Inspekcije na adventima imale pune ruke posla: neadekvatni uvjeti držanja hrane, neprijavljeni radnici... Foto: Pexels/ilustracija

Inspekcije na adventima imale pune ruke posla: neadekvatni uvjeti držanja hrane, neprijavljeni radnici...

Varaždinske vijesti | 11.1.2025. u 10:35h | Objavljeno u Aktualno

Tijekom prosinca 2024. godine i početkom siječnja 2025. godine nadležne inspekcije Državnog inspektorata (inspekcija rada u području radnih odnosa, inspekcija rada u području zaštite na radu, sanitarna, tržišna, turistička, inspekcija zaštite okoliša i poljoprivredna), koordinirano su obavljale inspekcijske nadzore nad radom subjekata koji su pružali usluge za vrijeme trajanja manifestacije Advent na području Hrvatske.

- Cilj obavljanja koordiniranih inspekcijskih nadzora kako u Zagrebu tako i širom Republike Hrvatske je doprinijeti sigurnosti radnika i posjetitelja, u smislu zaštite prava radnika i prava potrošača, sigurnosti, sljedivosti, pripreme i konzumacija hrane, tehničke zaštite te zbrinjavanja otpada na propisan način - napomenuli su iz Državnog inspektorata.

Inspekcijske nadzore obavljala su ukupno 263 inspektora te su ukupno obavili 944 inspekcijska nadzora.

Sanitarna inspekcija obavila je ukupno 227 inspekcijskih nadzora u kojima je utvrdila sedam prekršaja u pogledu higijenskih uvjeta držanja i usluživanja hrane te uspostave sustava samokontrole temeljenih na načelima HACCP sustava, za što je su izrečene kazne na licu mjesta. Donesena su tri usmena rješenje o zabrani prometa i naređeno uništenje hrane zbog neadekvatnih uvjeta čuvanja i pripreme hrane te za hranu životinjskog podrijetla za koju se nije moglo dokazati da potječe iz odobrenih objekata. Utvrđeno je i 15 prekršaja koji su se odnosili na provedbu zdravstvenih pregleda, odnosno utvrđeno je da djelatnici nisu imali uredno ovjerene sanitarne knjižice, te su donesene dvije zabrane rada djelatnika, za 12 prekršaja sukladno zakonu primijenjeno je načelo oportuniteta dok su za tri prekršaja podnijeti prekršajni nalozi.

Utvrđeno je ukupno 65 prekršaja u pogledu provedbe zdravstvenog odgoja djelatnika (položen tečaj higijenskog minimuma) za što su naplaćene mandatne kazne te je za šest prekršaja sukladno zakonu primijenjeno načelo oportuniteta.

Inspekcija rada u području radnih odnosa obavila je ukupno 150 inspekcijskih nadzora u području radnih odnosa te su u 11 inspekcijskih nadzora utvrđene 33 nepravilnosti koje su se odnosile na: neprijavljeni rad stranaca (pet) i državljana RH (deset), nezakoniti rad državljana trećih zemalja bez dozvole za boravak i rad, nezakonito sklapanje ugovora o radu na određeno vrijeme, prijavu na mirovinsko osiguranje koja nije bila podnesena u zakonskom roku, nedostavljanje radniku primjerka prijave na obvezno mirovinsko i zdravstveno osiguranje.

- Na temelju utvrđenog činjeničnog stanja protiv navedenih poslodavaca poduzete su propisane upravne i prekršajne mjere - dodali su iz Državnog inspektorata.

Inspekcija rada u području zaštite na radu obavila je ukupno 79 inspekcijskih nadzora u području zaštite na radu temeljem kojih je donijela 17 rješenja o udaljavanju radnika (nisu osposobljeni); dva rješenja o zabrani korištenja radne opreme (nije ispitana); sedam rješenja o ispitivanju električnih instalacija; četiri rješenja za izradu procjene rizika te šest novčanih kazni vezano uz procjenu rizika); četiri rješenja da se organizira pružanje prve pomoći radnicima; jedno rješenje za postavljanje sigurnosnih znakova; te jedno rješenje za postavljanje uputa za rad.

- Tržišna inspekcija obavila je ukupno 115 inspekcijskih nadzora u kojim su utvrđene 43 povrede propisa. Povrede su se odnosile na: neregistrirano obavljanje djelatnosti trgovine i usluga, obavljanje djelatnosti trgovine bez ispunjavanje uvjeta za obavljanje djelatnosti trgovine, te su u 16 slučajeva poduzete prekršajne mjere, dok je za 27 povreda primijenjeno načelo oportuniteta, a koje povrede su se odnosile na neisticanje maloprodajnih cijena, neisticanje obavijesti potrošačima o načinu podnošenja pisanih prigovora, neisticanje uvjeta prodaje - naveli su iz Državnog inspektorata.

Turistička inspekcija obavila je ukupno 272 inspekcijska nadzora te je utvrdila ukupno 24 povrede propisa. U 20 povreda propisa utvrđeno je kod sudionika manifestacija - u devet slučajeva nije bila istaknuta obavijest o zabrani usluživanja alkoholnih pića, drugih pića i/ili napitaka koji sadržavaju alkohol osobama mlađim od 18 godina, u četiri slučaja na adventskoj kućici nije bio istaknut naziv tvrtke te u sedam slučaja nisu bile istaknute cijene usluga. Za svih 20 utvrđenih povreda sukladno zakonu primijenjeno je načelo oportuniteta. U četiri slučaja utvrđeno je da ugostitelji nisu istaknuli obavijest o zabrani usluživanja alkoholnih pića, drugih pića i/ili napitaka koji sadržavaju alkohol osobama mlađim od 18 godina te su poduzete zakonom predviđene mjere.

Inspekcija zaštite okoliša obavila je ukupno 72 inspekcijska nadzora te je u sedam nadzora utvrđeno neoznačavanje spremnika nazivom i ključnim brojem otpada za otpadna jestiva ulja.

Poljoprivredna inspekcija obavila je ukupno 29 inspekcijska nadzora od kojih je u tri slučaja utvrđena nepravilnost. Dvije nepravilnosti odnosile su na neupisivanje dopunske djelatnost OPG-a, a jedna vezano uz zavaravanje potrošača.

- Za sve utvrđene nepravilnosti nadležne inspekcije Državnog inspektorata poduzele su zakonom propisane mjere iz svoje nadležnosti - priopćili su iz Državnog inspektorata.