Na inicijativu saborskog zastupnika i gradonačelnika Ludbrega Dubravka Bilića danas je u naselju Slokovec održan sastanak vezan uz izmještanje teškog teretnog prometa s lokalnih i županijskih cesta. U ludbreškom kraju trenutno se nalazi desetak aktivnih šljunčara, a svakodnevno kroz Grad Ludbreg i okolne općine prođe više stotina kamiona. Takav promet ozbiljno ugrožava sigurnost mještana te preopterećuje državnu cestu na relaciji Ludbreg – Varaždin.
Gradonačelnik Bilić predlaže rješenje u vidu nove prometnice uz Dravski nasip, tzv. Dravske obilaznice, koja bi povezivala Mali Bukovec, u blizini hidroelektrane Donja Dubrava, s izlazom na autocestu kod Zamlake. Realizacijom ovog projekta, smatra, značajno bi se rasteretile državne, županijske i lokalne prometnice, a sigurnost građana znatno povećala.
Župan Anđelko Stričak rekao je da su u proračunu Varaždinske županije osigurana sredstva za izradu prometne studije koja bi trebala dati rješenje na koji način riješiti prometnu problematiku istočnog dijela županije tj. Ludbreškog kraja. Pozvao je i sve, a pogotovo struku da se uključe u rješavanje ovoga problema. Podsjetio je i da je već ranije održan sastanak na ovu temu.
O prijedlogu rješenja
Gradonačelnik Bilić je pak detaljno pojasnio koje rješenje se predlaže.
- Na stotine kamiona svaki dan prolazi kroz Ludbreg, kao i kroz naselja u općinama Veliki i Mali Bukovec, Martijanec i Sveti Đurđ. Kad vam svaki dan pored kuće prolazi na stotine kamiona, kad znate da djeca uz tako prometnu cestu čekaju autobuse, sigurno nije nimalo ugodno. Isto tako, vjerujem da su se danas i ostali sudionici sastanka u to uvjerili, ceste su nam u sve lošijem stanju, kako lokalne, tako i županijske, što i ne čudi od tolikog tereta. Zato vjerujem da će se naći zajedničko rješenje jer zapravo ovo nije političko pitanje već pitanje sigurnosti. Tu smo svi kao jedan, složni da se sigurnost mora uspostaviti. Ovim projektom riješili bi se problemi, a građani pokraj čijih kuća svaki dan prolaze kamioni mogli bi odahnuti. Odahnuli bi i vozači koji svaki dan putuju iz Malog i Velikog Bukovca i Ludbrega prema Varaždinu – rekao je Bilić i nastavlja:
- Cesta prolazi i s druge strane akumulacijskog jezera, obilazi Prelog pa vodi do Donje Dubrave. Cesta s naše podravske strane izlazila bi u neposrednoj blizini autoceste, te bi sav teretni promet bio preusmjeren na taj dio. Vjerujem da se ovo može ostvariti u nekom realnom roku. Ovo je zaista pitanje koje bi trebalo biti iznad politike i bilo kakvih stranačkih i političkih različitosti. Ovo je pitanje sigurnosti i nužno je tu sigurnost uspostaviti što prije – dodao je Bilić.
'Uništene su i ceste'
Načelnik Malog Bukovca Darko Marković i načelnik Martijanca Branimir Nađ ponovili su kako zbog gustog teretnog prometa ispaštaju i mještani okolnih općina, ali i da su zbog toga uništene ceste.
- Općina Mali Bukovec kao najistočnija u Varaždinskoj županiji, na međi s Međimurskom i Koprivničko-križevačkom županijom, a županijska cesta 2076 je žila kucavica koja nas povezuje i s Koprivnicom i Varaždinom. Kroz tu cestu svaki dan prođe stotinu šlepera natovarenih s 50 tona šljunka. Cesta je građena sedamdesetih godina i nije projektirana za takvu težinu i naši mještani nemaju prometnicu kakva dolikuje 21. stoljeću. U Općini Mali Bukovec imamo dvije šljunčare, u Općini Legrad još dvije šljunčare, u Velikom Bukovcu su još dvije – rekao je Darko Marković.
Kao rezultat ovoga sastanaka uputit ćemo zahtjev Varaždinskoj Županiji za ciljane izmjene Prostornog plana kako bi se tzv. Dravska obilaznica što prije uvrstila u prostorni plan Varaždinske Županije te na taj način stekla realizaciju izgradnju nove ceste – zaključio je gradonačelnik Bilić.