Iako je smanjenje PDV-a na dio prehrambenih proizvoda najavljeno za 1. travnja, pojedine su trgovine i trgovački lanci sniženim cijenama i prije tog roka počeli privlačiti kupce.
PDV na svježe meso, ribu, jaja, voće, povrće, jestiva ulja i masti, dječju hranu, troškove u poljoprivredi (sadnice, gnojivo, pesticidi) smanjuje se s 13% na 5%, na maslac i margarin s 25% na 5%, a na higijenske uloške i tampone s 25% na 13%. Što očekuje kupce, hoće li se povećavati cijena ostalim proizvodima (na koje se ne odnosi smanjenje PDV-a), hoće li biti povećanja marže te može li rast cijena/troškova proizvođača/dobavljača poništiti efekt smanjenja PDV-a neka su od pitanja koja smo uputili trgovačkim lancima.
Na Konzumovim policama nove su cijene, formirane u skladu s najavljenim poreznim rasterećenjem, istaknute već 21. veljače.
- Više od 1.000 artikala dostupno je po nižim cijenama. Smanjenje PDV-a ni u kojem slučaju nećemo koristiti za povećanje marže, štoviše, cijene smo spustili više od mjesec dana prije stupanja navedene odluke na snagu upravo smanjenjem marže kako bismo maksimalno izašli u susret našim kupcima – odgovorili su nam iz Konzuma.
Od 23. veljače cijene je snizio i Kaufland.
- Odlučili smo sniziti naše maloprodajne cijene i prije uvođenja nove stope PDV-a, i to ne samo za stopu PDV-a, nego smo sve cijene dodatno odlučili zaokružiti na niži iznos - izjavio je Daniel Šturm, član uprave za nabavu.
Primjerice, naveli su iz Kauflanda, cijena K-Purland svježeg pileta od cca. 1,6 kg s 19,99 kn smanjila se na 18,49 kn, a cijena Zvijezda suncokretovog ulja od 1 litre pala je 15,99 na 14,79 kn.
Od 1. ožujka cijene snizuju Lidl i Spar, a smanjenje maloprodajnih cijena najavili su i iz tvrtke TP Varaždin.
Što oni kažu o smanjenju PDV-a, maržama, cijenama ostalih proizvoda, koliko su posljednjih nekoliko mjeseci prosječno narasle cijene te što je utjecalo na to, pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...