Ukupno 49 gimnazijalaca iz Varaždinske županije palo je ispite državne mature, dok je 286 učenika strukovnih škola dobilo negativnu ocjenu na ispitu. Prema podacima Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, na državnu maturu u ljetnom roku prijavilo se 1441 učenika, dok je državnoj maturi pristupilo 1342 učenika iz Varaždinske županije.
- Najbolja rIješenost je bila iz ispita Engleski jezik (viša razina), a najslabija riješenost je bila iz Matematike (osnovna razina) – navode u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja koji je konačne rezultate mature objavio u ponedjeljak, 15. srpnja.
Zgroženi i šokirani
Ove godine na državnoj maturi je bilo više negativnih ocjena. Maturanti su imali 8748 negativnih ocjena, što je više u odnosu 7522 prošle godine. Iz Nacionalnog centra upozoravaju kako je riječ o broju negativnih ocjena, a ne o broju učenika, jer je moguće da jedan maturant padne više predmeta. Prema objavljenim podacima, najmanje negativnih ocjena dobili su gimnazijalci - njih 1401.
U Drugoj gimnaziji Varaždin na državnu maturu su izašli svi maturanti, njih oko 140, a maturu nije položilo 7 % učenika, što je više u odnosu na prošlu godinu. To je iznenadilo i samu ravnateljicu Zdravku Grđan.
- Prema podacima Nacionalnog centra, 21 % gimnazijalaca na nacionalnoj razini ove je godine palo državnu maturu. Iskreno, kad sam vidjela rezultate, bila sam zgrožena. To je više nego što je bilo proteklih godina. Moram priznati da me iznanadila i izjava ravnateljice Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, koja je nakon objave rezultata rekla da obrazovni sustav sa svim svojim sastavnicama treba preuzeti odgovornost za rezultate državne mature. Ne smijemo zaboraviti da je Nacionalni centar taj koji priprema pitanja i vrednuje uspjeh učenika na maturi, tako da smatram da su i oni odgovorni za ovakve rezultate državne mature – istaknula je ravnateljica Grđan.
Ravnateljica Druge gimnazije Varaždin smatra da bi se nakon ovakvih rezultata trebala napraviti sveobuhvatna analiza državne mature koja bi trebala dati odgovor na pitanje tko je kriv za ovakve rezultate.
- Sada se pitamo je li državna matura doista provjera znanja i logičnog zaključivanja učenika ili postavljanje zamki? Naši učenici se za maturu pripremaju kontinuirano četiri godine, a onda na kraju ispada da su pitanja koncipirana kao da se ciljano traži njihovo neznanje. Doista bih voljela znati u čemu je problem, u tipu zadataka i razumiju li učenici uopće zadatke? Samo reći da obrazovni sustav treba preuzeti odgovornost za rezultate nije dovoljno. Trebamo vidjeti u čemu je problem i nastojati to poboljšati i doista očekujem da će se nakon rezultata napraviti sveobuhvatna analiza koja će nam dati odgovore kako bismo vidjeli što poboljšati - rekla je ravnateljica Grđan.
Više o tome što o ovogodišnjoj maturi i rezultatima kažu ravnatelji drugih škola pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...