- Brojne Varaždinke i Varaždinci, posebice oni koji rade na području grada Varaždina u privatnim tvrtkama s minimalnim primanjima, ovih su dana doživjeli novi udar na svoje kućne budžete, a nekima su smanjena primanja i do 15 posto -rekao je u utorak na konferenciji Božidar Kolarić, gradski vijećnik i predsjednik Hrvatskih laburista – Stranke rada Varaždinske županije.
Naime, Gradsko vijeće svojom je nedavnom odlukom dodijelilo koncesiju i prihvatilo javni gradski prijevoz po subvencioniranoj cijeni prijevoza od 2,99 kuna po vožnji odnosno 170 kuna za mjesečnu kartu. I dok je takva odluka donijela pogodnosti manjoj skupini građana, znatno većem broju njih, a najviše radnicima, takva je odluka nanijela financijsku štetu.
Prema njegovim riječina, brojni su poslodavci odmah, prema mogućnostima koje im pružaju zakonski propisi, svojim zaposlenicima smanjili putne troškove što kod nekih radnika iznosi i do 15 posto primanja. Posebice onima kojima su putni troškovi isplaćivani kroz neoporezivi iznos unutar plaća u iznosu od 585 kuna.
- Šteta što naši gospodarstvenici nisu toliko brzi kada je u pitanju neisplata plaća ili kršenje drugih radničkih prava - istaknuo je Kolarić, dodajući da je vrhunac cinizma slučaj u kojem poslodavac istakne zaposlenicima da bi, prema mišljenju Porezne uprave, bili u prekršaju ako im isplate putne troškove, a s druge strane, ne razmišljaju da taj iznos zaposlenicima vrate kroz plaće.
Da situacija bude gora, uz smanjena sredstva koja su dostatna za mjesečnu kartu, radnici su se sada našli pred problemom kako javnim gradskim prijevozom stići do posla jer do nekih lokacija autobusi ili ne voze ili dolaze kasnije što ne odgovara radnom vremenu zaposlenika.
- Nepravda je napravljena i očekujemo da se o tome raspravlja na Gradskom vijeću. Smatramo da su o svemu ovome trebali biti upoznati članovi Gradskog vijeća prije donošenja odluke - rekao je Kolarić.
Laburisti smatraju da će nekoliko stotina zaposlenika grada Varaždina i ostalih javnih ustanova kojima je osnivač Grad Varaždin kao i tvrtku u vlasništvu grada, svojim novcem sufinancirati cijenu prijevoza jer prema odluci o javnom gradskom prijevozu iz proračuna Grada Varaždina godišnje će se izdvajati oko 600 tisuća kuna za sufinanciranje cijene prijevoza. Upravo taj iznos jednak je iznosu koliko će svi spomenuti zaposlenici dobivati manje za putne troškove.
- Čistom i jednostavnom računicom vidi se da će si zaposlenici sami sufinancirati javni gradski prijevoz. Upravo ta činjenica trebala je biti iznesena pred gradske vijećnike prije donošenja odluke -zaključio je Kolarić dodavši da je puno više ljudi izgubilo ovom odlukom nego što je umirovljenicima olakšano korištenje javnog gradskog prijevoza.