- Komična je Bosiljeva izjava da je Nalaz Državne revizije pozitivan jer to nije medicinski nalaz da neke vrijednosti budu pozitivne. Revizija je dala uvjetno mišljenje o usklađenosti poslovanja, što je prvi put da je za usklađenost poslovanja dano uvjetno mišljenje jer se najčešće događa da se uvjetno mišljenje daje za financijska izvješća budući da su tu pogreške uvijek moguće, navodi Mario Lešina, predsjednik Kluba vijećnika NL Ivana Čehoka, osvrćući se na izjavu varaždinskoga gradonačelnika o Nalazu Državne revizije za 2022.
Kako to obično biva, navodi Lešina, Bosilj nije objasnio što piše u Nalazu Državne revizije "nego je brže-bolje plaćenim člancima u medijima nastojao zabašuriti istinu i preventivno se opravdavati".
- Nalaz govori da poslovanje Grada nije bilo usklađeno sa zakonima, propisima i unutarnjim aktima, dok je Nalazom za 2018. dano bezuvjetno mišljenje o usklađenosti poslovanja, a još važnije je da u Nalazu za 2018. revizija nije utvrdila nepravilnosti oko javne nabave, ukazuje.
Nasuprot tome, kako nastavlja, Nalaz koji se odnosi na Bosilja i Markovića prepun je nepravilnosti u javnoj nabavi u svim fazama, počevši od planiranja preko provođenja postupaka pa do objavljivanja ugovora i isplata po ugovorima.
- Samo na uzorku od 18 postupaka jednostavnih nabava (koje je revizija odabrala i koje čine samo 14% vrijednosti jednostavne nabave u 2022. godini), za 7 ugovora utvrđeno je da su sklopljeni direktno bez provođenja postupka, zatim tri ugovora nisu objavljena u registru ugovora a za jedan nije objavljeno koliko je isplaćeno. Za više od pola ugovora iz uzorka utvrđene su nepravilnosti. Bosilj i Marković su direktno ugovarali nabave radova iako su po Pravilniku koji je donijelo Gradsko vijeće morali provesti postupke prikupljanja bar tri ponude ili objave natječaja na stranicama Grada. Čak i u očitovanju Bosilj se odnosi prema reviziji jednako kao i cijelo vrijeme prema građanima, smatrajući ih glupima jer se opravdava da su postupci trebali biti ispod 20.000 kn, ali nisu mogli procijeniti količine radova, roba i usluga iako je revizija jasno rekla da se radi o nabavama koje su već u planu nabave imale procijenjenu vrijednost iznad 50.000 kn, navodi Lešina.
Posebno naglašava da su postupci jednostavne nabave, direktno ugovaranje i neobjavljivanje ugovora - rasadnik korupcije.
-Za 39 % ugovora jednostavne nabave nije proveden postupak nego je direktno sklopljen ugovor. Vrijednost sklopljenih ugovora u registru Elektroničkog oglasnika od sredine 2021. godine do sada je 4.107. 706 EUR (31 mil.kn) što znači da postoji velika vjerojatnost da je 1,5 milijuna eura gradskog novca potrošeno mimo propisanih procedura, kamoli pak transparentnosti, na koju su se ovi manekeni transparentnosti pozivali. Primjerice, u registru ugovora u Elektroničkom oglasniku, nije objavljen ugovor za izradu projekta za postavu polupodzemnih spremnika koji se već gotovo dvije godine ne mogu postaviti po gradu. Zašto je tako nećemo doznati jer ugovor o tome nemamo. Ili, primjerice: je li baš slučajno da za ugostiteljske usluge za proslavu SDP-ova Praznika rada nije objavljen iznos koji je isplaćen. A kako je revizija utvrdila, Bosilj i Marković uopće ni ne objavljuju koliko troše na za ugostiteljske i catering usluge putem narudžbenica, a iznos po dobavljaču je prelazio 20.000 kuna. To znači da građani čak ne znaju što ova dvojica jedu i piju za naš novac. Jednako tako ne vodi se evidencija ni za korištenje osobnih automobila, tvrdi Lešina.
