Rimac Automobili, proizvođač hiperautomobila s električnim pogonom, predstavio je u utorak proizvodnu verziju svog C_Two, koji sada postaje Nevera, automobil koji je projektiran i izgrađen u Hrvatskoj. Zahvaljujući pogonu sa četiri električna motora Nevera, koja stoji 2 mil eura i limitirane proizvodnje na 150 komada, ima čak 1914 KS i 2360 Nm zakretnog momenta, a maksimalna brzina iznosi 412 km/h te domet od 550 km.
„To je to. Ovo je auto koji sam imao na umu kad sam krenuo na „nemoguće” putovanje prije deset godina. Sav naš naporan rad rezultirao je Neverom - našim rekordnim hiperautom. Ovaj automobil je rođen da nadmašuje i redefinira norme za performanse automobila. I ne samo u izvedbi – već kao sveobuhvatan paket. Kada smo prvi put otkrili C_Two, postavili smo naše mete ekstremno visoko. Nije bilo ničega što bi se moglo približiti najmodernijem električnom pogonu automobila i ekstremnim performansama. Međutim, za nas je to bila samo polazna točka”, pojašnjava Mate Rimac, osnivač i izvršni čelnik Rimac Automobili.
Naglašavajući svoju predanost projektu, Mate Rimac osobno će testirati i potpisati svaku Neveru, prije nego što bude isporučen kupcima sa sadašnjeg proizvodnog pogona tvrtke u okolici Zagreba.
Inspiriran genijalnošću kolege-hrvatskog, inženjera i futurista Nikole Tesle, Mate Rimac proveo je svoj prvi električni projekt kada je 1984. godine 3 serije BMW E30 pretvorio u baterijsku energiju u dobi od 20 godina u svojoj garaži 2008. godine. Utemeljio je Rimac Automobili 2009. godine, a samo 11 godina kasnije, kompanija je proslavila zapošljavanje svojeg 1000. zaposlenika.
Neopterećen naslijeđem i višestrukim slojevima procedura i protokola, Rimaćev agilni pristup ostvario je impresivan napredak u nevjerojatno kratkom vremenu. Danas tvrtka razvija visokoučinkovite električne sustave i baterije za mnoge od najvećih svjetskih proizvođača automobila. Među kupcima su Aston Martin, Porsche, Pininfarina, Hyundai, Kia, Koenigsegg, Renault, Cupra i mnogi drugi. U skladu sa stalnim rastom tvrtka je nedavno najavila planove za novi, najsuvremeniji dom - 200 milijuna eura, 200.000 m2 kampusa „Rimac”, koji će osigurati dom za 2.500 djelatnika u okolici Zagreba i proizvodnju svojih hiperautomobila te istraživanje i razvoj vrhunskih projekata elektrotehnike.
Rimac je stvorio brojne nove inovativne aktivne aerodinamičke elemente kako bi povećao sposobnost Nevere za hlađenje, performanse, stabilnost i učinkovitost. Profil prednje mreže, preklop ispod tijela, stražnje difuzno i stražnje krilo mogu se kretati neovisno, pokretano složenim algoritmima koji su osigurali optimalnu aerodinamičku konfiguraciju za svaku situaciju vožnje. Prelaskom s „velike silazne sile” na režim s malim povlačenjem smanjuje se aerodinamički otpor za 17,5% kako bi se stvorio 0,3 koeficijenta otpora. Promjena u režim 'visoke silazne sile' povećava silaznu snagu za 326 posto.
Unatoč uključivanju niza aktivnih aerodinamičkih elemenata, kao i brojnih kamera i senzora koji omogućuju značajku trenera vozača, dizajn tijela Nevere ostaje koherentna grafika. Kombinira dramu i ljepotu hyperauta i djeluje istovremeno oblikovano zrakom i iskovano tehnologijom.
S mogućnošću trenutačnog pozivanja maksimalnog zakretnog momenta od prvog trenutka, elektromotori mreže Nevera učinkoviti su 97 posto – u usporedbi s 40 posto za najučinkovitije motore s unutarnjim izgaranjem.