Niža stopa PDV-a, drugi dobavljač, manja države i niža cijena goriva najčešće trgovci navode kao razlog zbog koji su u (njihovim) trgovinama u inozemstvu, prije svega Sloveniji, manje cijene istih ili vrlo sličnih proizvoda nego u nas. Međutim, kad za Bečku juhu Podravke moramo dati 1,39 eura, dok je Šveđanima za isti proizvod istog proizvođača dovoljno 0,88 eura, onda se s razlogom postavlja pitanje kako je to moguće i što je tu po srijedi, to tim više što su i drugi proizvodi Podravke u toj zemlji povoljniji nego kod nas, sudeći prema dojavama.
Jer, stopa PDV-a na sve prehrambene proizvode u Švedskoj je 12 posto, dok je u nas samo za neke 5 posto, a 25 posto na sve ostale, uključujući i juhe u vrećici. Međutim, Podravkina juha u Švedskoj nije skuplja desetak posto nego kod nas, što bi se moglo pripisati razlici PDV-a. Nije ni dvadesetak posto pa ni tridesetak posto, već je skuplja čak 39 posto nego u našem trgovačkom lancu! I nije riječ samo o Bečkoj juhi, već su i drugi artikli Podravke, kako upozoravaju kupci, povoljniji u Švedskoj. A valjda je svakome jasno da na to nisu utjecali ni logistički i slični troškovi. Pa što je onda tolika razlika cijena, odnosno zašto je Podravkina juha toliko jeftinija u Švedskoj nego kod nas, pitali smo Konzum i koprivnički poslovni sustav.
-Podravkin glavni partner u dostavljanju proizvoda potrošaču trgovci su na malo, plasmanom proizvoda na polici, koji ujedno i formiraju konačnu cijenu proizvoda na polici. Maloprodajna cijena formira se na temelju ulaznih cijena prema kupcima koju određujemo kao proizvođač i trgovačke marže koju svaki trgovac definira samostalno. Podravkini proizvodi na različitim tržištima imaju različite prodajne cijene, što je rezultat brojnih čimbenika na koje ne možemo utjecati, poput marži trgovaca, razine pripadajućeg poreza i slično. Dakle, Podravka, kao ni drugi proizvođači, nema utjecaj na konačnu cijenu proizvoda u trgovinama, ni na hrvatskom, ni na inozemnim tržištima, odgovorili su nam iz Podravke.
Dok iz Koprivnice stiže kakvo takvo objašnjenje, Konzum nam nije rekao ni riječ. Iako čekamo odgovor inspekcije, nije li to dovoljan poticaj za promjenu navika?