U Županijskoj palači u Varaždinu danas je održana završna konferencija Projekta razvoja integriranog prijevoza putnika (IPP) i intermodalnog prijevoza tereta na području regije sjeverne Hrvatske.
Temeljna aktivnost projekta je izrada Master plana, strateškog dokumenta za prometni razvoj triju županija sjeverne Hrvatske - Varaždinske, Međimurske i Koprivničko-križevačke županije, koji će biti baza za sve buduće prometne projekte. Cilj Master plana je identificirati probleme i prilike za poboljšanje prometnog sustava te postaviti okvire mogućim rješenjima.
Integrirani prijevoz putnika odnosi se na novi sustav lokalnog javnog prijevoza putnika u kojem su sva vozila javnog prijevoza - u slučaju tri županije sjeverne Hrvatske su to vlakovi i autobusi - objedinjena u zajednički sustav prijevoza, pri čemu za sve linije javnog prijevoza vrijedi jedinstvena karta.
- Mi imamo jako visoke troškove javnog prijevoza, što nam smanjuje konkurentnost. Zato smo i odlučili da naše tri županije zajedno krenu u ovaj projekt te da zajedno pripremimo Master plan integriranog prijevoza putnika i intermodalnog prijevoza tereta, kako bismo bili konkurentniji na tržištu, kako bi cijene bile niže. Također, cilj je imati više javnih linija kako bi povezanost željezničkog i autobusnog prometa bila što kvalitetnija, a radnici koji idu odlaze na posao i s posla lakše mogli prilagoditi svoje vrijeme i da potroše što manje vremena i novaca - rekao je ovom prilikom varaždinski župan Predrag Štromar, dodavši da na ovom području ima puno migracija, naročito između Međimurja i Varaždina, kao i između Varaždina i Koprivnice, te da projekt stvara mogućnost kasnijeg povezivanja sa Zagrebom, Zagrebačkom županijom i Krapinsko-zagorskom županijom.
- U Master planu se vidi što se i kako treba napraviti. Ideja Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture u pregovorima s Europskom komisijom bila je da se prvo osiguraju sredstva da vidimo činjenično stanje, a sada će EK i ministarstvo osigurati sredstva za konkretne stvari. Tu je izuzetno puno posla, od osnivanja javnih tvrtki koje će prodavati jedinstvenu kartu i koje će se povezati s privatnim prijevoznicima i javnim prijevozom. Imamo analize gdje treba ubrzati prijevoz vlakom, gdje treba povećati broj autobusnih linija, gdje treba napraviti veće kolodvore ili stajališta, a sadrži i buduće planove - gdje treba napraviti nove prometnice, kako modernizirati željeznicu. Moramo elektrificirati željeznicu, a imamo i puno drugih obaveza, ali mislim da će već 2017. ići prvi natječaji za bespovratna sredstva, a tada će se vidjeti i prvi rezultati - naglasio je Štromar.
Međimurski župan Matija Posavec istaknuo je da se ovaj projekt odnosina dva segmenta - građane i gospodarstvenike.
- Građanima je uvijek važno doći na vrijeme, imati dobru povezanost svih oblika javnog prijevoza. S obzirom na ubrzani gospodarski rast svih županija na hrvatskom Sjeveru, moramo razmišljati i o intermodalnom prijevozu tereta, odnosno više koristiti željeznicu i rasteretiti prometnice. Mi u Međimurju, kod povezivanja Čakovca i Varaždina, na ovih devet kilometara imamo 17.000 vozila dnevno. Kroz Međimursku županiju prolaze deseci tisuća putnika, kamiona i autobusa te je samo kroz našu županiju u 2015. godini prošlo više od devet milijuna putnika. Sve su to razlozi zašto moramo provesti ovaj projekt koji je već saživio u drugim europskim zemljama. Mi želimo biti dio te Europe i moramo razmišljati o infrastrukturi i povezanosti - napomenuo je Posavec.
Zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Darko Sobota osvrnuo se na prometne probleme u ovoj županiji.
- Što se tiče cestovnog prometa, jedan dio problema smo nedavno riješili i spojili jugozapadni dio naše županije s glavnim gradom. Ostali su problemi u istočnom dijelu županije, gdje cestovni promet ne samo da nije povezan sa Zagrebom, nego nije povezan ni s Varaždinom i Čakovcem. Potpisivanjem ovog sporazuma htjeli smo riješiti upravo te probleme. Svakodnevno smo svjedoci kolapsa i svakodnevnih nesreća na toj tzv. Podravskoj magistrali. Odcijepljenost Podravine od Čakovca i Varaždina, gdje i jesu jake migracije, posebice studenata, ali i zaposlenih u tim županijskim središtima, pokušavamo riješiti na ovaj način - rekao je Sobota.
Kako je predstavljajući projekt istaknula Petra Martak, koordinatorica projekta za Varaždinsku županiju, sporazum o partnerstvu triju županija potpisan je u travnju 2014. godine, a projekt ukupne vrijednosti 5.199.537,50 kuna s 85 posto sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
U sklopu izrade Master plana iz svake je županije izabrano po jedno pilot-područje primjene IPP-a, na kojem su odabrane jedna željeznička i nekoliko autobusnih linija. Za pilot liniju na području Varaždinske županije izabrano je područje Varaždin-Lepoglava-Trakošćan, u Međimurskoj županiji Čakovec - Mursko Središće - Toplice Sv. Martin, a u Koprivničko-križevačkoj županiji je to Koprivnica-Virje-Ždala.
Na konferenciji u Varaždinu bio je i voditelj projekta iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Branko Mihalić, koji je napomenuo da se do završetka projekta 31. prosinca još uvijek mogu unijeti izmjene u Master plan, što je uvjet za kasniju provedbu prometnih projekata.