Nakon što je ministar Radovan Fuchs najavio mogući povratak na online nastavu u pojedinim županijama zbog povećanog broja zaraženih, bivša ministrica obrazovanja Blaženka Divjak gostujući jučer na N1 televiziji komentirala je način upravljanja obrazovnim sustavom u pandemijskim uvjetima.
Rekla je kako na fakultetima, kad je riječ o predavanjima većim grupama u kojima je sto i više studenata, provodi se hibridni oblik nastave – dio studenata je u učionici, a dio prati online.
- Za nastavnike je to dosta zahtjevno, ali smo se navikli - rekla je Divjak koja smatra da bi taj model bilo dobro ostaviti.
- Primjećujem da je deset posto studenata van stroja: neki su bolesni, neki prehlađeni, neki u izolaciji tako da su oni online tjedan kad su predviđeni da budu uživo - kaže bivša ministrica, znanstvenica i profesorica s varaždinskog Fakulteta organizacije i informatike.
Ustvrdila je i da neke javne politike nisu dovoljno jasne, zbog čega imamo cijele zaražene vrtiće, dio škola, a onda i roditelje koji su kod kuće s djecom.
- U Austriji kažu, kada se popuni 25 posto kapaciteta na intenzivnom odjelu, onda prelazimo na stupanj četiri koji kaže to i to. Kod nas kada se mijenja situacija prvo su svi jako iznenađeni. Puno o tome razmišlja Stožer, pa ekspertna skupina. Nema strateškog plana, što stvara pomutnju i kaos u sustavu - ustvrdila je Divjak i dodala kako se svi mogu složiti da je učenicima najbolje u školi.
- Međutim, mi sada nismo u redovitoj situaciji, a pravih planova i indikatora nema - rekla je i dodala kako se može složiti da ministru nije lako, ali da ne može izbjegavati odlučivanje.