- Na novim izgrađenim kružim tokovima u Filićevoj i Optuskoj ulici, na saniranom nadvožnjaku u Gospodarskoj ulici vidljiva je nestručnost projektanta, no u Aninoj ulici ta nestručnost katastrofalna je za sve sudionike u prometu i promet se ne može nesmetano odvijati – upozorila je u otvorenom pismu koje je uputila gradonačelniku, njegovim zamjenicima i vijećnicima Marija Kovač-Schild, Varaždinka koja živi u Beču.
Na to ju je, kako smo doznali, "natjerala" prometna nesreća u Aninoj ulici u Varaždinu, koju je prije dva tjedna osobno vidjela, a u kojoj je biciklistkinja završila u bolnici.
U otvorenom pismu Kovač-Schild upozorava kako su ovim projektom najgore prošli pješaci jer nakon sanacije Anine ulice ona više nije prohodna te su pješaci na više dijelova ulice prisiljeni hodati po biciklističkoj stazi ili po kolniku, zbog čega dolaze u rizične/konfliktne situacije s motornim i biciklističkim prometom.
- Da bi se izbjegle nesreće sada možete jedino postaviti znak „Zabranjeno kretanje pješaka“. Osim toga, pješaci bi trebali imati dobru kondiciju jer su prisiljeni preskakati preko preklopljenih parkirnih „štopera“. Dakle za invalidne osobe ovdje nikako nema prolaza – navodi u otvorenom pismu i dalje nastavlja:
- Na gornjoj slici vidljiv je znak prestanka biciklističke staze, ali dalje u smjeru kretanja na desnoj slici nema znaka za početak staze. Budući da biciklisti sa staze naglo silaze na kolnik bilo bi preporučljivo vozače upozoriti na to znakom upozorenja i dodatnom tablom „Pozor biciklisti“. Inače prelasci sa biciklističke staze na kolnik i s kolnika na biciklističku stazu pod oštrim kutom u Beču se ne izvode, zbog lakog prevrtanja biciklista (navedeno jer u Beču živim i radim u birou za projektiranje prometnica). U pravilu se prelaze rubnici pod pravim kutom u odnosu na smjer kretanja. Na lijevoj slici je primjer silaska biciklističke staze na kolnik dok je na desnoj prijelaz biciklista s kolnika na biciklističku stazu - ističe.
Nadalje navodi kako uvijanje biciklističke staze oko rasvjetnog stupa i između parkiranih vozila zahtijeva dobru spretnost savladavanja tih krivulja, dok je na križanju Prešernove i Anine ulice potrebna akrobacija „skakanja“ biciklom s kolnog prelaska na biciklističku stazu.
Ističe kao iz navedenih razloga, s obzirom na trasu/konstrukciju staze, ispod znaka za bicikliste trebalo bi dodati još tablu s natpisom „Vožnja biciklističkom stazom na vlastitu odgovornost“, a u vezi s navedenim križanjem Prešernove i Anine ulice je istaknula kako taktilne površine nisu pravilno postavljene.
- Umjesto da slijepim osobama označe pješački prijelaz, ona slijepe osobe vode na biciklističku stazu i prijelaz - ističe.
S druge pak strane, nastavlja, ucrtani pješački prijelaz vodi na travnjak, a ne na nogostup.
- Osim toga i same ucrtane crvene biciklističke staze na križanju ne nadovezuju se na prijelaze kolnika. Ovdje bih željena napomenuti da je u Beču praksa bojanja biciklističkih staza na isključivo konfliktnim križanjima mobilnih sudionika u prometu, a ne označavanje staze kako se vozila na njima ne bi parkirala. Pored toga racionalno se upotrebljava bojanje staze jer su to dodatni troškovi označavanja biciklističke staze i održavanja te boje, o čemu u Varaždinu očito nitko ne vodi računa. Bitno je da se možemo pohvaliti da „mi imamo crvenu biciklističku stazu, dok u Londonu toga nema“ kako ste naveli u Vašoj objavi na Facebook-u popraćeno slikama iz Londona – ističe Kovač-Schild i dalje nastavlja:
- Pored ovih nekoliko navedenih projektnih propusta, dodat ću još i praksu gradnje „brežuljkastih“ nogostupa, koji se spuštaju na kolnik kod kolnih prilaza, a izraženi su visokim rubnicima. Upravo zbog takvih nogostupa tražila sam već 2017. godine prijem kod Vas, ali umjesto Vas primio me gosp. Avar i bio je prisutan gospodin Krajcer. Pročitala sam u raznim komentarima na Facebook stranicama da se i drugi žale na takve nogostupe – upozorila je.
