Zbog osnovane sumnje na počinjenje kaznenih djela trgovanja utjecajem, krivotvorenja službene ili poslovne isprave te zlouporabe položaja i ovlasti, USKOK je, na temelju kaznene prijave PU zagrebačke, donio rješenje o provođenju istrage protiv zagrebačkog župana Stjepana Kožića i pročelnice njegovog ureda.
-Osnovano se sumnja da je u razdoblju od 8. do 28. siječnja 2020. u Zagrebu, I. okr. kao župan Zagrebačke županije, autoritetom svog položaja zatražio od II. okr. da na račun troška reprezentacije Županije organizira i plati dostavu hrane i pića u jednu zagrebačku bolnicu s ciljem da se počasti medicinsko osoblje povodom njegovog izlaska iz te bolnice. Slijedom toga je II. okr. vlastoručno potpisala narudžbenicu jednom trgovačkom društvu kojom je naručila konzumaciju u iznosu od 5.250,00 kuna. Po isporučenoj usluzi i zaprimanju računa II. okr. je vlastoručno potpisala naredbu računovodstvu da se navedeni iznos isplati trgovačkom društvu, pri čemu je na poleđini računa koji se nalazio u prilogu naredbe napisala da se odnosi na događaj za koji je znala da se nije dogodio i da navedeni trošak nije napravljen u službene svrhe na koji način je Županija oštećena za 5.250 kuna, navodi USKOK, dodajući da je u cilju prikrivanja neosnovanog raspolaganja sredstvima proračuna Županije zagrebački župan tijekom prethodnog kaznenog postupka potpisao i službenim pečatom ovjerio podnesak Županije u kojem je navedeno da se predmetni trošak odnosi na ručak organiziran u sklopu priprema jednog projekta te ga je dostavio USKOK-u, iako je znao da navedeno ne odgovara istini.
A taj, po USKOK-u, izmišljeni projekt zagrebački je župan povezao s Ministarstvom obrazovanja, odnosno tadašnjom ministricom Blaženkom Divjak, koja se na to i osvrnula, budući da se tvrdi kako su oni bili na ručku.
-Plaćanje bogatog ručaka novcem poreznih obveznika, župan je pripisao tome da je me častio u vrijeme kada sam bila ministrica, kao i moj tim, a sada se čini da je ručak dostavio u jednu zagrebačku bolnicu… Naravno da nisam bila na tom ručku, i kao i većinu dana u mandatu, kasno navečer sam došla doma - gladna. Župana nisam taj dan niti vidjela. Dostavili smo protokol posjeta školama u Zagrebačkoj županiji, raspored mojih ostalih obaveza toga dana, ali i kategoričku izjavu da mi iz MZO-a na tom ručku nismo bili. Zapravo se dobro sjećam tog dana budući da smo bili u dvije škole (Sveti Ivan Zelina i Sveta Nedjelja) razgovarali s učiteljima u školama vezano uz uvođenje kurikularne reforme, eventualno popili kavu i vodu. Pitali smo učitelje, ravnatelje i učenike što im je pozitivno, što treba mijenjati, u čemu im treba podrška, navodi Divjak.
Obilazili su, kako napominje, sve županije i to joj je bilo vrlo zanimljivo, ali istovremeno i naporno jer su uglavnom radili više od 12 sati dnevno 7 dana u tjedno, a uz sve to trebalo je izvršavati sve druge obaveze u MZO-u, kao i u Vladi.
-Postavlja se pitanje, zašto se to odmah nije razriješilo ili procesuiralo nego se čekalo više od godinu i pol? Nadalje, nisu mi jasni oni koji relativiziraju ovakve slučajeve jer se radi o malim iznosima. Ovdje je još jadnije sve zbog činjenice da župan s plaćom gotovo 20.000 kn može bez problema platiti ručak od 5.000kn, navodi Divjak naglašavajući da „nema velike i male korupcije ovisno o iznosu koji je u pitanju. Ili je korupcija/zlouporaba položaja/trgovina utjecajem ili nije“.