Europski parlament i Vijeće postigli su dogovor o jednom od ključnih zakona za potrošače, onom o pravu na popravak proizvoda na kojem je radio i potpredsjednik Odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača (IMCO), doc. dr. sc. Tomislav Sokol.
Govoreći o pravu na popravak proizvoda Sokol je istaknuo da uhodani model po kojem se proizvod kupi, pokvari pa baci nije u interesu potrošača te da se inicijativom o pravu na popravak mora osnažiti položaj potrošača koji često imaju problema s popravkom proizvoda.
'Iako su istraživanja pokazala da bi 77 % građana EU-a radije popravilo svoje uređaje nego ih zamijenilo novim, činjenica je da se potrošači, kad odluče popraviti proizvod, susreću s brojnim problemima kao što su nedostupnost zamjenskih dijelova, dugotrajnost i skupoća popravka te nedostupnost servisa za popravak. Novim zakonom to bi se trebalo promijeniti jer smo odredili da rezervni dijelovi trebaju biti dostupni potrošačima i neovisnim serviserima po razumnoj cijeni. Također, sporazum obvezuje proizvođače da na svojim web stranicama pruže informacije o rezervnim dijelovima, a što je iznimno važno, zabranjuje postupke koji sprječavaju korištenje rabljenih ili 3D tiskanih rezervnih dijelova od strane neovisnih servisera. Dogovoreni tekst zahtijeva od proizvođača da izvrše popravak proizvoda u razumnom roku da bi se potrošače potaklo da se odluče za popravak proizvoda. Međutim, zadržali smo pravo da potrošač odluči želi li popraviti proizvod ili zamijeniti neispravan proizvod novim unutar razdoblja odgovornosti prodavatelja uključenog u jamstvo. Ako potrošač odabere popravak proizvoda, rok odgovornosti prodavatelja produljuje se za 12 mjeseci od trenutka popravka proizvoda, a države članice moći će i dodatno produljiti to razdoblje' - naglasio je Sokol.