Je li se nesreća na Varaždin Bregu u kojoj su početkom rujna poginule četiri osobe mogla izbjeći? Na to su pitanje tijekom današnje sjednice Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije pokušali odgovoriti njegovi članovi koji su se složili da je jedna od mjera kojima bi se takve i slične nesreće ubuduće spriječile preventivno-represivno djelovanje prema mladim vozačima, ali i ponovno uvođenje ograničenja za njih.
- Do lani je primjerice na snazi bila odredba da mladi vozači ne smiju voziti motorna vozila čija je snaga motora veća od 80 kW, no to je ukinuto odlukom Ustavnog suda. U siječnju se očekuju izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama koje će, nadamo se, ići u smjeru da se razmisli i o ponovnom uvođenju dodatnih ograničenja za mlade vozače - kazao je Danijel Posavec, voditelj odsjeka za sigurnost cestovnog prometa PU varaždinske.
Mladi vozači, pojasnio je, imaju idealne psihomotorne sposobnosti za upravljanje motornim vozilom, no nemaju dovoljno iskustva i to ne kompenziraju na način kako to rade iskusniji vozači, a koji s druge strane nemaju tako dobre psihomotorne sposobnosti i ne mogu tako kvalitetno reagirati. No, oni to kompenziraju iskustvom.
- U idućem ćemo razdoblju posvetiti više pozornosti nadzoru mladih vozača u prometu, naročito njihovu brzinu kretanja i voze li pod utjecajem alkohola. U nesreći na Varaždin Bregu nije bilo alkohola već brzina, a tu je i vjerojatno bila želja 18-godišnjaka da se pred svojim vršnjacima dokaže kako dobro vozi. Nisu mu, naime, bile dovoljne dvije prometne trake za njegov smjer kretanja prema Novom Marofu već je u nepreglednom zavoju pretjecao vozilo po trećoj traci koja je namijenjena isključivo za promet vozila iz suprotnog smjera - napomenuo je Posavec.
Mladić se, podsjeća, trenutno nalazi u jednomjesečnom istražnom zatvoru zbog opasnosti od utjecaja na svjedoke te opasnosti od ponavljanja kaznenog djela.
- Prijeti mu zatvorska kazna do 12 godina zatvora, no sve je sada u rukama pravosudnih tijela. Nažalost, na cestama ima mnogo takvih mladih vozača i trebamo razmisliti o mjerama koje ćemo poduzeti. Sve, naime, kreće od obitelji jer je obitelj presudna u odgoju, no tu su i odgojno-obrazovne ustanove i autoškola. Moramo razmisliti kako mlade osvijestiti da njihova prebrza vožnja može izazvati najteže posljedice - istaknuo je.
Inače, u prvih osam mjeseci na području PU varaždinske evidentirano je 807 prometnih nesreća što je manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U razdoblju od siječnja do kolovoza ove godine petero je osoba smrtno stradalo, a isti je broj smrtno stradalih evidentiran i u rujnu. Četiri osobe smrtno su stradale u nesreći na Varaždin Bregu, dok je u petak u Gornjoj Voći nepoznati vozač pregazio pješaka.
- Zadovolji smo stanjem sigurnosti u prvih osam mjeseci, no bili bismo još zadovoljniji da se početkom rujna nije dogodila najteža prometna nesreća u posljednjih 20 godina. Da u tom kratkom razdoblju u rujnu nismo imali petero smrtno stradalih, bili bismo najbolji po stanju sigurnosti u RH, no i unatoč tome smo u vrhu po stanju sigurnosti te ostvarujemo ciljeve zacrtane Nacionalnim programom sigurnosti cestovnog prometa do 2020., odnosno smanjenje broja poginulih za 50 posto u nesrećama do 2020. godine - naglasio je Posavec.