Parkiranju na zelenim površinama, na ulazima u zgrade, pa čak i na prilazu do hitnog prijma, nemogućnosti mimoilaženja, preparkiravanju nakon isteka besplatnog sata, konkretnije – kaosu koji je posljednje četiri godine bio svakodnevna pojava u krugu varaždinske Opće bolnice – došao je kraj. Naime, 15. veljače na snagu stupa novi režim parkiranja u krugu bolnice.
Idući se ponedjeljak tako ukida dosadašnji prvi besplatni sat parkiranja i potom svaki dodatni sat parkiranja po cijeni od 10 kuna te će se ubuduće u krugu bolnice moći parkirati isključivo zaposlenici i ostali pacijenti kojima je neophodna hitna medicinska pomoć. Od ukupno 310 parkirnih mjesta oko 260 predviđeno je za zaposlene, a preostalih 50 za pacijente. Ostali građani, koji su došli primjerice obaviti sistematski pregled, podići nalaz ili nekoga posjetiti, svoja će vozila parkirati na jednom od parkirališta nedaleko od bolnice. Točnije, u Ulici braće Radić, garaži Mali plac, na parkiralištu kod starog ulaza u bolnicu ili Jurkovićevoj ulici.
– Znamo da će biti mnogo negodovanja, poziva i pritisaka, no neke stvari više nismo mogli tolerirati. Situacija s dosadašnjim režimom parkiranja u krugu bolnice kulminirala je i neke stvari doista više ne možemo tolerirati. Dogodit će se neka nesreća i to moramo preduhitriti – pojašnjava Mladen Smoljanec, sanacijski upravitelj Opće bolnice Varaždin, zašto su odlučili promijeniti režim naplate parkiranja u krugu varaždinske bolnice.
Pet je temeljnih razloga zašto se mora reorganizirati postojeći sustav parkiranja. Prvi je i najvažniji razlog, napominje Smoljanec, sve češća i zabrinjavajuća pojava da vozilo hitne medicinske pomoći zbog nepropisno parkiranih automobila ne može proći krugom bolnice.
– Pacijentu je život ugrožen, neophodna mu je brza pomoć, no vozač se mora probijati između automobila koji su zapriječili prijelaz. Zamislite da pacijent umre u vozilu u krugu bolnice! Ne možemo si to dozvoliti! Drugo, zbog automobila parkiranih na požarnim putovima, u bolnicu ne može ući ni vatrogasno vozilo, dok je treći razlog svakodnevno parkiranje na zelenim površinama i prilazima. Četvrto, vozači su automobilima uništili sve stupiće i žice kojima su bile ograđene zelene površine, a peti je razlog veliko opterećenje s CO2, ispušnim plinovima, ali i bukom. Bolesnici ovdje ne mogu biti u miru. Situacija je postala neizdrživa – nabraja Smoljanec.
Na postojećem ulazu u krug bolnice u Meštrovićevoj ulici bit će i odgovarajući režim kontrole. Vozačima će tik na ulazu u bolnicu semafor pokazivati ima li u krugu bolnice slobodnih mjesta ili su sva zauzeta. Kada će semafor treptati crvenim svjetlom, rampa se neće dići i vozači neće moći ući u krug bolnice.
O tome je nešto više rekao Tomo Ježovita, direktor tvrtke Crtorad.
– Kada će na semaforu pisati „zauzeto“, više nitko od pacijenata neće moći u krug bolnice osim ekstremno hitnih slučajeva. Na porti će biti zaštitar i osoba koja će procijenjivati koji su hitni slučajevi. Ako će netko ići po nalaz ili u posjet, neće se puštati unutra – kaže direktor tvrtke Crtorad dodavši da će o zauzetosti parkirališnih mjesta u krugu bolnice vozače će informirati i svijetleći znakovi na prilazima bolnici.
– Na rotoru u Ulici braće Radić, za vozače koji dolaze iz Ivanca, već su postavljeni znakovi o broju slobodnih parkirnih mjesta na tri parkirališta i ako vide da su mjesta već zauzeta, moći će se parkirati u Jurkovićevoj ulici ili na parkiralištu kod starog ulaza u bolnicu, odnosno onog u Ulici braće Radić kod rotora. Također, postavit ćemo i svijetleći znak kod suda kako bi oni koji dolaze iz centra grada dobili informaciju ima li mjesta u krugu bolnice i da se mogu, ako nema mjesta, parkirati u Ulici braće Radić, u garaži Mali plac ili pak na parkiralištu kod starog ulaza u bolnicu ili Jurkovićevoj ulici. Sva su ta parkirališta na nekoliko minuta hoda do bolnice – napominje Ježovita.
Ističe da su dosadašnjim dosadašnjim prvim besplatnim satom parkiranja vozače pozivali na besplatno parkiranje, a što nije bilo dobro.
- U krugu bolnice od sada će parkiranje iznositi pet kuna po satu, kako je i na javnim parkiralištima. Ako ni to neće uroditi plodom, moguće je da ćemo onda odrediti da prvi sat bude destimulativan, odnosno da cijena bude 10 kuna kako bismo ljude potaknuli da što više koriste vanjska parkirališta – dodaje Ježovita.