Društvo psihologa Varaždin, 28. lipnja u prostorijama Sveučilišta Sjever ,Ulica 104. brigade u Varaždinu u dvorani 110 organizira predavnje na temu Tretman psihološke traume djece i mladih, a predavač će biti Zvonka Jakopović Vukmirović.
Edukacija je to namijenjena psiholozima, socijalnim radnicima, liječnicima, pedagozima i ostaloj zainteresiranoj stručnoj javnosti. Skup je bodovan od HPK i prijavljen HLK. Uz predavanje predviđene su i radionice za polaznike na temu Novi pristupi tretmanu psihološke traume kod djece i mladih:
Sanctuary model -jedan od novijih modela za tretman traume, koji se pokazao vrlo djelotvoran, a čija specificnost je da prepoznaje efekte traume na sistem, a ne samo pojedinca. Sanctuary model nudi specifične, relativno jednostavne, učinkovite i lako primjenljive metode za tretman traume. Druga posebnost tog modela je prepoznavanje da oni koji rade sa djecom/mladima i generalno populacijom koja je bila izložena trauma, da su također izloženi stresu i sekundarnoj traumi. Model je razvio praktične pristupe prevenciji i tretmanu sekundarne traume.
TF CBT (kognitivno bihevioralna terapija sa fokusom na traumu) je specijalno dizajnirana za tretman djece i adolescenata sa poteškoćama vezanim uz traumu i posttraumatski stresni sindrom. Naglasak je na psihoedukaciji djece i roditelja sa svrhom olakšavanja simptoma i promjenom obrazaca razmišljanja i ponašanja vezanih uz traumu.
Dijalektička terapija –novi trend u kognitivno behavioralnoj terapiji (glavni postulati, uloga terapeuta, faze tretmana, ciljevi terapije, komponente terapije, prakticne aktivnosti za klijenta sa naglaskom na djecju populaciju). Paralelno sa identificiranjem negativnih obrazaca ponašanja i razmišljanja, naglasak je na učenju novih ponašanja i vještina.
Varaždinka koja živi i radi u Americi, Zvonka Jakopović Vukmirović diplomirala je psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Više od 20 godina živi i radi u Americi. Po dolasku u Ameriku magistrirala je na Southern Illinois University u Illinois i doktorirala na St. Mary's University. U oba programa specijalizacija joj je bila bračno i obiteljsko savjetovanje. Zadnjih pet godina radi kao klinički direktor u ustanovi za tretman djece sa psihološkim problemima i poremećajima u ponašanju. Na svom sadašnjem poslu primjenjuje ono što Amerikanci zovu trauma informed care. Trenutno predaje na Webster University, a prije toga je predavala na University of Texas.
Naime, jedan od najprevalentnijih problema u kliničkoj praksi, a naročito kliničkoj praksi sa djecom i adolescentima, je tretman psihološke traume. Trauma je u psihologiji definirana kao događaj ili serija događaja koji uzrokuju ekstremni stres i nadilazi sposobnost pojedinca da se nosi sa njima na način koji je zdrav i psihološki produktivan. Istraživanja pokazuju da trauma, naročito kod djece i mladih, ima dugoročan i negativan učinak na fizičko i psihološko zdravlje.