Korisnica u staračkom domu imala koronu, a nitko ništa nije poduzimao?! Foto: Ilustracija

Korisnica u staračkom domu imala koronu, a nitko ništa nije poduzimao?!

J.Š./ Varaždinske vijesti | 7.12.2020. u 10:50h | Objavljeno u Aktualno

- Moja majka bila je smještena u Domu za stare i nemoćne i sredinom studenog, prilikom plaćanja mjesečnog računa, rečeno mi je da ima temperaturu, ali da je dobro i da joj je doktor Opće prakse prepisao Sumamed – kaže nam jedan od čitatelja Miran Stubić koji nam se požalio na nemar oko situacije s Covid pozitivnim pacijentima u jednom staračkom domu na širem ludbreškom području.

Navodi da je cijela priča postala sumnjiva kada je saznao da majka pije već drugu terapiju Sumameda.

- Nakon toga sam organizirao da medicinska sestra s licencom ode u dom i mami izvadi krv kako bi se napravio nalaz. Učinila je tako te 27. studenog u jutarnjim satima izvadila je krv mojom majci, ali je vidjela i da je ona u vrlo lošem stanju. Alarmirala je doktora opće medicine koji je pozvao hitnu te je majka taj dan popodne odvezena u varaždinsku bolnicu – prisjeća se sugovornik.

Kako kaže, tek su tada saznali da je majka imala visoku temperaturu uzastopno devet dana i da je u kritičnom stanju, a iz varaždinske bolnice im također tada javljaju da je Covid pozitivna.

- Supruga odgovara u tom trenu bolničkom djelatniku koji nas je obavjestio o rezultatima testa da nas nitko o tome nije obavijestio iz Doma iako su imali naš kontakt. Cijelo vrijeme su nas uvjeravali, kada bi ih nazvali jer se nije smjelo posjećivati, da je majka dobro – kaže sugovornik.

Tek je slijedio šok, kako kaže, kada su ih iz bolnice zvali sljedeći dan navodeći da je majka umrla od Covida u 2 sata u noći.

- Došao sam na odjel patologije po smrtni list i otpusno pismo. Tražili smo objašnjenje na koji je način mama proglašena pozitivnom te smo tražili uvid u nalaze. Poslali su nas u ravnateljstvo bolnice, ali nam u pravnoj službi ne mogu pomoći pa nas šalju ravnatelju. Njega nismo našli pa nas je tajnica ravnatelja uputila kod šefice internog odjela. Ona nam je donijela test od nekog pacijenta objašnjavajući da ne možemo dobiti pismeni dokaz da je mama bila pozitivna na Covid. Izjavila je i da se testovi bacaju. Kada smo ju pitali kako je moguće nekoga proglasiti Covid pozitivnim ako je napravljen samo brzi antigenski test pozvala se na teško stanje u bolnici. Na naše pitanje što je učinila kada je vidjela pozitivan test? Je li obavijestila Stožer i epidemiologa da se hitno sprijeći širenja korone u Domu gdje je 30 štičenika, izjavila je da to nije njezin posao pa nas poslala u Zavod za javno zdravstvo kod epidemiologa. Otišli smo tamo no uslijedio je novi šok, nakon 15-ak minuta čekanja, izašla je na hodnik ravnateljica Zavoda. Pitali smo ju kako je moguće da dotični Dom i dalje radi ako su imali pozitivnog na Covid pacijenta i nitko ne treba u samoizolaciju i testiranje? Izjavila je na to ravnateljica da je navedenom Domu 27. studenog poslala email s uputama. Šokirani smo da glavna i najodgovornija osoba ne reagira hitno i ne postupa tako da se spriječi daljnje širenje korone u Domu nego emailom šalje nekakve upute. Ne možemo vjerovati kako sustav funkcionira. Osoba iz Doma pozitivna je na Covid, vlasnik Doma pozitivan, sin u samoizolaciji i svi oni ipak stalno šeću Domom i nitko ništa ne poduzima. Svakodnevno slušamo u medijima da je opsadno ili točnije ratno stanje u bolnici, a istovremeno se ništa ne podizima. U međuvremenu mi smo našu majku ispratili na vječni počinak na nedostojanstveni način jer su se morale poštivati Covid mjere. Gledajući ceremoniju sahrane stječe se dojam da je moja mrtva majka, položena u dva lijesa opasnija za svu okolinu od svih onih iz Doma gdje se pojavio virus. Da li će tko odgovarati? Zašto se prilikom pojavljivanja prvih simptoma nije tražilo testiranje na Covid – samo su neka od pitanja koja si postavlja naš čitatelj.

S obzirom na to, poslali smo upit dotičnom Domu iz kojega do danas nismo dobili odgovore dok su nam iz Zavoda za javno zdravstvo rekli da kada se pojavi temepratura u korisnika u ustanovi socijalne skrbi ili obiteljskom domu tada se o tome najprije obavijesti izabrani liječnik koji postupa prema dobivenim informacijama o korisniku, odlučuje o pregledu, dijagnostici i terapiji za istog.

- Ukoliko liječnik procjeni o postupanju i ako ima i najmanju sumnju o potrebi testiranja na Covid već tada obavještava Epidemiološku djelatnost radi konzultacije i radi prijavljivanja prve sumnje na moguću infekciju unutar ustanove. Nakon toga se razrađuje daljnji postupak postupanja u Ustanovi testiraju se zaposlenici korisnici i nakon uvida u stanje razrađuje se daljnji postupnik. Pozitivni se kohortiraju i liječe, a ostali negativni korisnici se smatraju izolantima. Za obje kategorije korisnika se definiraju posebni protokoli postupanja i osobe koje njima brinu unutar doma. Djelatnici doma su u komunikaciji i suradnji s epidemiološkom djelatnosti ali i s izabranim liječnikom. Mi nemamo mogućnosti pisanja recepata ni uputnica tako da bez liječnika opće medicine je nemoguća kontrola stanja u domu. Također posebnu pažnju usmjeravamo i na djelatnike kojima određujemo mjeru izolacije i liječenja ako su pozitivni ili kontakti pozitivnih. O pozitivnoj osobi u domu bilo da se radi o zaposleniku ili korisniku, nas mogu obavijestiti vlasnici doma, liječnik opće medicine ili zdravstvena ustanova u kojoj se otkrije pozitivitet osobe. Bez prijave nije moguće postupati, a u navedenom slučaju su prve smjernice date već pretprošli tjedan, ali Covid se na žalost često ne može zaustaviti ako krene u takvoj ustanovi – pojasnili su nam iz Zavoda.

Označeno u