Gradska vijećnica i predsjednica Reformista varaždinske Gradske organizacije Natalija Martinčević i predsjednik Reformista 2. mjesnog ogranka Mirko Šemiga u petak 24. veljače obišli su mjesta u 2. mjesnom odboru koja su u vlasništvu Hrvatskih željeznica, a tamonjim stanarima predstavljaju opasnost u njihovom svakodnevnom životu.
Unatoč višekratnim upozorenjima i molbama koje su uputili građani i 2. mjesni odbor Varaždin, prostor koji okružuje pješački pothodnik u Ulici Mihovila Pavleka Miškine i Matice hrvatske i dalje je zatrpan rabljenim drvenim željezničkim pragovima, lomljenim betonom, starim željezom i ostalim otpadom koji nastaje prilikom održavanja željezničke infrastrukture.
-Rabljeni željeznički drveni pragovi III. kategorije klasificirani su prema katalogu otpada kao opasan otpad i kao takav se moraju zbrinuti sukladno Zakonu o održivom gospodarenju otpadom (NN 94/13). Prema hrvatskim propisima usklađenim s direktivama EZ takav otpad ima jasan rok zbrinjavanja na ekološki prihvatljiv način i to maksimalno do godine dana - napominje Mirko Šemiga, predsjednik 2. mjesnog ogranka Reformista.
Prostor koji se nalazi između pragova služi kao zaklon glodavcima, štetočinama i zmijama čije prisustvo u posljednje vrijeme prijavljuju građani koji žive u blizini, a koji ih sve češće viđaju u svojim dvorištima ili u neposrednoj blizini kuća.
Od odgovornih osoba u HŽ Infrastrukturi se traži da hitno pristupe otklanjanju pragova i ostalog otpada sa prostora koji se nalaze u blizini stambenih objekata i puteva kojima se javno prometuje.
Na prostoru koji okružuje željeznički kolodvor potrebno je hitno popraviti kamene ploče na nogostupu jer dobar dio njih strši i potencijalno te je opasan za sve pješake, a isti problem je primjetan i na prostoru oko bivšeg Doma željezničara čiji okoliš godinama nije održavan i kao takav je velika sramota samog Grada i HŽ-a.
Stanari koji žive u blizini bivšeg Doma željezničara apeliraju i da se pojača policijski nadzor u večernjim satima, a pogotovo u dane vikenda. Ispijanje alkohola na javnom mjestu, buka i svađe u večernjim satima, prazne narkomanske šprice, nakupine smeća i stakla pojave su s kojima se gotovo svakodnevno susreću te su strašno ogorčeni što se ovakvi problemi ignoriraju. Dom željezničara vraćen je HŽ-u zbog nesposobne Gradske vlasti koja nije bila u stanju osigurati tamo kvalitetan sadržaj za mlade.
Željeznica je sastavni dio grada Varaždina i primjetno je da već dugi niz godina izostaju investicije koje bi modernizirale željezničku infrastrukturu i koje bi pozitivnije utjecale na okoliš i zdravlje ljudi.
Varaždinu nedostaju bukobrani u blizini stambenih kuća, rješenja za bolju i sigurniju prometnu povezanost dijela našeg mjesnog odbora sa Gradom s naglaskom na pješake i bicikliste, a svega nekoliko stotina metara od centra grada svakodnevno se svjedoči i vizualnoj devastaciji - oronulim zgradama, zapuštenom okolišu, potrganim ogradama.
EU snažno potiče i sufinancira projekte koji potiču razvoj i korištenje željeznice u teretnom i putničkom prometu te smatramo da je potrebno pokrenuti dijalog između odgovornih osoba iz struktura HŽ-a i Grada Varaždina koji će u konačnici rezultirati konkretnim projektima.
Pojasnili su u svom pripoćenju Reformisti 2. mjesnog ogranka.