"Radna mjesta menadžera u Agrokoru žele očuvati, a radnike dovesti do toga da sami daju otkaze"

V.V. | 11.5.2017. u 11:58h | Objavljeno u Aktualno

O trenutnom stanju vazano uz Agrokor oglasio se i Sindikat hrvatskog vozača.

Kažu kako ne mogz i neće ostati suzdržani, iako su za to stvorene pretpostavke i očekuje se od svih sudionika da šute i čekaju.

Njihovo priopćenje pročitajte u nastavku:

"Tvrtke u sustavu Agrokora, a i sam Agrokor bile su organizirane na „direktorskom sustavu“, nema područja u kojem nije bio imenovan barem jedan direktor za nešto, nema regije u kojoj nije imenovan direktor, nema područja poslovanja i djelatnosti za koju nije imenovan direktor, nema centra koji nema direktora i tako za svaku tvrtku. Naravno, onda se sve to ponavlja i za sam Agrokor. Pored toga moramo kazati da su postojali i dalje postoje predsjednici uprava društva koji su opet oko sebe okupili određeni menadžment.

Do sada smo imali prilike čuti da je samo predsjednika uprave Agrokora zamijenio vladin povjerenik, a svi drugi uglavnom su ostali na pozicijama na kojima su se trenutno zatekli.

Naime, sustav upravljanja tvrtkama unutar koncerna Agrokor bio je organiziran na način da su se menadžeri samo rotirali po tvrtkama unutar koncerna Agrokor. Što samo po sebi može dati odgovor na pitanje kako se uspjelo toliko zadužiti kod dobavljača. Jednako tako odgovorno tvrdimo da je to bio i jedan od razloga zbog kojeg se uopće nije moglo razgovarati o boljim pravima radnika, jer je bilo gotovo nemoguće doći do nekoga tko je relevantan razgovarati o radnicima i njihovim problemima. A kada se uspjelo doći do pozicije razgovora sve se svodilo na to da su tek preuzeli poziciju i da nisu odgovorni za postupanja svog prethodnika.

Postojali su tu i dalje postoje osobe u Agrokoru koji su vodili računa da sa svojim saveznicima drže prava radnika u nekom stanju koje nije bilo najlošije, ali nije bilo ni nešto posebno.

To je bio način držanja radnika u poziciji čekanja, jer se sustavno govorilo da je stanje trenutno teško i uvijek se nešto čekalo kako bi se uopće moglo razgovarati o bilo kakvim promjenama.

Potrebe za promjenama očite su u svakom pogledu, od toga da su radnici dobivali dnevnice u zamjenu za prekovremeni rad, do toga da pojedini radnici u ovom slučaju vozači zaposleni u dioničkom društvu Tisak d.d. nemaju radni staž s uvećanim trajanjem, iako na to imaju zakonsko pravo.

Gdje smo danas?

Nažalost ne znamo da je bilo tko sa direktorske pozicije dao otkaz ili ostavku, dapače, svjedočimo tome da su se svi jako dobro uhvatili za svoje stolice i čekaju da vide tko će se uspjeti zadržati na kojoj poziciji, a tko će u napad na otpremnine.

Teret trenutne situacije i dalje nose radnici koji vrijedno obavljaju svoje radne zadatke, od prodavača koji su nasmiješeni, ljubazni i očigledno zahvalni kupcima koji su unatoč svemu opet na njihovim prodajnim mjestima, preko vozača/dostavljača koji se trude i dalje biti točni i precizni na svakom utovaru i istovaru, pa sve do radnika u proizvodnji, skladištima i tako dalje, koje ni ne vidimo.

Isti ti radnici, nakon obavljenog posla vraćaju se svojim domovima i preko medija uspijevaju i pokušavaju doći do informacija što će sutra biti sa njima.

Nažalost to je stvarnost, jer nikada nisu imali pravu informaciju, a nemaju je ni danas.

Pred njima su i u ovom trenutku ostali zahtjevi za preraspodjelom radnog vremena, točnije da u sezoni rade duže, kako bi van sezone dobili slobodne dane, što je samo po sebi suludo u situaciji kada se ne zna hoće li dobiti plaću i za prethodni mjesec koji su odradili, a kamo li što će sa njima i njihovim plaćama biti sljedeće godine za koju bi sada trebali sakupljati sate rada.

Obzirom da je prema dostupnim informacijama kompletna imovina tvrtki u sustavu koncerna Agrokor prezadužena, moramo biti jasni i reći da je jedini kapital kojim raspolažu tvrtke unutar koncerna Agrokor, upravo isti taj ljudski potencijal, upravo ti vrijedni i marljivi radnici, koji su već premoreni od svakodnevnih slušanja da se sve poduzima u cilju kako bi se sačuvala njihova radna mjesta.

Radna mjesta se ni u kojem slučaju ne čuvaju na način da se direktori samo odjednom pojave pred radnicima i kažu im zatvaramo ovaj centar u Puli i od prvog radite u Poreču, odnosno ne radite više u Slavonskom Brodu, ali vaše radno mjesto smo sačuvali i od sljedećeg mjeseca radite u Osijeku.

Sve ovo navodi nas na zaključak da se radi o očuvanju radnih mjesta menadžera i direktora a da se radnike dovodi do toga da sami daju otkaze.

Ukoliko ove tvrtke ostanu bez radnika, postavlja se pitanje čemu onda svi ovi postupci od posebnih zakona do potrage za kreditima kojima se ne zna još ni iznos."

Sindikat hrvatskog vozača

 

Označeno u