uprave za nadzor, žalbe, razvoj informacijskog sustava i digitalizaciju pri Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, govorio o prednostima i funkcioniranju sustava u praksi, osvrnuvši se pogotovo na modul ISPU-a – eGrađevinski dnevnik.
- E-Građevinski dnevnik predstavlja veliku pomoć ovlaštenim osobama i onima koji vode građenje ali i investitorima jer napokon mogu pratiti proces građenja doslovno od prvog do zadnjeg koraka - prijave početka građenja do procesa tehničkog pregleda izgrađene građevine, odnosno izdavanja uporabne dozvole - rekao je Grabar, dodavši kako se u eGrađevinskom dnevniku prvi put sva potrebna dokumentacija može pohraniti u digitalnom obliku i imati na jednom mjestu.
- Digitalizacija je nezaobilazan proces cijeloga našega gospodarstva, pa tako i sektora graditeljstva i prostornoga uređenja. Informacijski sustav prostornog uređenja projekt je na kojem se unutar Ministarstva radi već proteklih nekoliko godina, a od kojeg će koristi imati svaki korisnik, kako projektanti, geodeti i arhitekti, tako i svi građani Republike Hrvatske - rekao je Grabar i napomenuo da danas građani RH više nemaju potrebu dolaziti do službenika na šalteru u procesu ishođenja lokacijskih, građevinskih i uporabnih dozvola, budući da postoji sustav eDozvole koji cijeli proces prati digitalno.
- Upravo to je glavna prednost i dobrobit digitalizacije sustava, koja u konačnici olakšava čitav administrativni proces te ubrzava uslugu građanima i poduzetnicima - dodao je Grabar.
Projekt je ukupno vrijedan više od 130 milijuna kuna, od čega bespovratna sredstva iz Europskog fonda za regionalni razvoj čine gotovo 112 milijuna kuna, pomoću kojih Ministarstvo financira razvoj usluga, kao i kupnju opreme za djelatnike jedinica lokalne i regionalne samouprave koji izdaju dozvole i ostale dokumente prostornog planiranja i gradnje.
Više informacija dostupno je na poveznici https://ispu.mgipu.hr/.