Čak 27.968 poziva zaprimio je županijski centar 112 Varaždin u protekloj godini. Od tog su broja 17.555 (62 posto) bili namjenski pozivi, odnosno građanima je pružena pomoć savjetom, angažiranjem žurnih službi ili drugih nadležnih službi i institucija.
Prema Hitnoj medicinskoj pomoći preusmjereno je 6.465 poziva, prema Operativnom komunikacijskom-centru Policijske uprave varaždinske usmjereno je 2.820 poziva , dok je dojave o požaru ili potrebe za intervencijom Javne vatrogasne postrojbe, odnosno dobrovoljnih vatrogasnih društava, centar zaprimio u 505 slučajeva. Pozivi su preusmjereni u Operativni centar JVP Varaždin.
Usto, županijski 112 Varaždin prošle je godine zaprimio i 22 poziva stranih državljana.
Izvijestili su to iz Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Varaždin, županijskog centra 112, povodom Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 koji se obilježava 11. veljače.
Sustav 112 u RH je uspostavljen 2005. godine. Osnovna zadaća mu je prijem svih hitnih poziva na broj 112, jedinstveni europski broj za sve hitne situacije na koji građani RH i strani državljani mogu zatražiti pomoć ili dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša. Prednosti sustava 112 su što pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve žurnih službi te strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u hitnoj situaciji. Usto, jedan hitni poziv na 112 paralelno alarmira nekoliko službi jer nakon dojave operater alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju. Time se štedi na vremenu jer hitne službe nije potrebno pojedinačno pozivati. Također, hitnim službama je olakšan rad jer operater u centru 112 filtrira zlonamjerne, nenamjenske i opetovane pozive kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca što hitnim službama ometa rad.
Osim poziva za hitne službe (hitna medicinska pomoć, vatrogasci i policija) na broj 112 zaprimaju se pozivi građana koji traže pomoć i savjete vezane uz svakodnevne životne probleme i situacije. U trenucima kada se nađu u situaciji da ne znaju kome se obratiti sve više građana zatraži pomoć pozivom na broj 112. Djelatnici centra 112 nastoje pomoći građanima bilo savjetom ili upućivanjem na nadležne službe, organe ili ustanove.
U slučajevima traganja i spašavanja na nepristupačnim predjelima županijski centar 112 angažira pripadnike Hrvatske gorske službe spašavanja – stanica Varaždin. Najčešće intervencije ove službe odnose se na spašavanje povrijeđenih na Ivanščici i Ravnoj gori. Za intervencije i spašavanje na vodi angažiraju se pripadnici Kluba podvodnih aktivnosti „Drava“ Varaždin koji su ujedno i u sastavu Republičke specijalističke postrojbe civilne zaštite za spašavanje na vodi.
Županijski centar 112 svakodnevno putem državnog centra 112 zaprima obavijesti o stanju na prometnicama Hrvatskog autokluba kao i prognozu vremena od Državnog hidrometeorološkog zavoda. Po potrebi, te podatke proslijeđuju ostalim žurnim službama. Tijekom zimskog perioda na području županije, županijski centar 112 surađuje s Poduzećem za ceste d.d. Varaždin koje čisti i održava prometnice državnog, županijskog i gradskog značaja.
Unazad nekoliko godina provodi se edukacija djece u osnovnim školama i vrtićima o oblicima i vrstama prirodnih i drugih nesreća te načinu postupanja i zaštite u takvim situacijama pri čemu se djeca educiraju i o broju 112 i ostalim brojevima žurnih službi. U 2017. godini edukacija je održana u 14 osnovnih škola, dvije područne škole i pet dječjih vrtića. Educirano je ukupno 747 djece.