REFORMA ZDRAVSTVA "Neće se riješiti glavni problemi, među kojima su i liste čekanja" Foto: Ilustracija/Pexels

REFORMA ZDRAVSTVA "Neće se riješiti glavni problemi, među kojima su i liste čekanja"

VV | 30.10.2022. u 20:00h | Objavljeno u Aktualno

Hrvatska udruga za promicanje prava pacijenata sa svojim stručnjacima iz drugih EU zemalja, na svojoj sjednici održanoj 28. listopada donijela je preporuke i mišljenje vezano za predstavljenu reformu zdravstva.

- Mišljenja smo da postojeći prijedlog reforme od strane Ministarstva zdravstva nije primjeren modernoj medicini, niti će pridonijeti rješavanju glavnih problema pacijenata.

Stoga smatramo i predlažemo novi pristup zdravstvenom sustavu jer sama reforma nije dovoljna - oglasili su se iz udruge.

Navode kako promjene treba provesti na tri razine: u odnosu na sustav, pacijente i zdravstvene djelatnike.

- U odnosu na sustav neophodno je riješiti liste čekanja. Potrebno je ostvariti refundaciju troškova pacijentu za usluge obavljene u privatnim zdravstvenim ustanovama u iznosu koliko to košta u javnoj ustanovi. Tako smanjit će se liste čekanja te spriječiti sukob interesa liječnika koji rade privatno i javno. Potrebno je provesti informatizaciju, pri čemu bi se narudžbe pacijenata obavljale preko sustava e-građanin (pacijent sam bira, mjesto, datum, vrijeme), potrebno je omogućiti potpunu zdravstvenu zaštitu u drugim zemljama EU, sve ustanove trebaju imati javnu nabavu po istim pravilima i transparentnosti, a potrebno je provesti i spajanje zdravstvenih ustanova, jer imamo premalo bolnica. Također, nužno je promijeniti način izdvajanja za zdravstvo. Osiguranici s izdavanjem od 16,5 posto ne mogu ostvariti svoja prava - navode u udruzi.

Što se tiče promjena za pacijente, iz udruge navode kako je neophodno donošenje zakona o pravima i obavezama pacijenata.

- Provođenje edukacije treba biti obavezno za zdravstvene djelatnike u svim javnim ustanovama, treba poboljšati dostupnost liječnika pacijentima uvođenjem e-maila za konzultacije, uključiti pacijente u zajedničko donošenje odluka o liječenju, razvijati komunikacijske vještine između pružatelja zdravstvenih usluga i pacijenata, a svaka zdravstvena ustanova mora imati "medijatora” osobu kojoj pacijenti mogu uputiti pritužbe - navode u udruzi.

Da bi liječnici bolje radili nužno je provesti elektronsku evidenciju rada u javnom sustavu, sustav nagrađivanja najboljih medicinskih praksi te sustav sankcija za nesavjesno
liječenje.