Zbog pandemije koronavirusa turistički sektor trpi enormne štete, a svakako najpogođeniji dio turističke industrije su turističke agencije, koje su zbog aktualne situacije suočene s nezapamćenom krizom u poslovanju. Prihodi većina turističkih agencija pali su i za više od 90 posto u odnosu na prošlu godinu.
- Skoro 40 godina sam u turizmu, preživjela sam svakakve krize, pa i ratne godine, ali ovakvo što nitko nije mogao predvidjeti, niti se pripremiti za ovakvu situaciju. U ožujku, kada je proglašena epidemija i uveden lockdown, očekivali smo dva do tri mjeseca pauze, nadali smo se da će se situacija smiriti i da ćemo već na početku ljeta moći normalno poslovati. Čim nam je bilo dozvoljeno poslovanje odmah smo počeli s planovima i akcijama, iako nismo mogli predvidjeti kakav će biti njihov rezultat. Primarno smo se usmjerili na hrvatsko tržište i na Hrvatsku kao odredište, na manje grupe i specijalizirane programe, pa smo primjerice, počeli nuditi aranžmane vezane uz plovidbu motornim brodovima po Jadranu. Agencija Lilly Tours već godinama nudi i programe za golfere. Takva se poslovna orijentacija pokazala dobrom. Iako to nisu bile neke velike brojke, svaki, pa i najmanji korak u situaciji u kojoj smo se našli je bio jako veliki korak. Činilo se da ćemo nekako uspjeti prebroditi krizu, no onda su već krajem lipnja uslijedila nova ograničenja, zatvaranje granica i masovna otkazivanja već ugovorenih aranžmana - rekla je Ljiljana Čulek, vlasnica turističke agencije Lilly Tours.
S istim problemima suočene su i druge turističke agencije, koje zbog pandemije trpe ogromne štete. Iza njih je gotovo potpuno izgubljena ljetna sezona, po svemu sudeći i zimska, a posebice ih brine nemogućnost planiranja budućeg poslovanja.
Više o ovoj temi čitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...