Triptih Planet Fire (Gorući planet) Stephana Lupina nakon izbijanja pandemije koronavirusa dobio je posebno značenje. Lupinov prikaz našeg planeta kao stanice virusa, nastao prije pandemije, bilo je proročansko upozorenje o dramatičnom stanju planeta na kojem živimo.
- Dužnost je umjetnika da upozorava na situaciju u kojoj se nalazimo, na ono što činimo Zemlji. Kada sam počeo raditi prvu sliku Gorući planet gorjela je cijela Amazona, požari su bijesnili Kalifornijom. Svi pričaju o globalnom zatopljenju a nitko ništa ne poduzima - naglasio je Stephan Lupino, koji i ovih dana predano radi u svom zagrebačkom ateljeu.
Ovu apokaliptičnu seriju Stephan Lupino nastavio je drugom slikom, u čijem je središtu vatreni zmaj, kao simbol Kine.
- Iz Kine je dolazilo sve zdravo, oni su nas liječili, liječili su cijeli svijet, a sad je zaražen cijeli svijet. Još ne znamo kamo će nas sve to dovesti, hoće li se ljudi trgnuti, ali ova epidemija mora biti upozorenje. Moramo promijeniti svoj odnos prema planetu kojeg tako nemilosrdno uništavamo. U protivnom bi se mogle ostvariti moje vizije koje sam prenio na ove apokaliptične slike -rekao je Lupino, koji je svoj triptih Planet Fire zaokružio slikom koja nosi podnaslov - COVID-19.
Na seriju Planet Fire osvrnuo se i američki likovni kritičar, profesor s Oxforda Andrew Hemingway, koji je u svojoj recenziji istaknuo kako su ove Lupinove slike alegorija modernog vremena.
-I na slici Planet Apocalypse, trećoj slici iz serije Planet Fire, Stephan Lupino prikazuje stanje u kojem se našao naš planet, kojeg je uništio čovjek, prirodne katastrofe i koronavirus. Zemlja u krupnom planu stanica je koronavirusa koja otkriva viziju očaja. Iskrivljeni, potpuno deformirani oblici života i izobličene ljudske lubanje prikazuju scenarij sudnjeg dana, neizbježne apokalipse - napisao je Andrew Hemingway o recentnim slikama Stephana Lupina.