Podaci Centra za vozila Hrvatske pokazali su kako je tijekom 2022. u Hrvatskoj je bilo ukupno 2.497.639 registriranih vozila čija prosječna starost iznosi čak 14,59 godina.
U usporedbi s 2021. godinom kada je prosječna starost vozila iznosila 14,34 godine, ponovno je došlo do povećanja starosti registriranih vozila, čemu pridonosi činjenica da je čak 67,70 posto ukupno registriranih vozila staro 10 i više godina.
Na drugom su mjestu vozila stara 6 do 9 godina (14,86 posto), zatim vozila stara od 2 do 5 godina (12,85 posto) dok su vozila stara do godinu dana najmanje zastupljena (4,60 posto).
Od ukupno pregledanih 2.322.406 vozila, na redovnom je tehničkom pregledu njih 431.625 proglašeno neispravnim. Na pregledanim je vozilima utvrđeno ukupno 2.370.123 grešaka, od čega najviše na uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju (565.366, odnosno, 23,85 posto), a slijede greške na uređajima za kočenje (531.288, odnosno, 22,42 posto).
Treće su mjesto po učestalosti uočenih nepravilnosti na svim vrstama vozila u RH zauzele one na samonosivoj karoseriji, šasiji i ostalim dijelovima (336.667), a potom i greške na motoru (279.502) te na osovini, kotačima, pneumaticima i ovjesima (251.805).
Zabilježene su i brojne nepravilnosti na opremi vozila, točnije njih 74.723, ali se i taj broj smanjio u usporedbi s 2021. godinom kada je na opremi vozila zabilježeno 84.068 nepravilnosti.
Statistike pokazuju nešto manji broj nepravilnosti na uređajima koji omogućuju normalnu vidljivost tijekom 2022. godine pa on iznosi 67.341, dok je 2021. godine iznosio 67.503, a iste je godine zabilježeno 65.119 nedostataka na ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila.
Prošle je godine na Eko testu uočeno nešto manje nepravilnosti, odnosno njih 64.687.
S druge strane, tijekom 2022. godine je zabilježen veći broj neispravnosti na kontrolnim i signalnim uređajima (46.145) te na prijenosnim mehanizmima (21.400) u odnosu na prethodnu godinu.
Iz godine u godinu uočavamo značajan porast broja vozila M1 kategorije, odnosno osobnih automobila, na električni i hibridni pogon. Dok je 2021. godine hibridni pogon koristilo 15.918 vozila, tijekom 2022. godine taj se broj popeo na 26.467. Električni je pogon bio zastupljen kod 3.054 osobnih automobila tijekom 2021., a 2022. godine je zabilježeno 4.799 vozila M1 kategorije na električni pogon.
- Statistički podaci pokazuju nam dugogodišnji trend povećanja prosječne starosti voznog parka u Republici Hrvatskoj - gotovo 70 posto vozila staro je 10 i više godina. Dok je tijekom 2020. godine prosječna starost vozila iznosila 14,18 godina, 2021. godine ta se brojka povećala na 14,34 godine, a 2022. godine dosegnula je 14,59 godina. Takav neprekidan rast starosti vozila, ukazuje na činjenicu da se ona kvare uslijed dugogodišnjeg trošenja pojedinih dijelova te znatno utječu na sigurnost u prometu. Zato je iznimno važno redovito održavati svoje vozilo, a stanice za tehnički pregled tu imaju važnu ulogu zbog uočavanja nepravilnosti te podizanja razine sigurnosti svih sudionika u prometu na način da u njemu sudjeluju samo ona vozila koja zadovoljavaju tehničke uvjete sigurnosti. Da bismo došli do značajnijih promjena u smanjenju neispravnosti i broju grešaka na tehničkom pregledu, potrebno je da kao društvo u cjelini osvijestimo važnost redovitog održavanja i tehničkog pregleda vozila i radimo na sanacijama neispravnosti onda kada se dogode– izjavio je Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave za tehničke poslove.