- Nakon što je povećao cijene smeća 40%, zaposlio partijske drugove po gradu i gradskim tvrtkama, sklopio nagodbu koja je daleko skuplja od prethodnih, Bosilju je uspjelo nešto što nikome nije – priznao je i želi platiti iskapanje 8.000 tona otpada koje se već 50 godina nalazi na Motičnjaku. To će građane koštati minimalno 5 milijuna kuna, potpuno nepotrebno, mimo ugovora, bez stručnih podloga i, prema našim informacijama, bez potpisa svih nadležnih osoba i ustanova - istaknuo je Zlatan Avar, gradski vijećnik Varaždina iz Nezavisne liste Ivana Čehoka.
Avar također smatra da je cijeli natječaj oko sortirnice namješten.
- Mi vidimo iz današnjih ponuda i troškovnika da se izvođač obvezao da će sanirati iskopani otpad za cijenu od 36 kuna po kubnom metru. Međutim prema našim informacijama se iskopani otpad zbrinjava po 550 kuna po kubnom metru što je 15 puta skuplje - ustvrdio je Avar.
Zlatan Avar
U svojem medijskom priopćenju su također istaknuli:
1. Građevinska dozvola za sortirnicu je izdana još 2014.g. i tada je napravljena geotehnička studija, iz koje je jasno da je tamo stari deponirani otpad na dubini do 4 metra i da treba kopati ispod objekta ali ne i ispod ostalih površina;
2. Grad Varaždin je dobio 35 milijuna kuna iz EU fondova zahvaljujući Čehokovoj administraciji jer su Habuš i njegov savjetnik Bosilj prije toga radili sve da to ne uspije Čistoći
3. Bosilj šest mjeseci, od lipnja do prosinca 2021., unatoč upozorenjima da kasni s projektom, nije pokrenuo, nije napravio izvedbeni elaborat, nije pripremio investiciju;
4. Nakon potpisa ugovora, bez izvedbenoga projekta, izvođač je uveden u posao traljavo, a nadzorni inženjer je samostalno, protivno projektu i ugovoru, započeo s iskapanjem tla;
5. Da bi prikrili nepropisno i nepotrebno iskapanje, Bosilj je prvo tvrdio da nisu znali za otpad premda to jasno stoji u glavnom projektu te sklopio aneks ugovora na 2.500 tona, da bi odjednom količina porasla prvo na 5.000 tona, pa na 8.000 tona otpada;
6. Bosilj je protivno svim propisima izjavio da pregovara s Fondom o plaćanju troškova, premda je Fond provedbeno tijelo i ne smije pregovarati s gradom;
7. Bosilj i drugi su pod sumnjivim okolnostima klasificirali otpad kao „ostaci građevinskoga otpada“ premda se iz aviona vidi da je riječ o gumama, plastici, metalu i komunalnom otpadu (pa to je bila gradska deponija od 1966. - 1982. godine)
8. Bosilj tvrdi da su kopali do tvrdoga tla, međutim, i malom djetetu je jasno da je podzemna voda na 3,10 metra i da su kopali samo do podzemnih voda, što je još jedan dokaz da je sve otpočetka bilo dogovoreno;
9. Zatim su počeli odvoziti otpad bez vaganja, a vaga je 50 metara dalje na reciklažnom dvorištu. Otpad su zbrinjavali navodno po cijeni 550 kuna/tona. To je napravio izvođač, platio grad, da bi Bosilj odjednom shvatio da grad mora raspisati natječaj;
10. Međutim, postoji troškovnik u kojem je izvođač za iskopani materijal koji se po ugovoru morao zbrinuti, a to je otpad ispod samoga objekta, ponudio utovar i odvoz na deponiju po 36,51 ku za 1m3, a plaćeno je 550,00 kn/toni (ili 15x veća cijena).
- Zanimljivo je da Bosilj sada ne traži izvođača da se drži ugovora, dok je izvođača na servisnoj cesti "Brezje" želio penalizirati s milijun kuna zbog kašnjenja. Ima još mutnih poslova, ali iz ovoga je sve jasno. Ovo nije samo pogodovanje, već kriminal u kojem Bosilj izvlači novac iz gradskog proračuna. Neverojatna je izjava Bosilja da je otpad kod izgradnje prvog reciklažnog dvorišta zatrpavan na lokaciji sadašnje sortirnice. Znajući da je bio Habušev savjetnik za otpad znači da ima informacije te mu dajemo mjesec dana da kazneno prijavi Habuša zbog onečišćenja okoliša - naglasio je Avar te najavio da će pod hitno tražiti da se skine rebalans s dnevnoga reda i da se nikakva odluka ne donosi prije nego vijećnici budu imali svu dokumentaciju, odnosno prije nego Bosilj odgovori na pitanja.
Mario Lešina
- Zašto Fond ne želi platiti izvan troškovničke radove? Tko je nadzornom inženjeru odobrio da iskapa izvan ugovorenog projekta? Tko je odgovoran zašto se platilo zbrinjavanje otpada bez vaganja na Motičnjaku, po 15x većoj cijeni od ugovorene i tko je odobrio to plaćanje? Je li točno da je nadzorni inženjer na procijenjeni iznos od 350.000 kuna za nadzor, dao ponudu na 65.000 kuna, je li dobio pristanak projektnoga nadzora i investitora? Kako je početnih 2.500 tona postalo 8.000 tona? Zašto se nije napravila geomehanička studija ako je nadzorni smatrao da treba dublje kopati?
Kako će se i gdje gume i metali, plastika te ostali komunalni otpad zbrinuti kao ostaci ''građevinskoga otpada''? Gdje su potpisi svih nadzornih službi kao i provedbenih tijela da se smjelo napraviti izvan troškovničke radove od minimalno 5 milijuna kuna? - spomenuo je Avar.
Također su naglasili da će promatrati kako će se ponašati vijećnici HDZ-a i Budimo grad te da li će podržati povećanje proračuna za ono što smatraju nepotrebnim radovima protivnim ugovoru kao i do kad će podržavati "kriminalne radnje" u "režiji" SDP-a.