Otvoreno pismu županu Čačiću uputila je Sanja Zember, bivša ravnateljica Opće bolnice Varaždin zbog njegovih komentara oko najave odlazaka liječnika.
Naime, župan Čačić komentirao je za Varaždinski hr. da se "Sve ovo događa zahvaljujući neodgovornosti i nesposobnosti bivše ravnateljice, kao i bivšeg župana koji ju je trebao smijeniti prije potpisivanja ugovora s tadašnjim specijalizantima"
- Ti ugovori omogućuju da naši novi specijalisti još sljedeće tri godine mogu napustiti Opću bolnicu Varaždin za 20 puta manje obeštećenje u odnosu na obeštećenje koje trebaju platiti specijalisti iz drugih zdravstvenih ustanova, primjerice čakovečke bolnice. Time se drugim bolnicama omogućuje da ogromnu razliku u novcu upotrijebe za dodatna plaćanja, čime se direktno nanosi šteta varaždinskoj bolnici na tržištu rada…Potencijalna šteta zbog ugovora koje je potpisala bivša ravnateljica u ovom trenutku iznosi više od 50 milijuna kuna jer je anekse ugovora 2016. godine potpisao 141 liječnik, a stvarna šteta koja je već nastala iznosi 19 milijuna kuna“ – rekao je Čačić, a prenio Varaždinski.hr.
Njezino otvoreno pismo prenosimo u cijelosti:
"Sukladno iznesenim, paušalnim i dakako vrlo neodgovornim, procjenama aktualnog Župana, smatram shodnim ponoviti opće poznate činjenice:
1. 16.07.2016. u Republici Hrvatskoj stupio je na snagu „Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o specijalističkom usavršavanju doktora medicine“ te je u roku od 30 dana bilo potrebno ponuditi sklapanje izmijenjenog ugovora specijalizantima i specijalistima koji su za to podnijeli zahtjev.
2. Pravilnik je podzakonski akt objavljen u "Narodnim novinama" broj 62, od 8. srpnja 2016., a donijet je od strane ministara zdravlja na temelju članka 139. stavka 2. i članka 140. stavka 6. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, broj 150/08, 71/10, 139/10, 22/11, 84/11, 12/12, 35/12, 70/12, 82/13, 22/14 i 154/14).
3. Na 19. sjednici Stručnog vijeća, održanoj 25.08.2016. donijeto je jednoglasno mišljenje o postupanju sukladno odredbama Pravilnika. Dakle, svi pročelnici Službi i voditelji Odjela OB Varaždin, uključujući i aktualnog ravnatelja bolnice, dali su svoju usmenu i pismenu suglasnost da se prihvati Pravilnik temeljem kojeg bi aneksom ugovora troškovi specijalizacije iznosili cca 50.000kn.
4. Dana 26.08.2016. tri Odvjetnička društva upućuju dopis u kojem daju rok od 3 dana da se ispuni obveza propisana Pravilnikom za specijalizante, a u protivnom se podiže 60-tak pojedinačnih tužbi liječnika zbog neizvršenja te obveze dok je specijalistima bilo potrebno ponuditi ugovor u roku od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva.
5. Dana 04.8.2016. na sastanku u Ministarstvu zdravlja, na kojem je uz mene nazočila Pomoćnica za kvalitetu, Pomoćnica za pravna pitanja, Zamjenik ministra zdravlja i pravnica MIZ-a, dobiven je naputak da treba postupati sukladno odredbama Pravilnika, a što je 30.8.2016. potvrđeno i u službenom dopisu Ministarstva zdravlja.
6. Dana 01.09.2016. tadašnji Župan šalje dopis u varaždinsku bolnicu da se ne pristupi sklapanju aneksa, odnosno traži od mene da postupim suprotno pozitivnim pravnim propisima i da ne poštujem Pravilnik.
