Obećanje, obećanje pa opet obećanje i na kraju - ništa, tako bi se, vele nam stanari stambenih zgrada na raskrižju Zagrebačke i Supilove ulice u Varaždinu, moglo sažeti sve što se zbivalo proteklih godinu dana u vezi osiguranja normalnog pristupa njihovim ulazima.
Da (više) nemaju mogućnost doći vozilima do ulaza u zgrade i vlastitih parkirališta po javnoj površini, odnosno cesti, već samo pločnikom neposredno uz stambene objekte, shvatili su još u siječnju prošle godine. Tada je zbog obnove VTC-a, najviše građevine u Varaždinu, njezin novi vlasnik, Marlex pro, ogradio svoju parcelu od čak 8.000 kvadrata, koja se prostire gotovo do okolnih zgrada. Štoviše, iako njezin veći dio okružuje VTC, odnosno nalazi se iza stambenih zgrada na raskrižju Zagrebačke, Supilove i Kozarčeve ulice, dijelom je i ispred dviju zgrada u Supilovoj pa niti s te strane ne mogu od svojih, malobrojnih parkirališta.
- Kad su se izdavale dozvole za te zgrade, propis je bio da po stanu ide 1,5 parkirno mjesto. Stvar je u tome da je Stanoing, kad je gradio te zgrade, dobio dozvolu jer je pokazao da ima parkirališta i pristup do njih po susjednim parcelama. No, kada je odlučio graditi VTC, iste okolne parcele je objedinio u jednu. Već tada smo upozoravali Grad da to nije u redu, ali su nam poručili da su “sve dozvole uredno izdane”, pojasnio je tada jedan od stanara.
Sve građevinske dozvole za zgrade na raskrižju Zagrebačka – Supilova oko VTC-a, kako su ukazivali u Gradu Varaždinu, izdane od strane Ureda državne uprave za vrijeme bivšeg gradonačelnika Ivana Čehoka, bez da se vodilo imalo računa o pristupu i parkirnim mjestima koje je trebalo osigurati za stanare i korisnike poslovnih prostora.
- Iako se radi o privatnim parcelama, Grad Varaždin će s novim vlasnikom i stanarima tih zgrada učiniti sve da se problem parkiranja riješi - odgovorili su nam iz Grada Varaždina u siječnju prošle godine.
No, to stanare nije zadovoljilo. U strahu da će trajno ostati bez mogućnosti pristupa vozilima svojim ulazima i parkiralištima, pozvali su pročelnika Vladu Podbrežničkog, koji je na skupu stanara odbacio navode da Grad ništa ne poduzima, ali time nije smirio situaciju.
- Govorite neodređeno, ne znamo što točno predlažete. Grad ima instrumente i dužni ste pomoći. Kako je bilo moguće sprovesti parcelizaciju tako da naša čestica, koja je imala pristup na javno dobro, više nema jer je omeđena česticom VTC-a, pitala je vlasnica stana, ukazujući na mogućnost spora radi utvrđivanja ništetnosti spornih radnji.
Da bi se neposredno upoznao s problemima oko pristupa ulazima i parkiranja s kojima se susreću vlasnici stanova na raskrižju Supilove i Zagrebačke ulice, prostor oko VTC-a obišao je u travnju varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj sa suradnicima.
- Najprije ćemo vidjeti što se tu sve zbivalo, a nakon toga poduzeti mjere, sukladno zakonu i propisima - obećao je tada Bosilj.
Iako nije bilo lako, stanari zgrada u Supilovoj uspjeli su se dogovoriti oko parkirnih mjesta i pristupa s Marlexom. Predstavnici više stotina vlasnika stanova od Grada sada traže da otkupi cestu oko VTC-a radi mogućnosti nesmetanog pristupa i prolaza.
- Sve zgrade uz raskrižje Supilove i Zagrebačke imaju ulaze sa stražnje strane. A tu nema javne prometnice ili prilaza, koji su nužni. Dugoročno rješenje sigurno nije prolazak po privatnom vlasništvu pa Grad stoga mora osigurati javnu prometnicu, ustvrdio je predstavnik stanara Slobodan Mikić, naglašavajući da je Grad je u obvezi uključiti se u rješavanje problema jer su ga zapravo stvorile njegove službe, odnosno one koje su se njima pridružile.
Marlex zatim nudi besplatno dio zemljišta oko VTC-a, a za dio model po kojem bi se, temeljem procjene dvaju sudskog vještaka, utvrdila cijena. No, mjeseci prolaze i ništa se ne događa pa problem krajem prošle godine stiže i na Gradsko vijeće. Tu se spominje angažman procjenitelja. Od tada je prošlo skoro tri mjeseca, odnosno stotinjak dana ili trećina godina. No, kako tvrde predstavnici stanara, ništa se nije dogodilo: ne zna se je li i što procijenjeno.
- Grad otkupljuje parcele od Marlex-a na Banfici, ali ovdje, jednostavno, ne želi. Zašto? Zar smo mi građani drugog reda? Zar i mi nemamo problem za koji ne snosimo baš nikakvu krivnju, već služba koja je uklopljena u gradsku upravu, koja nije zakonito postupala niti kod legalizacije terase ugostiteljskog objekta, a ni sada to ne želi riješiti, navode očajni stanari, koji zbog svega pripremaju peticiju prema gradskoj upravi, a vele da ne tome neće stati, bude li potrebno.
Ova problematika našla se ovih dana i na sastanku stanara. Kako je rečeno, zadnjem sastanku predstavnika stanara i Grada Varaždina nisu se odazvali gradonačelnik i zamjenik pa nije bilo nikakvih naznaka da bi Grad otkupiti cestu radi prilaza ulazima, kao i određeni broj parkirnih mjesta.
- Marlex Invest.ponudio Gradu otkup ceste oko VTC-a i parkirališta. Pregovori su još na nultoj fazi, iako je Marlex je spreman prodati parkirna mjesta po sniženoj cijeni, kao i ustupiti dio zemljišta - rekao je Slobodan Mikić, predstavnik stanara zgrada 50a i 50b na sastanku održanom prošlog utorka..