Naplata parkiranja na novim mjestima na području grada, kao i ostali noviteti vezano za novi režim naplate parkiranja na području Grada Varaždina, izazvali su brojne rasprave i negodovanja prije sjednice Gradskog vijeća.
Unatoč negativnom stavu SDP-a i Reformista dvije odluke, kao i zaključak o davanju prethodne suglasnosti, prihvaćene su većinom glasova gradskih vijećnika na današnjoj sjednici Gradskog vijeća.
Time je naplata parkiranja proširena na 990 parkirališnih mjesta u gradu, ali su usvojeni i amandmani na odluku tako da vremenska tolerancija za plaćanje parkiranja iznosi 10 minuta, isto kao i tolerancija nakon isteka parkiranja do nadoplate karte ili napuštanja parkirališta. Osim toga, koncesionar više neće u Varaždinu naplaćivati kazne za parkiranje nago samo dnevnu kartu u iznosu od 5 kuna po satu. Dnevne karte vrijedit će 24 sata.
Prije izglasavanja ovog paketa odluka prethodila je rasprava u kojoj se, između ostalog, detaljno iznosio kronološki slijed gradskih odluka i poteza vezano za uređenje javnih parkirališta i ugovor s aktualnim koncesionarem.
Gradonačelnik Ivan Čehok kaže da su dolaskom na vlast zatekli kaos vezano za koncesiju, a koncesionar nije plaćao koncesijsku naknadu gradu jer mu neki računi nisu bili priznati. Također je iznio primjer Grada Čakovca koji ima 2100 parkirališnih mjesta za naplatu, dok će ih u Varaždinu sada biti 990.
Osim toga gradonačelnik ističe da su nova područja s naplatom parkiranja uveli na traženje samih stanara tih ulica.
- Građani od nas zahtijevaju da uvedemo naplatu, uz mogućnost da stanari plaćaju parkiranje po povlaštenim cijenama. Sami stanari kažu da im je bolje da se uvede naplata jer je sadašnje stanje neizdrživo. Idemo za tim da obeshrabrimo ljude da autima dolaze do središta grada. I nema više kazni jer nama nije cilj kažnjavati ljude nego ih obeshrabriti da dolaze i ostaju autima cijeli dan u gradu - pojašnjava gradonačelnik.
Nestranački vijećnik Vjeran Strahonja rekao je da je razočaran obrazloženjima odluka te da je očekivao jasnu analizu, a ne samo usmeno očitovanje gradonačelnika.
- Čudi me da tu točku nismo dosad imali na dnevnom redu. I čudi me da je vlast dopustila da koncesionar bude godinama nezadovoljan. Žao mi je što on nije tu danas prisutan. Ne znam da li se time riješavaju ti problemi i zašto nema plana. Širenje naplate parkiranja u stambene zone je uvođenje novog parafiskalnog nameta, što se dogodilo u Zagrebu prije 10 godina - komentirao je Strahonja.
SDP-ov Neven Bosilj, komentirajući gradonačelnikovu usporedbu s Čakovcem, istaknuo je da je u Čakovcu cijena parkiranja dvije kune i da ga naplaćuje gradska komunalna tvrtka.
- Isto kao i u Rijeci, jedino mi imamo koncesionara kojemu se ponovno pogoduje. Ako se grad bavi servisom bicikla onda je logično i da se bavi parkiranjem - komentirao je Bosilj.
Na kritične komentare nadovezao se dogradonačelnik Zlatan Avar pojašnjavajući da se ovim paketom odluka raščišćavaju repovi iz prošlosti.
- Ovim ćemo počistiti bedastoće iz prošlosti, a to je da nema više kažnjavanja. Danas su svima puna usta harača i pogodovanja, a Habuš je taj koji je uveo kaznu, smanjio je vrijeme tolerancije i išao na ruku koncesionaru - rekao je Avar, a Bosilj je na to pitao zašto su onda čekali tri godine mandata da se uhvate ovog problema.