Iako su već prije 15- ak godina uvidjeli važnost nastupa na svjetskim sajmovima prehrane, na kojima su izlagali ulažući vlastita sredstva, obiteljskom proizvodnom obrtu Mygros iz Varaždinskih Toplica dodijelilo je nedavno Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta bespovratna EU sredstva u vrijednosti od 175.000 kuna da bi ih se dodatno potaknulo na sudjelovanje i nastupe na najvećim svjetskim sajmovima prehrane, odnosno da bi pronašli nove kupce i povećali posao s postojećim partnerima.
Riječ je o obrtu za preradu gljiva, maslina, povrća i voća koji se prije šest godina specijalizirao za proizvodnju premium proizvoda i koje plasira za razna svjetska tržišta,a ova će im potpora, zajedno s ulaganjem u opremu za povećanje proizvodnih kapaciteta, pridonijeti povećanju prihoda od prodaje za 119 posto, te prihoda od izvoza za 181 posto.
Mygros je obiteljska firma s dugom tradicijom, od 1922. godine, kada je osnovan proizvodno-trgovački obrt. Danas firmu vodi već peta generacija obitelji Huzjak, a tu je još i devetero zaposlenih u proizvodnji.
Do 1990. bili su dobavljač sirovinama najvećih prehrambenih industrija Hrvatske i Slovenije, a od 1991. kreće vlastita industrijska proizvodnja. Od 1997. proizvodnja se odvija u najmodernijoj tvornici te vrste u ovom dijelu Europe i jedina je tvornica za preradu gljiva u Hrvatskoj.
- Moj pradjed je otvorio trgovinu pa kako mještani nisu imali novaca počeo je otkupljivati od njih poljoprivredne proizvode. Kasnije smo otkupljivali šumske gljive i ljekovitog bilja. Tako je sve krenulo, posao se nastavljao s koljena na koljeno sve dok 1989. godine nije službeno registriran obrt pod imenom Mygros, te ćemo uskoro proslaviti 100 godina neprekidnog poslovanja - govori vlasnik obrta Mygros, Marijan Huzjak, inače diplomirani inženjer strojarstva. Osnovna djelatnost im je prerada i konzerviranje šampinjona i maslina, u manjem obimu i povrća, a od ove godine i crvenog bobičastog voća. Krenuli su i s premium proizvodima koje plasiraju na većinu tržišta diljem Europe pa čak do Južne Amerike i Azije.
- U manjem obimu imamo proizvodnju standardnih proizvoda, a budući da su se potrebe tržišta promijenile te se danas uvozi sve i svašta, prije šest godina smo počeli s razvojem premium proizvoda, s kojima smo konkurentni na svjetskom tržištu. Trenutno imamo već 25 premium proizvoda koje plasiramo na francusko, belgijsko, austrijsko, njemačko tržište, odnosno po većini Europe, susjednu Sloveniju i BiH, ali i u Kolumbiju te Japan i Hong Kong - govori Huzjak.
Kao sirovinu koriste isključivo najkvalitetnije sastojke, a staklenke se pune ručno. Uz to, stalno osmišljavaju nešto novo.
Cijeli tekst o ovoj tvrtci iz Varaždinskih Toplica pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti