Saborska zastupnica Narodne stranke – Reformisti Natalija Martinčević danas je u Hrvatskom saboru ispred Kluba zastupnika HSLS-a i Reformista govorila o projektu izgradnje brze pruge Čakovec - Varaždin – Lepoglava – Zabok – Zagreb, koji je od strateškog značaja za Varaždinsku, Međimursku i Krapinsku-zagorsku županiju, ali i za cijelu državu.
„Željeznica je danas u svijetu najjednostavnije, najjeftinije i ekološki daleko najprihvatljivije prijevozno sredstvo, zbog čega su brojne države, a posebno države Europske unije to odavno prepoznale i investirale upravo u izgradnju željezničke infrastrukture. Hrvatska to još uvijek nije prepoznala te smo u komparaciji sa zemljama EU, ali i zemljama regije na samom dnu u svim statistikama, od putničkog pa do teretnog željezničkog prometa.
Stoga je ključno da su država i resorno ministarstvo na inicijativu i zahtjev Narodne stranke Reformisti prepoznali ovaj pravac i stavili ga u strategiju. On je nažalost u prošlom mandatu bio usporavan ali sada je vrijeme da se konačno realizira.
Projektom brze pruge zvanim „Lepoglavska spojnica“ , a govorimo o gradnji i modernizaciji željezničke pruge od Čakovca i Varaždina do Zagreba skratili bismo putovanje od Varaždina do Zagreba na 40 minuta (kolodvor Varaždin – kolodvor Zagreb), umjesto dosadašnjih nevjerojatnih 2,5 sata, a putovanje od Čakovca trajalo bi 50 minuta.
Značaj povezivanja Varaždinske, Međimurske i Krapinsko zagorske županije sa Zagrebom ovakvom brzom prugom je ogroman, prije svega za razvoj gospodarstva te za mobilnost ljudi, radnika i studenata, a pojeftinili bi i troškovi transporta radne snage i povećao se potencijal otvaranja novih radnih mjesta. Isto tako svi ekonomski pokazatelji jasno govore da svaka uložena kuna u funkcioniranje željezničkog prometa donosi nove 4 kune u ekonomiju kroz izravne i neizravne efekte u sektorima industrije, obrazovanja, aglomeracije u ekonomiji i ostalima.
Osim svega navedenog ova je pruga i nacionalni interes jer bi ovaj pravac povezao srednju Europu odnosno pravce prema Beču, Budimpešti, Pragu i Bratislavi i povezao ovaj dio Europe sa našom lukom Rijeka, u čemu trenutno imamo velikih problema zbog ozbiljnih opstrukcija od strane Slovenije koja primarno štiti interes luke Kopar. Realizacijom ovog projekta mi radimo velik strateški i gospodarski iskorak u povezivanju Rijeke i srednje Europe.
Ključno je u ovom projektu vrijednosti cca 400 milijuna eura to, da ga je zbog snažne podrške EU ulaganjima u jeftinija i ekološki prihvatljivija rješenja moguće financirati sredstvima europskih fondova u iznosu od čak 85 %.
Ovaj projekt imat će snažan utjecaj na gospodarstvo, turizam ali i na naš ključni problem demografije. Ljudi ostaju u državama i županijama u kojima je kvaliteta života veća. Kvaliteta života prije svega podrazumijeva dostupnost radnihmjesta i primjerenu plaću, ali i dostupnost i uređenost škola, vrtića, sveučilišta, jednosmjenske nastave, besplatnogprijevoza učenika i cijeli niz drugih sadržaja koje smo primjerice mi u Varaždinskoj županiji već osigurali. Upravo zbog toga, a usprkos činjenici da smo u neposrednoj blizini Slovenije i Austrije zadržali smo jednu od najmanjih stopa iseljavanja u Hrvatskoj.
Uz sve navedeno iznimno je važna i prometna povezanost i zbog toga od ove Vlade očekujem da uloži sve napore i angažira sve potrebne resurse da ovaj projekt pripremimo prije početka nove omotnice EU 2021. - 2027., kako bi onodmah krenuo u realizaciju, što je bio i jedan od ključnih uvjeta podrške Reformista aktualnoj Vladi“, rekla je Natalija Martinčević.