Fuchs: "Škole nisu epidemiološke bombe, online nastava krajnja mjera" Foto: Ilustracija/Vlada RH

Fuchs: "Škole nisu epidemiološke bombe, online nastava krajnja mjera"

IHR/Varaždinske vijesti | 22.10.2020. u 17:00h | Objavljeno u Društvo

Unatoč sve većem broju zaraženih koronavirusom i svakodnevnom "ispadanju" sve većeg broja razreda iz odgojno-obrazovnog sustava i prelaska škola na on line nastavu, nastava će se i dalje održavati u školama. Izjavio je to danas ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs, objavljeno je na stranicama Vlade.

- Zatvaranje škola bila bi krajnja mjera. Učenici su u školama pola dana pod nadzorom uz primijenjene epidemiološke mjere - rekao je ministar Fuchs.

Ocijenio je da zasad nemamo horizontalno širenje zaraze među učenicima te da, unatoč pribojavanju, škole nisu postale epidemiološke bombe.

- Najveći broj ulazaka u škole je ulazak virusa izvana jer su učenici postali pozitivni izvan škole, najčešće u obiteljima - rekao je Fuchs te dodao da su se i nastavnici u najvećem broju koronavirusom zarazili izvan škole.
Ministar je najavio da su u slučaju pogoršanja epidemiološkog stanja spremne tehničke i nastavne stvari, jer ionako dio djece i sada nastavu prati online.

- Sve je spremno, a snimaju se i određene nastavne jedinice unaprijed - dodao je ministar Fuchs koji se osvrnuo i na broj zaraženih u školama.

- Porastao je broj učenika pozitivnih na koronavirus i onih u samoizolaciji. Trend povećanja pozitivnih osoba u hrvatskom pučanstvu reflektira se u sličnom odnosu i među učenicima. Broj pozitivnih učenika u osnovnim školama otprilike je za oko 10 posto manji nego u srednjim školama, dok je broj učenika u samoizolaciji za desetak posto viši u osnovnim nego u srednjim školama. U samoizolaciji je podjednak broj razreda i u osnovnim i u srednjim školama. Od ukupno 27.000 razrednih odjela u Hrvatskoj, u samoizolaciji je njih 0,7 posto - dodao je.

Po modelu A, odnosno nastavu uživo trenutno održava 78,8 posto, odnosno 1.071 škola, po modelu B, dakle po mješovitom modelu gdje je pola učenika na nastavi, a pola kod kuće u naizmjeničnim ciklusima, rade 83 škole ili 6,11 posto.Nastavu po modelu C, odnosno potpuno online, izvodi se u 19 škola, ili 1,44 posto, a 142 škole ili 10,45 posto ih je u kombinaciji A i C modela, gdje se razredna nastava od 1. do 4. razreda osnovne škole provodi licem u lice, a predmetna od 5. do 8. online.