Danas je u sjedištu Međimurske županije potpisan Sporazum o dugogodišnjem partnerskom odnosu u razvoju željezničkog prometa i integriranog prijevoza putnika na području Koprivničko-križevačke, Međimurske i Varaždinske županije – regije sjeverne Hrvatske. Sporazum su, uz nazočnost predstavnice Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, državne tajnice Nikoline Brnjac, potpisali međimurski župan Matija Posavec, zamjenik župana Varaždinske županije Robert Vugrin, zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Darko Sobota i predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.
Ovim sporazumom HŽ Putnički prijevoz i tri sjeverne županije započinju aktivnu suradnju provedbe mjera koje će dugoročno rezultirati uspostavom integriranog prijevoza putnika na cijelom području sve tri županije. To praktično znači da ćemo za nekoliko godina imati sustav javnog prijevoza gdje će putnik-korisnik jedinstvenom prijevoznom kartom moći lako kombinirati linije vlaka i autobusa i njima stići na gotovo bilo koje mjesto u tri županije od ranog jutra do kasno u noći.
Važno je napomenuti kako Integrirani prijevoz putnika primjenjuju sve razvijene regije Europe i svijeta. Stručnjaci su jedinstveni u ocjeni da takav sustav omogućava kvalitetnu dostupnost čitavih urbanih, suburbanih i ruralnih područja u nekoj regiji, on znatno podiže kvalitetu života, ali i konkurentnost gospodarstva budući da radnici lako i povoljno mogu stići do svojih radnih mjesta, te ostvariti i brojne druge potrebe, bez korištenja automobila. To znači da je prometnih gužvi manje, da se ne treba tražiti parkirni prostor, da se manje zagađuje okoliš i da je prometni sustav u cjelini višestruko sigurniji.
- Sjever Hrvatske prednjači u mnogo toga, a pogotovo u promišljanju prometa. Međimurska, Varaždinska i Koprivničko-križevačka županija prve u Hrvatskoj imaju Master plan o integriranom prijevozu putnika, prve imaju strategiju održive mobilnosti, što znači da dugoročno promišljaju promet, a to je jedini način na koji se mogu riješiti negativni efekti. Automobilski prijevoz, osim direktnih troškova, ima i dodatni trošak od 1 eura po kilometru za svakoga od nas. Proteklih pet godina bilježimo pad broja putnika u javnom prijevozu za 10%, dok Europska unija ima stalan porast. Mali broj linija, neefikasni sustav, zastarjeli vozni par veliki su problem željezničkog i autobusnog sustava te je potrebna transformacija cjelokupnog sustava koja će zaživjeti jedino ako krenemo promišljati promet na način kako promišljaju ove tri županije. Ulazimo u razdoblje u kojem će se više nego ikada ulagati u željezničku infrastrukturu i razvoj željezničkog prometa te mi je drago što će upravo Međimurska, Varaždinska i Koprivničko-križevačka županija biti prve i predvodnice integriranog prijevoza u Hrvatskoj na korist naših građana i gospodarstva - rekla je Brnjac koja je nazočila potpisivanju Sporazuma.
- Na području Međimurske županije prevozimo oko 2 milijuna putnika godišnje te je zbog tih putnika važno poboljšati funkcionalnost prijevoza i pridonijeti njihovoj mobilnosti - istaknuo je Ukić.
- Integrirani prijevoz putnika pomaže generiranju rasta ekonomije i rasta BDP-a. Suočeni smo iseljavanjem velikog broja stanovnika iz ruralnih regija sjevernih županija, a jedan od glavnih razloga je i nedostatak povezanosti, prvenstveno javnim prijevozom. Uvjeren sam da je integrirani prijevoz putnika sustav koji će osigurati potrebnu mobilnost - rekao je zamjenik župana Vugrin.
Na radnom sastanku, predstavnici županija razgovarali su o konkretnim projektima suradnje koji će proizaći iz potpisanog sporazuma. Najvažniji od njih sigurno će biti uspostave pilot linija, odnosno uspostave integracije nekoliko linija autobusa s jednom linijom vlaka u svakoj od tri županije te projekti promocije i edukativne kampanje o prednostima putovanja vlakom i integriranim javnim prijevozom uopće. Potpisivanju Sporazuma je nazočio i pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, financije i europske poslove Mladen Jakopović.