Nakon nedavno objavljenih podataka Financijske agencije kako su poduzetnici s područja Varaždinske županije lani ostvarili gotovo četiri puta veću dobit nego 2015. godine, čak 611 milijuna kuna, odlučili smo provjeriti koje bi tvrtke s područja županije mogle biti zaslužne za takav dojmljiv rezultat.
Skromiji prihodi
Premda su ostvarile nešto manje prihode nego 2015. godine, tvrtke Vindija (2,5 mlrd. kn), Boxmark Leather (2,2 mlrd. kn) i Koka (1,2 mlrd. kn) lani su ponovno ostvarile najveće prihode.
Tvrtka Ytres sa sjedištem u Donjem Knegincu također je ostvarila znatan prihod od 561,2 milijuna kuna, a po prihodima slijede je tvrtke GumiimpexGRP (372,1 milijuna kuna), Kostwein-proizvodnja strojeva (297,1 milijun kuna), Solvis (293,4 milijuna kuna), novomarofski Knauf Insulation (281,7 milijuna kuna), Bomark Pak (266,1 milijun kuna), TP “Varaždin” (250 milijuna kuna), Termoplin (236,2 milijuna kuna), MIV (227,7 milijuna kuna), Colas (212,2 milijuna kuna), Calzedonia Croatia (171,7 milijuna kuna), Comprom Plus (161,3 milijuna kuna), Varteks (160,5 milijuna kuna), Zagorje-Tehnobeton (132,5 milijuna kuna), ludbreški ACG Lukaps (129,2 milijuna kuna) i Ducati Komponenti (121,3 milijuna kuna), novomarofski Trgonom (118 milijuna kuna), ivanečka Ivančica (115,8 milijuna kuna) i Drvodjelac (111,2 milijuna kuna) te Marlex (107,3 milijuna kuna) i Varkom (106,6 milijuna kuna).
Zanimljivo je što su lani, u odnosu na 2015., najveći porast prihoda ostvarile tvrtke Kostwein-proizvodnja strojeva i Solvis i to za više od 100 milijuna kuna.
Nešto skromnije prihode zabilježile su pak tvrtke u (su)vlasništvu Grada Varaždina. Primjerice, Čistoća je lani ostvarila 27,7 milijuna kuna prihoda, a Parkovi 18 milijuna kuna.
Ipak, te su dvije tvrtke, u odnosu na druge tvrtke u (su)vlasništvu Grada, lani povećale svoj prihod. Gradska tržnica lani je tako prihodovala 7,2 milijuna kuna, Vartop 4,9 milijuna kuna, Centar kompetencije za obnovljive izvore energije (CKOIE) 2,6 milijuna kuna, Tehnološki park Varaždin 2,3 milijuna kuna, Razvojna agencija Sjever-DAN 1,9 milijuna kuna, a Slobodna zona Varaždin 1,8 milijuna kuna.
Smanjili minuse
Gledajući konačan rezultat poslovanja, prošlu su godinu u “crvenom” završile tvrtke Boxmark Leather (minus od 127,5 milijuna kuna), Zagorje-Tehnobeton (minus od 22 milijuna kuna) te Varteks (minus od 15 milijuna kuna). Svim je tvrtkama zajedničko što su svoje minuse iz 2015. lani uspjele značajno smanjiti, naro- čito Zagorje-Tehnobeton i Boxmark Leather. S druge strane, zavidnu su dobit lani ostvarile tvrtke Gumiimpex-GRP (37,2 milijuna kuna),Ytres (36,4 milijuna kuna), Comprom Plus (23,7 milijuna kuna), Termoplin (21,8 milijuna kuna), ACG Lukaps (20,5 milijuna kuna) i Vindija (15,1 milijun kuna).
Vesna Canjuga, članica uprave tvrtke Gumiimpex-GRP, ističe kako je dobit u protekloj godini rezultat dugogodišnjih velikih ulaganja u proizvodne pogone i opremu, kao i dugogodišnjeg razvoja u gumarskoj struci.
