U 15 godina od rupe na 12 četvornih metara s naslonjačem, u kojem su spavali aktivisti i aktivistice iz cijelog svijeta, došli su do konzorcija s 50-ak zaposlenih. U jednoj rečenici to je priča o ACT grupi, organizaciji civilnog društva iz Čakovca, koja u siječnju iduće godine slavi 15. rođendan.
Tu su obljetnicu odlučili obilježiti izdavanjem knjige “Punk poduzetnici” o svom dosadašnjem radu i 15 uspješnih godina.
Tim povodom razgovarali smo s Igorom Roginekom, voditeljom marketinga u ACT Grupi, koji nam je rekao više o knjizi te o temeljnim vrijednostima ACT grupe koja vuče korijene iz punk pokreta i uradi sam kulture. Razgovarali smo i o daljnjim planovima ACT-a, situaciji u društvu, stanju među mladima...
Za izdavanje knjige “Punk poduzetnici” pokrenuta je “crowdfunding” kampanja. Kakav je odaziv?
Kako bi osigurali sredstva potrebna za objavljivanje knjige odlučili smo se za grupno financiranje (“crowdfunding”), sve popularniji alternativni pristup u prikupljanja financijskih sredstava. Na internetskoj platformi Indiegogo pokrenuta je kampanja i u samo 12 sati ovoj je inicijativi potporu dalo više od 60 podržavatelja, koji su donirali gotovo 3.000 dolara, odnosno čak trećinu iznosa koji planiramo prikupiti na ovaj način. Knjiga “Punk poduzetnici” bit će podijeljena u 16 poglavlja, a svako govori o jednoj važnoj točki u razvoju ACT Grupe kao vodećeg primjera društvenog poduzetniš- tva u Hrvatskoj i regiji. Primjeri će knjizi dati karakter priručnika iz kojeg se može mnogo naučiti o razvoju organizacija civilnog društva i društvenih poduzeća. Kampanja će trajati mjesec dana, do 7. prosinca 2017.
Koji su bili prvi koraci ACT grupe, koja je bila prva inicijativa?
Prvi značajniji projekt, koji je udruga provodila, bio je uspostava knjižnice i čitaonice iz zajednice “Infoshop Tabula rasa”, u sklopu Centra za mlade Čakovec u starim barakama GK u Čakovcu. Već 2004. godine udruga započinje s provedbom projekta Klub mladih Čakovec, koji je redovite tjedne aktivnosti provodio na različitim lokacijama u lokalnoj zajednici. Jedan od najznačajnijih doga- đaja organiziranih u sklopu Kluba mladih bio je Festival Mala pozornica. Te godine započinje i razvoj prvih dugoročnih programskih aktivnosti - hacklaba, slobodnog internet radija, besplatnih informatičkih radionica. 2006. godine udruga razvija prve zagovaračke projekte, projekte suzbijanja ovisnosti u osnovnoškolskim ustanovama Međimurske županije, peer-to-peer edukacijske projekte, različite kulturne i medijske projekte te pokreće časopis Veno i Program jačanja kapaciteta organizacija civilnog društva u sjeverozapadnoj Hrvatskoj - Program JAKO. Na redovnoj sjednici Skup- štine udruge u veljači 2007. godine, udruga mijenja naziv u Autonomni centar - ACT i donosi odluku o osnivanju prvog druš- tvenog poduzeća - ACT Printlab d.o.o., s ciljem promocije neprofitnog poduzetništva, poticanja razvoja civilnog društva u SZ Hrvatskoj i ostvarivanja dodatnih prihoda kako bi se osigurala financijska stabilnost udruge. Sveukupno od tada do danas (su)osnovali smo 12 organizacija civilnog društva i društvenih poduzeća, sedam regionalnih i nacionalnih (prvenstveno zagovaračkih) mreža te inicirali i pomogli u razvoju više stotina neprofitnih organizacija. Provedeno je više od 140 projekata s više od 450 partnerskih organizacija. Ukupan broj direktnih korisnika ACT Grupe prelazi 74.000 osoba iz svih dijelova Hrvatske, najviše iz Međimurja.
Cijeli intervju pročitajte u tiskanom izdanju Varaždinskih vijesti