7. Usprkos mojih opetovanih usmenih i pismenih zamolbi kao i dopisa pravne službe OB Varaždin, upućenih Predsjedniku Upravnog vijeća, Zamjenici predsjednika Upravnog vijeća, Županu i Pročelnici za zdravstvo Varaždinske županije, oni ne žele sazvati sjednicu Upravnog vijeća na temu „Pravilnika“. Štoviše, Zamjenica predsjednika Upravnog vijeća, inače pravnica s dugogodišnjim stažem u zdravstvu, upućuje mail predsjedniku Upravnog vijeća i meni na uvid s pitanjem: „Da li je predmetno pitanje (glede sklapanja aneksa ugovora) upućeno i Radničkom vijeću, sindikalnim grupacijama? Što oni misle(?)“ iako je tada već protekao zakonski rok od 30 dana za postupanje po odredbama Pravilnika. Dakle, u presudnom trenutku za kadrovsku održivost varaždinskog zdravstva ovo je bio „modus operandi“ pojedinih članova Upravnog vijeća, tijela koje bi trebalo upravljati bolnicom.
8. Istovremeno specijalizanti i mladi specijalisti, koji su nosioci rada u prijemnim ambulantama, prijete štrajkom i obustavom rada jer im se osporava njihovo pravo na uvjete iz Pravilnika.
9. Odluka o postupanju sukladno odredbama važećeg Pravilnika donijeta je temeljem uvažavanja mišljenja Stručnog vijeća te zajedničke odluke mog tima u sastavu Zamjenik ravnatelja, Pomoćnice ravnatelja za pravna pitanja, Pomoćnice ravnatelja za kvalitetu, a poštujući odredbu Ministarstva zdravlja.
10. Nastavak priče je dobro poznat. Ja sam smijenjena s mjesta ravnateljice odlukom tih istih članova Upravnog vijeća. Štoviše, čak su i promijenili jednog člana Upravnog vijeća kako bi imali dovoljno ruku za moju smjenu.
11. Za sve navode postoje pisani i tonski zapisi kao i ostali dokumentirani materijali.
Kada bi u duhu pravičnosti pokušali definirati mjerila po kojima se nadoknađuju troškovi
specijalizacije, te posljedično tome izračunala „šteta“ za bolnicu ukoliko liječnik prijevremeno raskine ugovor, morali bi barem minimalno odgovoriti na ova pitanja:
- je li plaća liječnika specijalizanta odnosno mladog specijaliste naknada za odrađeni rad?
- jesu li specijalizanti tijekom svoje edukacije (pod nadzorom mentora) i mladi specijalisti obavljali mnoge dijagnostičke i terapijske postupke i tako zaradili svoju plaću?
- temeljem kojih financijskih kriterija je u prethodnom Pravilniku određeno što je trošak specijalizacije?
- isplaćuje li se plaća specijalizanata/specijalista iz limita bolnice?
- tko i temeljem kojih kriterija definira limit bolnice te odakle dolaze sredstva za limit?
- tko donosi Pravilnike i tko je odgovoran za posljedice tih pravnih akata, njihovi izvršitelji ili idejni začetnici?
U odgovorima na ova pitanja definiran je odgovor i na osnovno pitanje: “Koliko je novaca liječnik specijalizant ili mladi specijalista „dužan“ vratiti bolnici?!
Očito, župan Varaždinske županije ili njegovi savjetnici i nadalje smatraju da liječnik specijalizant koji odlazi iz bolnice treba platiti iznos koji je brojiv u više stotina tisuća kuna jer je, pretpostavljam, tako dobiven izračun „štete“ od 19 milijuna kuna.
Međutim, još više me zabrinjava činjenica da lokalni politički čelnici i nadalje misle da će represivne mjere tipa „robovlasničkih ugovora“ zadržati mlade liječnike u bolnici. Osim toga Republika Hrvatska, kao članica Europske unije, zalaže se za načelo pravde, jednakosti i slobode tržišta.
I na kraju, gospodine župane Varaždinske županije obratite se aktualnom ravnatelju OB Varaždin za razloge odlazaka liječnika u listopadu 2019. godine ili, još mudrije, pitajte moje kolege liječnike zašto odlaze iz bolnice. Također se zapitajte zašto i koliko je liječnika specijalista otišlo iz bolnice, a koji nemaju nikakvu vezu s Pravilnikom, niti imaju ikakve financijske obveze spram bolnice.
Razlozi su puno kompleksniji te bi bilo mudro potražiti odgovore i u nekim Vašim odlukama na bivšim političkim funkcijama".