- Nastala dobit i dalje se ulaže u nove investicije i projekte koji garantiraju da će se tvrtka i dalje moći razvijati. Planovi tvrtke su i dalje da se razvija, naročito u proizvodnom djelu, te se intenzivno radi na razvoju proizvoda za izvoz i to prvenstveno u zemlje EU (Njemačka, Austrija, Irska, Nizozemska, Češka i dr.) - kaže Canjuga.
Goran Grotić, direktor tvrtke ACG Lukaps, ukazuje pak kako ta tvrtka ima zamaknutu poslovnu godinu koja počinje 1. travnja i završava 31. ožujka stoga podaci dobiveni od Fine nisu revidirani.
- Revidirana dobit za poslovnu godinu 2016./2017. iznosi 25.170.166 kuna, što je povijesno rekordna dobit za ACG Lukaps. Iznimno smo ponosni na rezultat u prošloj financijskoj godini što nam daje podstrek za dalje i da budemo još i bolji. Ova dobit je rezultat stabilizacije poslovanja u svim poslovnim procesima i rada svih naših zaposlenika prema postizanju istog cilja. Ostvarenjem ovakve dobiti dokazali smo da je odlukauprave da investira 315 milijuna kuna u novi Lukaps pravovaljana. Time je istovremeno pred nas stavljen jedan veliki zadatak i odgovornost što smo prihvatili s puno entuzijazma - kazao je Grotić dodavši kako je tvrtka spremna za sve izazove koji su pred nju stavljeni te se očekuje kontinuirani rast poslovanja.
Povećanje plaća
Siniša Košćak, direktor tvrtke Colas Hrvatska, kaže pak kako se poslovanje u protekloj godini, obzirom na svu neizvjesnost koja je vladala u građevinarstvu, a poglavito u segmentu javnih investicija, može ocijeniti vrlo dobrim.
- Obzirom da smo lani imali tehničku vladu, parlamentarne izbore, nekonstituirane uprave u javnim poduzećima, a time i manji broj raspisanih natječaja u području cestogradnje, tvrtka je adaptirala svoj poslovni model proširenjem proizvodnog i marketportfolia. Tako smo osim izvođenja radova u cestogradnji, započeli s radovima u komunalnoj infrastrukturi. S obzirom na manje natječaja kroz sustav javne nabave, značajno je povećan udio privatnih kupaca uglavnom u području infrastrukture u turizmu i komercijalnim sadržajima (trgovački i distributivni centri). Nadalje, kroz povećanje efikasnosti samih gradilišta, korištenjem recikliranih, niskotemperaturnih, dekorativnih asfalta te površinskih obrada na bazi emulzija, tvrtka je uspjela ostvariti dobar poslovni rezultat. No svakako je preduvjet za sve te aktivnosti stabilan organizacijski i financijski ustroj tvrtke - pojašnjava Košćak.
Ističe kako tvrtka u ovoj godini planira daljnji rast aktivnosti za oko 15 posto u odnosu na proteklu godinu. Tako je već u prvih pet mjeseci ove godine promet povećan za oko 25 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
- Glavni izazovi do kraja ove godine su sudjelovanje na nekoliko velikih projekata kao što su Zračna luka Dubrovnik, Istarski ipsilon te izgradnja pristupnih prometnica za most Pelješac. Svakako je potrebno istaknuti investicije u području proizvodnje šljunka i kamena u vrijednosti dva milijuna eura te nama najbitnije školovanje građevinskih radnika - najavljuje predsjednik Uprave tvrtke Colas Hrvatska. Nadica Zver, direktorica Ivančice, ističe pak kako je rezultat ostvaren u 2016. zapravo rezultat pojačanih izvoznih aktivnosti te povećanja poslovnih prihoda u izvozu.
- U izvozu rastemo, a prioritetna su nam tržišta ona europska. Usto, konstantno poboljšavamo poslovne procese trudeći se istovremeno da u okviru ukupne uspješnosti poslovanja poboljšamo i položaj radnika. To smo učinili ove godine, naročito kroz povećanje plaća i trudimo se što je više moguće poboljšati položaj radnika - zaključuje Zver.