HDZ-ov saborski zastupnik Anđelko Stričak još je 21. srpnja Ministarstvu unutarnjih poslova postavio pitanje o sigurnosti prometa na križanju Koprivničke i Međimurske ulice u Varaždinu, kojim dnevno u prosjeku prolazi oko 30.000 vozila, a na kojem je nedavno smrtno stradao motociklist.
Stričak je upitao je li MUP po pitanju tog križanja što poduzimalo, ima li kakvih rješenja za podizanje razine sigurnosti prometa na tom križanju, primjerice izgradnjom rotora, te je li moguće iskoristiti sredstva Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa za taj projekt?
Stričak je ovih dana, doznajemo iz županijskog HDZ-a, od ministra Davora Božinovića primio odgovor u kojem se navodi da je to raskrižje najfrekventnije po količini prometa u cijeloj županiji, a kao opasno mjesto za prometne nesreće detektirano je od strane Policijske uprave varaždinske od siječnja 2014. Osim toga na tom se raskrižju bilježi i veliko povećanje broja prometnih nesreća.
- Od 2014. godine evidentirano je ukupno 35 prometnih nesreća, što predstavlja porast gotovo 100 posto, u kojima je jedna osoba smrtno stradala, jedna zadobila teške tjelesne ozljede i pet osoba zadobilo je lake tjelesne ozljede - navodi se u odgovoru.
Iz MUP-a također ističu da su temeljem inicijativa PUV-a na križanju izgrađene dodatne prometne trake za isključivanje u smjeru Čakovca i Koprivnice te je obilježena i dodatna traka za lijevo skretanje iz smjera Čakovca u smjeru Koprivnice. Navedeni zahvati poboljšali su protočnost prometa na raskrižju, no unatoč tome došlo je do pogoršanja stanja sigurnosti, odnosno značajnog porasta broja prometnih nesreća.
Utvrđeno je da se najviše prometnih nesreća događa zbog oduzimanja prednosti prolaska, i to od strane vozača koji se kreću vozilima DC3 iz smjera Čakovca i prilikom skretanja u lijevo ne propuštaju vozila iz suprotnog smjera. Kako bi se poboljšala situacija traže se rješenja.
Naime, Poslovna jedinica Hrvatskih cesta u Varaždinu još je u svibnju zatražila reprogramiranje semafora uvođenjem zasebne faze zelenog svjetla za lijevo skretanje iz smjera Čakovca, što je realizirano 1. kolovoza ove godine, te da je također zatraženo iniciranje izrade nove studije sigurnosti prometa na raskrižju, kao i ponovno razmatranje mogućnosti sanacije opasnog mjesta izgradnjom kružnog toka prometa. U policiji smatraju da bi se kružnim tokom poboljšala razina sigurnosti, kao i na raskrižju kod trgovačkog centra Spar gdje bi se semafor mogao pustiti u probni rad.
No, od prometnih stručnjaka je dobiven odgovor kako s obzirom na dvotračne privoze i veliki prosječni godišnji dnevni promet u postojećem prostoru nije moguće smjestiti adekvatan kružni tok. Policijska uprava varaždinska je od Hrvatskih cesta zatražila razmatranje i drugih mjera te čekaju konkretne prijedloge.
- Zastupničko pitanje bilo je s namjerom da se aktualizira ovaj veliki prometni problem u Varaždinu i da se što prije krene s konkretnim rješenjima kako bi se povećala sigurnost u prometu na tom raskrižju i sačuvali ljudski životi – naglasio je saborski zastupnik Stričak te je pojasnio da postoji mogućnost sufinanciranja sanacije opasnih mjesta sredstvima Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske. To sufinanciranje može tražiti upravitelj ceste ili lokalna uprava, ali tek kad postoji projekt s pripadajućim preciznim troškovnikom i uz zadovoljavanje određenih kriterija – zaključio je Stričak.