Nakon što je 22. lipnja u Ivancu s radom počeo punkt posebnog dežurstva opće/obiteljske medicine Doma zdravlja Varaždinske županije, u ime liječnika obiteljske medicine Varaždinske županije reagirali su iz varaždinskih podružnica Hrvatske udružbe obiteljske medicine (HUOM) i Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM).
Kako ističu, otvaranje punkta posebnog dežurstva opće/obiteljske medicine u Ivancu smatraju - izigravanjem dogovorenog.
- Željeli bismo izraziti svoju zabrinutost zbog otvaranja punkta posebnog dežurstva opće/obiteljske medicine u Ivancu, s obzirom da kao struka smatramo kako nisu zadovoljeni svi uvjeti za zbrinjavanje pacijenata na tom punktu. Željeli bismo naglasiti i da smo za ovu informaciju saznali iz medija. DZ Varaždinske županije i Upravni odjel za zdravstvo, socijalnu skrb i civilno društvo, kao odgovorna tijela za osiguranje kontinuiteta pružanja zdravstvene zaštite stanovništvu, u više su navrata upozoreni na novonastale probleme u općoj/obiteljskoj medicini na području naše županije s naglaskom na pružanje adekvatne zdravstvene skrbi našim građanima, kao i problema punkta posebnog dežurstva u Ivancu. Kao struka upozorili smo na brojne probleme te ponudili rješavanje istih konkretnim prijedlozima. O tome da nam je itekako stalo do kvalitetne skrbi i sigurnosti naših pacijenata govori i 80 potpisa obiteljskih liječnika s područja Varaždinske županije koji su navedene prijedloge uputili nadležnim tijelima kako bi se isti razmotrili, međutim, s obzirom na napise iz medija, nisu shvaćeni ozbiljno - napomenuli su.
- Ne ulazeći u razloge, nakon opetovanih apela nadležnim tijelima da se i struka uključi u organizaciju i realizaciju skrbi za naše pacijente, do čega još nije došlo, obiteljski liječnici nisu više u mogućnosti preuzeti odgovornost za nastalo stanje - upozorili su, dodavši kako smatraju da takva odluka krši i odredbe Zakona o zdravstvenoj zaštiti i Zakona o pravima pacijenata u kojemu stoji da se svakom pacijentu jamči opće i jednako pravo na kvalitetnu i kontinuiranu zdravstvenu zaštitu primjerenu njegovom zdravstvenom stanju.
- Naglašavamo da u uvjetima bez laboratorija i osnovne radiološke dijagnostike ne možemo pružiti adekvatnu skrb našim pacijentima. Naime, u sklopu OB Varaždin postoji punkt posebnog dežurstva opće/obiteljske medicine gdje postoje uvjeti koji mogu zadovoljiti zahtjeve rada u posebnom dežurstvu. Pacijentima, liječnicima primarne zdravstvene zaštite i bolničkim liječnicima važno je da se posebno dežurstvo odvija u bolničkom krugu gdje je dostupna dijagnostika te mogućnost da se pacijent odmah u što kraćem vremenu uputi u bolnički sustav zbrinjavanja kada to zahtijeva njegovo zdravstveno stanje. Dostupnost dijagnostike, naročito hitne laboratorijske dijagnostike, posebno je važna za pedijatrijsku populaciju, a djeca su ona s kojima se roditelji i najčešće javljaju u dane vikenda na punkt posebnog dežurstva - naveli su iz HUOM-a i KoHOM-a.
Kao jedan od pozitivnih primjera rješavanja problema posebnog dežurstva naveli su Primorsko-goransku županiju.
- Tamo postoji jedan punkt posebnog dežurstva u sklopu Doma zdravlja u kojem sudjeluju i ravnopravno liječnici doma zdravlja te timovi koncesionara te je također osigurano posebno dežurstvo u djelatnosti zdravstvene zaštite predškolske djece. Kako bi se osigurala takva zdravstvena skrb ona se provodi uz potporu partnera – same županije i općina - napomenuli su.
Ujedno su podsjetili na manjak obiteljskih liječnika unutar sustava.
- Posljedica toga je preopterećenost obiteljskih liječnika koji su prisiljeni dnevno obrađivati i nekoliko puta više pacijenata nego li je to propisano europskim normama i pravilima struke. U posljednjih godinu dana iznenada je zbog bolesti preminulo petero kolega, a nažalost sve je veći broj onih koji su oboljeli od malignih bolest. U tim teškim situacijama uspjeli smo zajedničkim snagama istovremenim radom u nekoliko ambulanti osigurati zdravstvenu skrb našim pacijentima. Medicina je sve zahtjevnija pa su bolesti uzrokovane stresom kod liječnika u porastu, što nije bezazleno jer u pitanje može doći kvaliteta usluge, a veća je i mogućnost pogreške - upozorili su.
Obiteljski liječnici ističu da svojim radom i pristupom svojim pacijentima pružaju najučinkovitiju uslugu u zdravstvenom sustavu.
- Kvalitetno pružamo zdravstvene usluge, pratimo i poboljšavamo kvalitetu zdravstvene skrbi. Stoga, kao zagovornici naših pacijenta, želimo skrenuti pozornost na novonastalu situaciju/problem te učiniti određene usluge unutar zdravstvenog sustava dostupnim i jednakim svim našim pacijentima kao i unaprijediti i održati kvalitetu zdravstvene zaštite koju pružamo - poručili su u priopćenju.