Životinje koje su krajem 19. stoljeća izumrle na području Hrvatske, prije 20-ak godina ponovno su unesene i danas “vladaju” brojnim potocima i rijekama u Varaždinskoj županiji, ali i šire. Tako uz potoke i rijeke možemo vidjeti ogoljena, srušena i nagrižena drveća, a glavni krivaca za to je dabar, nekima atrakcija i potencijal za turizam, a drugima velika štetočina.
U novomarofskom mjestu Podrute, točnije na granici naselja Kamena Gorica i Donje Makojišće uz potok Vranšćak stanovnicima upravo dabar stvara probleme. Osim što je područje uz potok poplavljeno zbog brana koje su dabrovi napravili mještani se bune da im štete rade i na usjevima kojima se hrane, ali najviše su zabrinuti zbog pruge Zagreb-Varaždin i vrlo prometne državne ceste DC 24 Zabok-Novi Marof. Kako kažu mještani dabrovi su napravili brane pa svako malo voda iz potoka plavi oranice i postaje prijetnja cesti i željezničkoj pruzi čiju šljunčanu podlogu sve više odnosi voda. Zbog toga bi cesta mogla još više slegnuti, a također i tračnice.
- Manje nas brine porušeno i osušeno drveće uz cestu ili pak pojeden kukuruz i pšenica. Problem je voda koja u kišovitom razdoblju prelazi preko ceste te se većinom kroz godinu zadržava s jedne i druge strane ceste i pruge. To znači da je cijelo vrijeme to područje vlažno - kažu nam supružnici Česi koji žive nedaleko od samog mjesta gdje voda često plavi cestu. Isto kažu i u obitelji Budinski te dodaju da ni poljski put više nemaju koji je prolazio preko pruge.
- Poljski put je većinom pod vodom i u par navrata su nadležni došli te ga nasipali šljunkom, ali time očito nije riješen problem jer je voda i dalje tu. Već nekoliko godina zbog plavljena ne obrađujemo svoje zemljište. Zvali smo komunalnog redala i nadležni su intervenirali. Čistio se i nekoliko puta potok, ali su se dabrovi vratili i sada opet imamo jezerce kraj ceste i po našim njivama - kaže sugovornica Budinski.
Slažu se mještani naselja Podrute da ima i gorih problema, ali plavljenje ceste i pruge traje već više godina.
Što kažu nadređeni u čijoj je ingerenciji cesta i pruga i može li se izmjestiti dabar čitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...