- Uključujemo Varaždin i gradsku jezgru, uz druge pješačke zone, otvaramo biciklistima - izjavio je Damir Habijan, kandidat HDZ-a za gradonačelnika Grada Varaždina na konferenciji za novinare koja se održala danas na Trgu kralja Tomislava, popularnom varaždinskom Korzu, govoreći o ograničenju vožnje biciklima po centru grada.
- Centar grada treba prije svega prepustiti pješacima i biciklistima. Promet biciklima treba dozvoliti u cijelom gradu, ali u pješačkoj zoni ograničiti na brzinu pješaka - dodao je Habijan.
Napomenuo je da je Varaždin kao grad koji je imao najveći broj bicikala po stanovniku u Republici Hrvatskoj i grad kojem je bicikl jedan od simbola, danas grad koji se ističe nebrigom o svojim biciklistima. Najavio je da će varaždinski bicikli, uz njegov program, kojim će se povećati mjere predostrožnosti, vratiti svoju slavu i prepoznatljivost.
- Varaždin ne izdvaja posebna sredstva za biciklističku infrastrukturu, a sve što je napravljeno, odnosi se na izgradnju i obilježavanje biciklističkih staza u okviru rekonstrukcije pojedinih prometnica i javnih površina, primjerice Kapucinski trg. Pritom te biciklističke staze ne vode nikud, nego završavaju iza sljedećeg zavoja. Za sjednicu Gradskog vijeća imamo spreman Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o uređenju prometa na području Grada Varaždina kojim ćemo tražiti uvođenje dopuštenja za promet biciklima na području pješačke zone - istaknuo je Habijan.
U programu HDZ-a, naglasio je, razrađeni su konkretni prijedlozi stvaranja boljih uvjeta biciklistima, prema kojima svaka rekonstrukcija prometnice mora obuhvatiti uređenje biciklističkih i pješačkih staza.
- Strategija razvoja biciklističkog prometa u Varaždinu trenutno ne postoji, kao ni strategija razvoja prometa. Strategija razvoja biciklističkog prometa mora biti dio Strategije planiranja javnim prostorom čiji je cilj stvaranje funkcionalnog, ugodnog, održivog, zdravog i atraktivnog javnog prostora u kojem forma služi funkciji, a građani zadovoljavaju svoje životne potrebe. Poučen tuđim primjerima, smatram da je moguće sredstvima EU fondova i iz ostalih izvora osigurati između 50 i 100 eura per capita koji će se, ne računajući sredstva izgradnje i rekonstrukcije prometnica, uložiti neposredno u razvoj biciklističkog prometa i infrastrukture u razdoblju od pet godina. Pozivam sve građane da izađu na izbore i da 21. svibnja svi zajedno uključimo Varaždin. Ovaj grad zaslužuje bolje. Želimo da svi putovi vode u Varaždin, a ne da besmisleno završavaju iza sljedećeg ugla kao naše biciklističke staze - zaključio je Habijan.