LEPOGLAVSKA SPOJNICA Vlakom od Čakovca do Zagreba preko Zagorja za 68 minuta tek za - 10 godina

IHR/Varaždinske vijesti | 9.12.2021. u 15:00h | Objavljeno u Aktualno
LS METAL

Za deset godina iz Čakovca, preko Varaždina i Krapine do Zagreba vlakom ćemo stići za 68 minuta. Najavljeno je to nakon današnje prezentacije projekta "Povezivanje željeznicom unutar funkcionalne regije središnje Hrvatske – Lepoglavska spojnica”, na kojoj je istaknuto kako je napokon završena studija izvodljivosti te je utvrđena trasa kojom će pruga prolaziti. 

Brza pruga je jedan od značajnih strateških projekata RH koji će željeznicom povezati srednju Europu, odnosno sjever naše zemlje sa središnjom Hrvatskom. Projekt je procijenjen na 4,4 milijarde kuna, a očekuje se, kako je danas najavljeno, da će biti uvršten u okvire novog operativnog programa iz EU fondova.

Zadovoljstvo povezivanjem sjevera i središnje Hrvatske modernom prugom te konačnim definiranjem trase izrazio je i varaždinski župan Anđelko Stričak.

DSC_6934.jpg

- Željeznički prijevoz je najsigurniji i ekološki najprihvatljiviji i stoga nas svako ulaganje u HŽ veseli. Već sada postoji veliki interes, posebice poduzetnika, za korištenjem usluga HŽ-a, a vjerujem da će i putnici koristiti upravo taj vid prijevoza s obzirom da će putovanje od Čakovca do Zagreba trajati 68 minuta. Nažalost, ono što slijedi je izrada idejnog projekta, ishođenje svih potrebnih dozvola i konačno zatvaranje financiskse konstrukcije tako da bi ovaj projekt trebao biti realiziran unutar narednih 10 godina – rekao je Stričak.

Za ovaj projekt bit će potrebno izgraditi i nove kilometre pruge.

- Benefit za našu županiju je i u tome da je s Ministarstvom i HŽ-om dogovoreno se ide u elektrifikaciju pruge od Zaboka, preko Krapine do Hromca i da će sigurno ta dionica biti prije izgrađena nego što će biti Lepoglavska spojnica. To su dodatni kilometri koji će sigurno otvoriti taj dio za razvoj gospodarstva i gospodarskih zona, no da bi to moglo biti realizirano, na prvoj sljedećoj sjednici Županijske skupštine Krapinsko-zagorske županije idemo u izmjenu Prostronog plana jer ovu trasu neamo ucrtanu – najavio je krapinsko-zagorski župan Željko Kolar.

DSC_6924.jpg

Ivica Rus iz Međimurske županije rekao je kako je ovaj projekt važan zbog same mobilnosti stanovništva, ali i za daljnji razvoj i jačanje gospodarstva i turizma.

- Posebno tu mislim na razvoj regionalnog turizma i dostupnost turističkih atrakcija, ali i razvoj novih – rekao je Rus, a voditelj ovog projekta Marko Car, glavni inženjer u Sektoru za razvoj, pripremu i provedbu investicija i EU fondova HŽ Infrastrukture  je istaknuo kako se radi o izrazito kompleksnom projektu.

DSC_6989.jpg

- Na početku je ovaj projekt izgledao jednostavno, no kako se u njega krenulo priča se usložnjavala. Nakon 20 mjeseci našeg rada i rada projektnih kuća mogu reći da smo konačno utvrdili trasu kojom će pruga ići u duljini od 92 kilometara. Od toga 70 kilometara pruge uključuje postojeću, koja je u izrazito lošem stanju i koja će se modernizirati, a bit će potrebno izgraditi 20 kilometara nove pruge. Prema prognozama prometa i studiji opravdanosti pruga bi trebala biti realizirana unutar 10 narednih godina, no to naravno ovisi o financiranju. Kada projekt završi imat ćemo prugu prema međunarodnim standardima osposobljenu za prijevoz tereta u tranzitu, putovanje će trajati izuzetno kratko, svega 68 minuta, što stvara preduvjete za dnevne migracije prema Zagrebu – rekao je Car.

Projekt ima podršku i Ministarstva prometa, mora i infrastrukture.

DSC_6975.jpg

- Riječ je o projektu koji se uklapa u buduće strateške razvojne projekte u narednom desetljeću u kojem se planira uložiti preko 5,4 milijarde kuna, a uključuje obnovu preko 780 kilometara željezničkih pruga. Cilj je da željeznica napokon dobiva svoj prostor i značaj, a na tragu toga je i psimo sektorske politike, koji je Vlada donijela u srpnju, a kojom će se željeznički sektor modernizirati i rekonstruirati – rekao je Milan Vuković, načelnik sektora za željezničku infrastrukturu iz Ministarstva prometa, mora i infrastrukture.

Označeno u
Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci