- Od početka sam uz tu temu jasna. Rekla sam da što se tiče reformskih procesa u obrazovanju, učitelji su ti koji reformu nose na svojim leđima i dijalog s njihovim predstavnicima vezan uz njihov status i materijalna prava je važan. Puno smo napravili u tom području, od opremanja škola, podizanja uvjeta rada, edukacije koje su dostupne svima i to je jako važno za status učitelja, nastavnika i profesora, pri čemu je važno naglasiti da je po prvi puta uvedeno nagrađivanje i 510 najboljih je ove godine u Hrvatskoj nagrađeno, mnogi baš iz Varaždinske županije, kao i mentori koji rade ovdje u centrima izvrsnosti. Međutim, materijalna prava obuhvaćaju i plaću na način da ona, kao i koeficijenti sigurno ne mogu biti najniži kad govorimo o VSS u javnim službama. Moja pozicija je oko toga jasna i tu dijalog nema alternative – rekla je ministrica Blaženka Divjak danas u Varaždinu, na svečanosti početka rada Centara izvsnosti Varaždinske županije na pitanje je li doista spremna otići iz Vlade ne riješi li se uskoro zahtjevi sindikata vezani uz povećanje koeficijenata složenosti poslova, zbog čega su u štrajku.
Naime, jučer je održan sastanak predstavnika vladajuće koalicije na kojem je ministar financija Zdravko Marić predstavio nacrt prijedloga državnog proračuna za 2020. godinu. Međutim, u tom prijedlogu nisu ukalkulirani zahtjevi učitelja, koji traže da im se plaće povećaju za 6,11 posto povećanjem koeficijenata složenosti poslova, zbog čega su, prema pisanju Jutarnjeg lista, HNS –ovci nezadovoljni i neće podržati takav proračun za 2020. godinu.
Na pitanje znači li to da podržava i dalje povećanje koeficijenata za učitelje, nastavnike i profesore, ministrica Divjak ističe da sindikat radi svoj posao, a ona kao ministrica svoj i tu nema zamjene uloga.
- Međutim, kao netko tko brine o sustavu i koji je svjestan toga koliko je za uspjeh ove kurikularne reforme s kojom smo ušli u sve škole važan motivirani učitelj, nastavnik i profesor sigurno je da se moram zalagati i to je ono što radim. Apeliram za nastavak dijaloga te da se dođe do kvalitetnog kompromisa koji će i tu motivaciju učitelja, nastavnika i profesora zadržati na visokoj razini. Jer, unatoč štrajku reforma diše punim plućima, u što sam se uvjerila tako što sam posjetila nekoliko škola. Ne smijemo zaboraviti i u takvom jednom velikom naletu motivacije koja je na početku da bi se takvi reformski procesi održali u punoj mjeri, treba stvarno raditi na motivaciji. Tu ne treba zaboraviti ovaj status službene osobe koji nakon nekoliko desetljeća borbe i zalaganja da do toga dođe da učitelji i stručni suradnici budu prepoznati kao službene osobe, edukacije, prepoznavanja izvrsnih i njihovo nagrađivanje, ali svakako i podizanje plaća i na neki način pošteniji odnos prema prepoznavanju složenosti poslova – poručila je Divjak.