- Željeznička pruga kojom Varaždinci putuju prema Zagrebu u katastrofalnom je stanju, putovanje prema metropoli traje satima, a vladajući su priznali da plan tek "trebaju osmisliti" - priopćila je saborska zastupnica Dubravka Novak.
Prilikom rasprave o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu, u Saboru se govorilo i o stanju pruge na relaciji Čakovec-Zagreb.
Zastupnica platforme Možemo! Dubravka Novak istaknula je da se od Čakovca do Zagreba putuje tri sata te je upitala vladajuće kada će građani sjevera Hrvatske vlakom brže stići do metropole.
- Sjever Hrvatske prvi je dobio prugu, još 1886. iz vremena parnjače, a takva je više-manje i danas. Putnici od Čakovca do Zagreba voze se čak tri sata, presjedaju dva puta, a vlak se na nekim dionicama kreće i ispod 30 kilometara na sat. Svih ovih desetljeća velike su najave rekonstrukcije te pruge. Planovi su se sada promijenili, idu neke nove relacije. Plan je bio da će započeti i gradnja dionice prema Koprivnici. Koliko je realno da će sve trajati četiri i pol godine i kada će građani stići do Zagreba brže - pitala je Novak.
Državni tajnik u Ministarstvu prometa Žarko Tušek rekao je da je puno projekata za sjever.
- Kapitalni je međunarodni koridor prema mađarskoj granici. Do kraja 2025., odnosno početkom 2026. bit će gotova dionica Zagreb - Dugo Selo - Križevci - Koprivnica. Time će se od Koprivnice do Zagreba stići za sat vremena. Obnavljamo i prugu između Kotoribe i Čakovca. Od Čakovca, odnosno Varaždina do Zagreba putuje se i kroz zagorski koridor pruge koji trebamo osmisliti. On je zapušten, treba vidjeti što napraviti, kako da se digne na veću brzinu - rekao je Tušek.
Odgovor državnog tajnika u kojem je rekao da još trebaju osmisliti što će s dionicom Zabok-Budinščina-Zlatar Bistrica-Novi Marof do Varaždina potaknuo je i druge zastupnike na pitanja kada će se to dogoditi. Tušek je rekao da je svjestan problema te da "za neke projekte trenutno ne mogu osigurati financijska sredstva."
- Treba dalje od Zaboka prema Varaždinu obnoviti koridor i vratiti brzinu koja bi u ovom trenutku trebala biti. Na tome radimo u dogovoru s HŽ Infrastrukturom i o aktivnostima ćemo vas obavijestiti vrlo skoro - rekao je.
Dubravka Novak naknadno je u pojedinačnoj raspravi naglasila:
- Danas smo čuli od državnog tajnika da kreću radovi iz Varaždina prema Koprivnici i obratno. Ponovno smo čuli da će "ići" Zagorska spojnica preko Ivanca, Lepoglave i Krapine, ali ne znamo kad, a u odgovoru na moje pitanje čuli smo da dionicu preko Mađareva - a to je trenutno glavna relacija Čakovec-Varaždin-Zagreb - tek treba, citiram, "osmisliti". U posljednjih 10 godina Hrvatska je uspjela obnoviti samo 44 kilometra pruge. 44 kilometra! Dakle 4,4 kilometra po godini. Tim tempom trebat će nam jedno stoljeće da obnovimo cijelu prugu - kazala je Novak.
- Zbog svega toga, Hrvatska nije osigurala javni prijevoz svojim građanima izvan gradova. I to zato što s jedne strane imamo zapuštene željeznice koje su sporije danas nego prije četrdesetak godina, a s druge strane javni prijevoz autobusima predali smo privatnim koncesionarima čiji dnevni redovi često kasne, ne događaju se ili se linije ukidaju jer nisu profitabilne. Hrvatska de facto od svog osamostaljenja nije uspjela kvalitetno povezati zemlju od 3,5 milijuna ljudi javnim prijevozom - ukazala je Dubravka Novak.