U prepunom restoranu hotela Varaždin, 15. ožujka održan je 9. Business Cafe Sjeverna Hrvatska. Tema eventa bila je „Prilike su svuda oko nas“, a gosti uspješni poduzetnici s područja sjeverne Hrvatske. Event je moderirala Kristina Androlić vlasnica tvrtke Androlić konzalting.
Iz tvrtke CRONATA d.o.o. gostovala je Nataša Cikač. Nakon 20 godina iskustva u korporativnom okruženju u području nabave i logistike odlučila je 2014. godine pokrenuti vlastitu tvrtku. Cronata d.o.o. nudi usluge savjetovanja, outsourcing i edukacije iz područja nabave te upravljanja zalihama. Tvrtka se razvijala postupno, a tržište sve više prepoznaje usluge tvrtke Cronata.
Njezini klijenti danas su prvenstveno veće hrvatske kompanije koje mogu ostvariti i veće uštede kvalitetnijim upravljanjem nabavom. Tvrtka Cronata je također pokrenula i nabavnu akademiju koja ima sve veći odaziv te se kroz sustav edukacije može također puno učiniti educirajući osobe koje su zaposlene u odjelima nabave. Nataša smatra da je za njezin posao važan networking te je i sama članica mreže Women in Adria te redovno posjećuje networking evente i konferencije. Među njima i Business Café.
Da danas kreće u poduzetništvo ništa ne bi mijenjala te je zadovoljna što se odlučila na taj korak. Smatra da se sve događa s razlogom, pa čak i pokoja greška. Njezina poruka za one koji možda tek kreću u poduzetništvo: „Krenite, možda je bolje da ne znate sve što vas čeka. Prepreke ćete ionako rješavati u hodu.“ Iako se u poduzetništvu puno radi, veliku prednost vidi u samostalnoj organizaciji vremena i fleksibilnosti usklađivanja različitih obaveza.
Iz tvrtke KIRCEK gostovao je Silvio Gotić. Radi se o obiteljskoj tvrtki iz Ljubešćice s područja drvne industrije, koja posluje već dugi niz godina. Počeci tvrtke datiraju iz 70-tih godina prošlog stoljeća, a u vođenju tvrtke danas sudjeluje već treća generacija obitelji Gotić. Sinergija je izuzetno važna za posao tako da je svaki član obitelji zadužen i odgovaran za svoj dio posla. Većinom posluju s inozemstvom, a najviše sa skandinavskim zemljama.
Njihova deviza je korektnost u poslu, prijateljski odnos s poslovnim partnerima te kontinuirano ulaganje u daljnji razvoj i nove tehnologije. Redovno ulaze u nove projekte s ciljem povećanja efikasnosti i kapaciteta, a uspjeli su povući i sredstva iz EU fondova za svoje projekte. Upitali smo ga kako su uspjeli postati dobavljač velike IKEA-e. IKEA je zapravo pronašla njih, a njihova ponuda je bila bolja od drugih. Uz to, potrebno je udovoljavati određenim standardima i procedurama te imati dostatne proizvodne kapacitete.
Mladi dvojac iz tvrtke PIXEL INDUSTRY Andrijana Jarnjak i Vladimir Mrkela rodom iz Bjelovara i Vinkovaca primjer su kako se može izgraditi uspješna poduzetnička priča odmah po završetku fakulteta. Još za vrijeme studija na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu krenuli s traženjem studentskih poslova.
Ideja je bila kako najbolje iskoristiti svoje znanje i nešto zaraditi. Počeli su s izradom web predložaka. Nakon dvije godine upornih pokušaja ostvarili su među velikom međunarodnom konkurencijom promociju i objavu u uglednom australskom specijaliziranom časopisu iz tog područja. Bili su jedini tim iz Hrvatske. Nakon toga počeli su stizati upiti sa svih strana svijeta i posao je krenuo te su osnovali tvrtku. Danas zapošljavaju 6 osoba, izrađuju web aplikacije i web stranice, a posluju sa cijelim svijetom (SAD-om, Europom, Kinom…). Iako su razmišljali o otvaranju tvrtke u inozemstvu odlučili su ostati i širiti svoje poslovanje u Hrvatskoj. Trenutno posluju kroz dva ureda.
Jedan u Tehnološkom parku u Varaždinu, a drugi u Poduzetničkom inkubatoru u Koprivnici. Na pitanje da li bi i drugima preporučili da krenu u poduzetništvo odmah nakon fakulteta, smatraju da to ovisi od same osobe, ali prethodno radno iskustvo uvelike bi im olakšalo taj put.
Iz jedinog lektorskog obrta u Hrvatskoj te prvog u Varaždinskoj županiji, VERBARIUM, gostovala je Isidora Vujošević. Oduvijek je željela biti samostalna u poslu, a prije dvije godine joj se to i ostvarilo. Kad je otvarala obrt nije iskoristila poticaje za samozapošljavanje jer je htjela što prije početi s radom, a i čekali su je klijenti. Prve poslove radila je većinom za studente i doktorande kojima su potrebne usluge lektoriranja diplomskih i doktorskih radova.
Danas joj se javlja i sve više tvrtki. Osim usluga lektoriranja bavi se pisanjem tekstova za web stranice, izradom PR objava i slično. Promociju svog poduzeća radila je kroz pisanje bloga te besplatnim pravopisnim savjetima, a tržište ju je vrlo brzo prepoznalo kao lektoricu. Nabrojila je i nekoliko primjera najčešćih pogrešaka u tekstovima za koje nismo ni svjesni te koliko je važno imati ispravne tekstove na svojim web stranicama i promo materijalima. Smatra da svi trebaju njezine usluge. Zasad ne planira širenje poslovanja, a u periodima veće potražnje koristi usluge vanjskih suradnika. Smatra da je u njezinom poslu važna vjerodostojnost jer iza svakog odrađenog posla/obrađenog teksta stoji njezin potpis.