Grad Varaždin bi do kraja godine trebao izraditi novi idejni projekt i troškovnik izgradnje podvožnjaka koji bi trebao konačno riješiti problem prometnih gužvi na Kućanskoj rampi i kojim bi se konačno povezao centar s istočnim naseljima grada.
Nakon što je zaključila da je projekt “Kućanske rampe” prethodnog gradonačelnika neizvediv i preskup, nova gradska uprava izradila je novo idejno rješenje ovog varaždinskog prometnog gordijskog čvora. Prema riječima gradonačelnika Nevena Bosilja stari projekt pročelnika Odjela graditeljstva Sveučilišta Sjever Bože Solde je neizvediv i preskup jer bi samo izmještanje glavnog kanalizacijskog voda i prepumpne stanice ispod Kućanske rampe koštalo 30 milijuna kuna.
Prethodni uvjeti HŽ-a
Projektanti, koje je angažirao gradonačelnik, izradili su rješenje koje zapravo zaobilazi Kućansku rampu te predviđa podvožnjak koji bi se izgradio ispod željezničke pruge i to otprilike na polovici puta između Kućanske rampe i Željezničkog kolodvora, a izveo bi se s denivelacijom dijela Supilove ulice. Podvožnjak bi povezivao Ulicu Frana Supila s Wissertovom ulicom, s istočne strane pruge. Kućanska rampa bi bila zatvorena za promet vozila te bi ostala otvorena za bicikliste i pješake. Ispred Kućanske rampe i Željezničkog kolodvora izgradila bi se dva rotora kako bi se vozila koja ulaze tj. izlaze iz podvožnjaka mogla okrenuti u svim željenim smjerovima.
Grad Varaždin je za ovo idejno rješenje zatražio prethodne uvjete Hrvatskih željeznica. S obzirom na to da se u okviru projekta “Lepoglavska spojnica” planira rekonstrukcija varaždinskog Željezničkog kolodvora, utvrđene su određene kolizije koje treba uzeti u obzir prilikom projektiranja podvožnjaka kako bi se konačno rješenje uskladilo s planovima rekonstrukcije kolodvora.
- S obzirom na to da je riječ o gradnji planiranoj unutar zaštitnog pružnog pojasa, HŽ Infrastruktura je, kao javnopravno tijelo, zaprimila od Grada Varaždina, kao investitora predmetne građevine, zahtjev za izdavanje načelnih uvjeta gradnje te je načelne uvjete i izdala. Tako je, što se tiče HŽ Infrastrukture, planirani zahvat izvediv uz usklađenja propisana u spomenutom dokumentu - kažu u HŽ-u koji je Gradu dostavio dopis u kojemu stoji da je načelno denivelaciju križanja cestovne infrastrukture sa željezničkim prugama potrebno planirati tako da se uskladi s rješenjem projekta “Lepoglavske spojnice” s mogućnošću alternativnog položaja objekata koji su u koliziji.
Izmjene projekta u izradi
- Za podvožnjak u Supilovoj u tijeku je izrada idejnog projekta koji se radi temeljem idejnog rješenja za koji su dobiveni Prethodni uvjeti od HŽ-a. Točno je da su na mjestu zahvata projekta bile predviđene neke od građevina “Lepoglavske spojnice”, o čemu govore i uvjeti. Nakon što smo na zajedničkom sastanku upoznali HŽ-ov tim stručnjaka s detaljima našeg projekta, dogovoreno je da se napravi novo projektno rješenje, koje ne bi bilo u koliziji s našim projektom. Za izradu tog novog rješenja napravljena je nabava i sklopljen je ugovor s njihovim projektantima i izmjene idejnog projekta su već u izradi. Predviđamo da će biti dovršene na vrijeme kako bi mogli ishoditi lokacijsku dozvolu u predviđenom roku - pojašnjava gradonačelnik Bosilj i napominje da su stručnjaci HŽ-a novo idejno rješenje ocijenili vrlo kvalitetnim i korisnim za obje strane te su, u okviru svojih nadležnosti, obećali pomoć kako bi se ovaj važan projekt konačno i realizirao.