- Napravili smo prvi puta veliko istraživanje javnosti i tržišta i dobili rezultate koji nas potkrepljuju u mišljenju da je ovogodišnji Špancirfest bio izuzetan - rekao je gradonačelnik Varaždina Neven Bosilj na današnjem predstavljanju rezultata ovogodišnjeg 24. Špancirfesta istaknuvši da je izuzetno zadovoljan festivalom.
Rezultati istraživanja pokazali su da je Špancirfest prepoznat kao jedan od tri najboljih festivala u Hrvatskoj (uz Splitsko ljeto i Advent u Zagrebu).
Direktorica ureda Turističke zajednice Grada Varaždina Jelena Toth predstavila je konkretne rezultate ovogodišnjeg festivala uličnih šetača, a kasnije i rezultate velikog istraživanja o percepciji Špancirfesta na razini cijele Hrvatske.
Istaknuli su da se ovogodišnji Špancirfest prvi puta, nakon 2019. godine, održao bez pandemijskih mjera tako da su očekivanja svih sudionika bila velika.
- Ove je godine uspješno održano više od 500 programa svih vrsta. Ova je brojka posebno značajna ukoliko se u obzir uzme činjenica da je tijekom festivala zabilježen veliki broj kišnih dana. Usprkos tome što su i prvi i drugi festivalski vikendi bili opterećeni nestabilnim vremenom, svi su planirani programi uspješno održani uz jedinu iznimku koncerta Bože Vreće kod vile Bedeković posljednjeg dana Špancirfesta - rekla je direktorica TZ-a.
Prema procjenama PU varaždinske, tijekom održavanja festivala Varaždin je posjetilo oko 250.000 posjetitelja.
Podaci iz sustava eVisitor pokazuju da je tijekom deset festivalskih dana zabilježeno 2.683 turističkih dolazaka i 6.269 turističkih noćenja što je u odnosu na 2021. godinu 25% više dolazaka i 23% više noćenja.
- Ove brojke veće su i u odnosu na „referentnu“ pretpandemijsku 2019. godinu u odnosu na koju je zabilježeno 6% više dolazaka i 18% više noćenja - naglašavaju u TZ-u. Što se strukture posjetitelja ovogodišnjeg Špancirfesta tiče, 44% bili su domaći, a 56% strani gosti pri čemu ih je najviše bilo iz Njemačke, Slovačke, Slovenije, Austrije i Poljske.
Za vrijeme Špancirfesta ukupni promet u ugostiteljstvu i pružanju smještaja na području grada Varaždina iznosio je gotovo 12,5 milijuna kuna, što je 38 posto više nego u razdoblju Špancirfesta prošle godine, dok je promet u trgovini iznosio 66,8 milijuna kuna, što je 6 posto više. Tijekom deset dana Špancirfesta ukupno je u te dvije grane na području grada Varaždina ostvareno 79,3 milijuna kuna prometa što je, kumulativno 10% više nego 2021. godine.
Veliki uspjeh postigao je Špancir Burger Festival, na kojem se nudilo 21 gurmanskih varijanti burgera. Prema procjenama organizatora posjetilo ga je oko 40.000 ljudi kojima je isporučeno čak 15.000 burgera te oko 9.500 piva. Ni popularni Vinski grad ne zaostaje u obaranju rekorda. Tako je ove godine taj enogastro program ponudio čak 420 različitih vina iz 40 vinarija, što je najveći broj do sada, a posjećenost Vinskog grada je porasla za 28%.
Web stranica Špancirfesta, na domeni www.spancirfest.com, srušila je rekorde posjećenosti te je zabilježila ukupno milijun i 440 tisuća pregleda odnosno 185.000 unique posjetitelja što je značajan porast od oko 35% po oba mjerila. Aktivnosti Špancirfesta na društvenim mrežama te kroz digitalne kampanje također su uvelike porasle uz napomenu da je za oglašavanje potrošen gotovo jednaki iznos kao i u 2021. godini. Rezultat je to sustavnijeg pristupa digitalnoj promociji i značajnog interesa za Špancirfest u hrvatskoj javnosti.
- U razdoblju od 1. lipnja do 28. kolovoza, kada je provođen najznačajniji dio promocije putem društvenih mreža, doseg (reach) organskih, dakle neplaćenih, objava na Facebook stranici Špancirfesta bio je čak 3.1 milijun. Rezultati provođenja plaćenih digitalnih kampanja, koje su krenule u srpnju, još su značajniji. One su postigle doseg od 967 tisuća odnosno broj impresija (prikaza) od čak 5 milijuna. Pojednostavljeno možemo reći da su objave o Špancirfestu na društvenim mrežama, u tri mjeseca provođenja sustavne komunikacije i promocije, prikazane više od 8 milijuna puta što je, u odnosu na 2021. godinu u kojoj je već bio ostvaren rekordan rast u ovom segmentu, novi rast od čak četiri puta, uz jednaki budžet za digitalnu promociju i oglašavanje - ističe Jelena Toth te je zahvalila svim službama, ustanovama i poduzećima u Varaždinu koje su zaslužne za uspješno održavanje festivala.