Otkrila je i što joj je odgovoreno na njezina pitanja.
- Na moje pitanje zašto se grade tako visoki rubnici gopodin Krajcer je odgovorio „da se spriječi parkiranje vozila na nogostupe“, a spuštanje rubnika kod kolnih prilaza izvodi se „zbog vozila, kako se ona ne bi oštetila prilikom silaska s nogostupa na kolnik i obrnuto kada ulaze i izlaze u dvorišta.“ U Aninoj ulici se prema priloženim slikama čak i kod ulaza za pješake nogostup spustio na kolnik. A suprotno propisu odvodnje nagnut je prema kući, a ne prema ulici gdje se nalazi odvodni šaht. Očito nije od nikakve važnosti da na tim „brežuljkastim“ nogostupima pješaci „lome“ zglobove, kao ni to da biciklistima pozli od vožnje „po bregu gor pa dol“ (prepisano iz jednog komentara), jer su oni manje važni od automobila koje posjedujemo – navodi u otvorenom pismu i zaključuje da je upravo to ključni problem u Gradu Varaždinu, da se za dobrobit vozila grade široki kolnici, spuštaju nogostupi, oduzimaju zelene površine za parkirna mjesta čak se i nogostupi sužuju za parkirna mjesta.
- I dok je u Gradu Varaždinu auto na prvom mjestu kod projektiranja prometnica, u Beču se radi upravo suprotno: sužuju se kolnici, smanjuje se broj voznih traka, izgrađuje se biciklistička mreža, poboljšava se prohodnost grada kao i javni prijevoz u gradu, a sve u cilju smanjenja broja motornih vozila u gradu, a time i smanjenja zagađenja grada ispušnim plinovima. Prema tome iako Beč nije puno udaljen od Varaždina i unatoč tome da Varaždin zovu još i mali Beč u pogledu prometnica mi smo dva potpuno suprotna svijeta – ustvrdila je i zamolila varaždinskog gradonačelnika da navede projektanta i koja je struka odobrila planove sanacije Anine ulice, budući da prema gore navedenom ta struka nema nikakve veze s izgradnjom prometnica, ustvrdila je.
- Neosporno je da se sada u Gradu Varaždinu saniraju ulice, kao što ste i obećali u Vašoj predizbornoj kampanji, no na žalost s ovim timom nestručnjaka može se reći da se sada u pogledu prometa napravilo više štete nego poboljšanja (primjer Anine ulice). Uzeli ste tempo saniranja ulica kao da se sa nekim utrkujete, a to Vama nije potrebno jer Vas građani cijene i znaju zašto su Vas birali. Zato apeliram na Vas da zaustavite bagere i prekontrolirajte planove za dobrobit svih sudionika u prometu. Promijenite svijest i počnite sanirati ulice za pješake, koji su najnezaštićeniji sudionici u prometu da upravo oni imaju dovoljno pješačkih površina i da im se omoguće najkraći putevi kretanja. Primjer Anine ulice u kojoj se smanjila pješačka površina ne smije se više ponoviti. Zatim od velike važnosti je i planiranje biciklističke mreže u Gradu Varaždinu. Na žalost do sada u Gradu nisam primijetila kvalitetne biciklističke staze. Možete ih iscrtati i obojati u svim bojama, ali ako one nisu vozne biciklistima to neće ništa koristiti. Ovim dopisom ne želim nikome docirati niti sebe isticati, ali isto tako ne mogu dopustiti da se kod promašenog projekta poput Anine ulice od građana radi „bedake“ jer je to „struka rekla“. A ponajviše zato što upravo građani, osim što snose troškove svih promašenih investicija, moraju s time i živjeti.Također mojim napomenama ne želim favorizirati projekte u Beču jer se i ovdje rade greške, ali za razliku od Varaždina ovdje se te greške ispravljaju. Uzimajući u obzir sve kritike vezane za sanaciju Anine ulice i dosadašnje nesreće koje su se dogodile zbog nestručnog projektiranja u toj ulici, pitam Vas što se još treba dogodi da i Vi sami uvidite da se taj promašaj pod hitno mora ispraviti - zaključuje svoje otvoreno pismo Kovač-Schild.