Radi dogovora oko strateških projekata na svom području, dvije godine su se sastajali župani Krapinsko-zagorske, Bjelovarsko-bilogorske županije, Koprivničko-križevačke, Varaždinske i Međimurske županije, da bi početkom godine bilo najavljeno za kraj ožujka potpisivanje Razvojnog sporazuma sjeverozapadne Hrvatske, koji bi se, kako je upo-
zorila zastupnica u Europskom parlamentu Sunčana Glavak, trebao uklopiti u višegodišnji financijski okvir EU, odnosno vrlo izdašni NPOO.
Međutim, ni četiri mjeseca od ove najave nije došlo do njegovog potpisivanja, ali ni to nije ono što najviše brine, već hoće li županije uspjeti na vrijeme utvrditi uistinu dobre projekte i pripremiti ih za (su)financiranje iz EU fondova, odnosno Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026.
U Razvojnom sporazumu Sjeverozapadne Hrvatske, nakon lokalnih izbora, mijenjaju se prioriteti, odnosno dodaju novi projekti, a neki stari se miču. Varažidinski župan Anđelko Stričak zamolio je Natašu Tramišak, ministricu regionalnoga razvoja i fondova EU, da u dokumentaciji Razvojnog sporazuma sjeverozapadne Hrvatske mjesta zamjene jedina dva projekta prioritetna za sve spomenute županije, i to tako da na drugom mjestu bude “Lepoglavska spojnica”, odnosno projekt povezivanja željeznicom unutar funkcionalne regije Središnja Hrvatska izgradnjom 1,5 milijardi kuna vrijedne brze željezničke pruge Čakovec - Varaždin - Lepoglava - Krapina - Zabok - Zagreb. Budući da bi se natječaj za nužna sredstva mogao raspasti već ove godine, kako objašnjava varaždinski župan Anđelko Stričak, prvi prioritet bit će 2,4 milijarde vrijedna Zagorska brza cesta, koja bi prolazila kroz Krapinsko-zagorsku Varaždinsku i Međimursku županiju...
Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...