U plan nabave za 2022. godinu, kako nastavlja, prvotno su uvrstili radove, robe i usluge u vrijednosti 113 milijuna kuna, kroz godinu su se dodali još 193 milijuna kuna.
-Time su napravili listu od 305 milijuna kuna želja u planu nabave, a proveli su svega 67 milijuna kuna. Revizija je utvrdila velik broj neprovedenih postupaka te brojnost izmjena plana nabave što utječe na preglednost podataka, otežano praćenje i točnost ažuriranja podataka u planu nabave, navodi Lešina.
Revizija je spomenula i Natječaj za radove na redovitom i izvanrednom održavanju nerazvrstanih cesta na području Grada vrijedan gotovo 10 milijuna eura.
- Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poništila je odluku o odabiru jer odabrana ponuda nije bila valjana, Grad se sudio i odluku o poništenju potvrdio je i Upravni sud, dok su sve troškove platili građani Varaždina pa je sad jasno zašto ova vlast ne može u dvije godine dovršiti u cijelosti nijednu prometnicu, tvrdi.
Bosilj, kako nastavlja, ovakve poražavajuće nalaze na kraju relativira lažima daispravlja stare nepravilnosti.
- Revizija je priložila i listu provedbe preporuka otprije, iz koje je posve vidljivo da su se ispravci obavili tijekom 2020. (4 provedene, 2 djelomično i 2 nije provedeno), dok dolaskom Bosilja i Markovića ne samo da se nisu ispravljale sitne primjedbe nego je, dapače, iz Nalaza jasno da je poslovanje postalo nezakonito.Gledajući izvještaj vidljivo je da je broj preporuka i naloga revizije sada daleko veći nego 2018. godine. Osim onog što nije ispravljeno po prošlom nalazu revizije, u ovom izvještaju se nalazi puno nepravilnosti iz 2022. godine kojih u ranijim godinama nije bilo, tvrdi.
Posebno je zanimljivo, kako nastavlja, kako Bosilj i Marković troše novac građana na subvencije.
- Za subvencioniranje javnog prijevoza tvrtki Čistoća d.o.o. nisu kako je predviđeno propisima, prije potpisa ugovora, tražili mišljenje Ministarstva financija. Očitovanje je smiješno jer su pogrešno procijenili da iznos subvencije bude zanemariv pa zato nisu o tome obavijestili Ministarstvo financija, ali su svejedno sklopili ugovor u iznosu od 1,8 milijuna godišnje koji su i isplatili. To znači da se godišnje daje 1,8 milijuna kuna subvencija na nezakonit način, bez ikakve mogućnosti nadzora, tvrdi.
Revizija je otkrila, kako navodi, i da je u dodjeli novaca medijima bilo hrpa nepravilnosti.
- Po javnom pozivu za subvencioniranje proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i radijskih programskih sadržaja te proizvodnje i objave programskih sadržaja u tiskanim i elektroničkim medijima gradonačelnik je donio zaključak o raspodjeli sredstava i zaključio ugovore da bi nakon toga utvrdio da objavljeni javni pozivi nisu pravovaljani jer nisu objavljeni kriteriji za dodjelu sredstava, da sredstva nisu u skladu sa stavkama u proračunu, da se riječ subvencioniranje u pozivima zamijeni sa riječju financiranje, da se ugovori raskinu i ponište javni pozivi, a s pružateljima usluga zaključe ugovori o pružanju usluga na iznose koji su im bili dodijeljeni po poništenom pozivu. Poništenje javnog poziva nije objavljeno na stranicama Grada. Revizija je dala i preporuku da Grad treba utvrditi mjerljive elemente za utvrđene kriterije na temelju kojih će se bodovati prijave, što je ponovno dokaz da je isključivo Bosiljeva privatna stvar koliko će novaca dati kojem mediju, premda to mi svi plaćamo. Sada je jasno zašto u medijima možemo pratiti isključivo PR objave dirigirane od gradske vlasti, zaključuje Lešina naglašavajući da je nalaz "Državne revizije je prava slika nesposobnosti, šlamperaja ali i nezakonitosti u poslovanju, pa je prvi put do sada Državna revizija dala uvjetno mišljenje o usklađenosti poslovanja".